Windows 10 Windows 10 en Google Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte heer, mevrouw,

Allereerst mijn beste wensen voor iedereen voor 2020!

Ik heb het volgende probleem. Op de laptop van mijn vrouw (Windows 10, bijgewerkt) en die van mij (Windows 10 bijgewerkt" krijgen wij bij het opstarten van Google Chrome de melding "Chrome kan de webpagina niet openen of vinden" Alle andere browsers (MS Edge, Opera, Firefox en nog andere) werken zonder problemen.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Met vriendelijke groet,
Gerard Uffing
 
Voor jullie ook een gelukkig 2020,
Is het bij 1 bepaalde site of bij allemaal?
Ik werk met dezelfde configuratie en heb totaal geen problemen. Heb trouwens geen andere browser in gebruik.
 
Voor jullie ook een gelukkig 2020,
Is het bij 1 bepaalde site of bij allemaal?
Ik werk met dezelfde configuratie en heb totaal geen problemen. Heb trouwens geen andere browser in gebruik.
Er kan bij beide laptops geen enkele website worden geopend. Met gebruik van andere browsers komt dit probleem niet voor
 
Er kan bij beide laptops geen enkele website worden geopend. Met gebruik van andere browsers komt dit probleem niet voor
Ola, dat is een serieus probleem. Ik zou totaal niet weten waaraan het probleem te wijten is. Het kan nochtans perfect. Ik denk nu maar iets hé. Hebt u een add-on in u chrome browser staan? Ik heb enkel adblock add-on in gebruik. Andere add-ons vind ik niet echt nodig voor mijn gebruik
 
Google Chrome herstellen naar de fabrieksinstellingen
  1. Klik rechts bovenin het scherm op de drie puntjes om het menu te openen.
  2. Klik hier op instellingen en scrol helemaal naar onderen.
  3. Klik hier op Geavanceerde.
  4. Scroll wederom helemaal naar onderen en klik op Resetten en opruimen.
  5. Klik nu op Instellingen terugzetten naar de oorspronkelijke standaardwaarde
Hiermee worden je homepage, nieuwe tabbladpagina, zoekmachine en vastgezette tabbladen opnieuw ingesteld. Ook worden alle extensies uitgeschakeld en tijdelijke gegevens (zoals cookies) gewist. Je bladwijzers, geschiedenis en opgeslagen wachtwoorden worden niet gewist.
 
Bij een uninstall en terug installatie heb je normaal de juiste versie, enkel als je inlogt heb je je instellingen gelijk je het had ervoor ook. Dan heb je niets aan een herinstallatie.
 
Bedankt voor je reactie maar wat moet ik dan doen om Google Chrome weer te laten werken? Ik kan ook niet bij de instellingen komen geeft ook de foutmelding "Kan webpagina niet vinden"
 
Aangezien het bij beide toestellen niet werkt, gaat er waarschijnlijk een ander probleem zijn. Wel een redelijk vreemde zaak moet ik zeggen...
Het enige waar ik kan opkomen nog is DNS. Als die Chrome browser een eigen DNS gebruikt (vb google 8.8.8.8), en die DNS is niet bereikbaar... dan kan je zulke dingen zien op al je toestellen in je netwerk. En meestal kan zulk probleem bij de router liggen die zen cache eens moet legen/resetten.
Maw, herstart je modem/router eens volledig (stroom eraf!)
 
Het probleem is dat ik ook dat menu niet kan openen. Ook dan krijg ik de foutmelding "Webpagina kan niet worden geopend' Ik heb de nieuwste versie van Google Chrome geinstalleerd na uiteraard eerst de oude versie te hebben verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan