windows 10 lokaal wachtwoord achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, kan iemand mij helpen . Ik heb mijn Mcrosoft Account een tijd geleden verwijdert en log dus nu automatisch in met een lokaal account. Vanmorgen echter vroeg hij plots naar dat wachtwoord. Ik dacht dat ik het nog kende maar dat bleek niet het geval. Na een herstart gedaan te hebben deed hij zoals vanouds, dus automatisch inloggen. Dus eigenlijk geen probleem. Ik vraag me wel af of ik op de één of andere manier dat lokaal wachtwoord niet kan achterhalen
 
bedoel je nu echt dat jij je Microsoft account heb verwijderd !
denk eerder dat jij gewoon overgeschakeld ben van het Microsoft account naar het Lokaal account ...onder het lokaal account is het zelfs mogelijk om géén wachtwoord te gebruiken maar dan dien je dat opnieuw in te stellen en het Wachtwoord venster leeg te laten …..nu wil jij dit Wachtwoord op het lokaal account kennen ...is dit dan niet hetzelfde als deze van je Microsoft account .**wellicht niet dus !
**het wachtwoord van een lokaal account word in Windows zelf opgeslagen ...heb jij dan géén geheugensteuntje of een wachtwoord herstel schijfje aangemaakt destijds toen je dat wachtwoord instelde. ..
*indien je dus automatisch aangemeld word dan kun je toch ook naar de aanmeldingsopties gaan en het betreffende wachtwoord verwijderen of een ander instellen ..of zie ik dit verkeerd ..ik gebruik nooit een wachtwoord op een lokaal account .
 
Beste mensen, ik lees hier vaak over wachtwoorden en zo vergeten. Dit is met een Word document op u pc of iets dergelijks wel makkelijk bij te houden. Als je ergensn een nieuw account aangemaakt hebt zet dat daar dan bij al je andere account gegevens van ellerhande sites en weet ik veel wat. Ben je het dan eens vergeten, geen nood. Je hebt je Word document of iets anders waar je het kan op terug vinden. Je kan ook iets hebben zoals wij doen en dat is iets waar je met al je toestellen aan kan. Wij kunnen inloggen op gelijk welk apparaat en daar staat enorm veel informatie opgeslagen. Is met een email adres en een wachtwoord beveiligd. Dus moet je dit ene wel onthouden. Nu dit onthoudt mijn GSM, mijn vrouw haar GSM, onze computers onthouden dat. Dus we kunnen ten alle tijden aan al onze accountgegevens van weet ik veel wat. Bij ons is dat in OneNote. is van Microsoft, maar werkt ook perfect op Android. Wij gebruiken dat ook als boodschappenlijstje. Dat is heel handig.
 
In verschillende computertijdschriften raad men de optie aan om wat meer privacy te verkrijgen naar Microsoft toe (indien je geen diensten gebruikt gekoppeld aan dit account) beter voor een lokaal account te kiezen. Dat heb ik dus een tijdje geleden gedaan.
Vanmorgen vroeg hij plots een wachtwoord na het opstarten.
Na hem terug afgesloten te hebben geraakt ik zoals gewoonlijk onmiddellijk mijn laptop binnen omdat er ingesteld is geen wachtwoord vragen.
Alleen vraag ik me nu af of er lokaal geen wachtwoord opgeslagen is.
Indien ik dit dan toch kan verwijderen graag.
 
de vraag is hier welke versie Windows 10 ingebruik is ...en indien blijkt dat je versie 1803 of de 1809 gebruikt dan is het de vraag of je dan ook de beveiligingsvragen hebt toegevoegd aan uw lokale account om uw wachtwoord opnieuw in te stellen..
ben jij dit vergeten dan dien je de pc opnieuw in te stellen word er beweerd op de Microsoft support site ... gelukkig bestaat er software waarmee je dus een opstart cd of een usb stick kunt aanmaken en zodoende het wachtwoord van het lokaal account kunt verwijderen ... klik hier en download de trial versie van
isunshare-windows-password-reset *
je dient op te starten vanaf deze cd of usb stick
*met de standaard versie kun je dus géén Microsoft account vrijgeven daar voor dien je de geavanceerde versie te gebruiken ...deze laatste heb ik mezelf aangekocht en deze heeft meer dan eens zijn nut bewezen .
 
Versie 1809, ik heb die trail gedownload. Ik zag dan op het scherm onderaan reset pasword. Als je daarop drukt krijg je de vermelding aankopen. Dus voor een goed begrip, als je de betalende versie aankoopt is het gedaan met dat wachtwoord van lokaal account ?
 
mijn fout !
heb je de verkeerde link neergezet … het moest deze zijn

Ashampoo_Snap_donderdag 25 oktober 2018_16h35m58s_001_.png
*je dient eerst dus deze demo te installeren en daarna start je deze op om je een cd of een usb stick aan te maken ...
daarna dien je vanaf deze cd of usb stick op te starten ..
 
Tja, die schijf doet het niet. Er gebeurt niks. Heb op de laptop van mijn echtgenote melding gekregen probleem met Microsoft Account. Op mijn eigen laptop ben ik dan binnen geraakt met wachtwoord te veranderen op die Microsoft account. Die laptop staat nu ook vermeld in Microsoft account. Als ik nu die van mijn echtgenote gebruik is mijn mailadres dat al jaar en dag bestaat plots niet meer geldig???? Opmerking in verband met discussietools begrijp ik niet zo goed. Ik ga een afspraak maken met Microsoft. Ik heb zo stilaan genoeg van die updates die meer problemen veroorzaken dan ze oplossen.
 

Bijlagen

  • Screen Shot 10-26-18 at 08.43 PM.PNG
    Screen Shot 10-26-18 at 08.43 PM.PNG
    109.9 KB · Weergaven: 129
  • Screen Shot 10-26-18 at 08.54 PM.PNG
    Screen Shot 10-26-18 at 08.54 PM.PNG
    91.1 KB · Weergaven: 142
je gaf eerder aan dat het om een Lokaal account ging dit is dus niet zo .. ook heb ik je eerder meegedeeld dat de demo (( trial versie) enkel kan gebruikt worden op een Lokaal accout .
*aangezien je het probleem dus met Het Microsoft account ondervind zou je de volwaardige versie dienen te gebruiken of het langs de site van Microsoft wachtwoord reset moeten doen ..
 
Van het begin dus. Ik had zowat een maand geleden mijn microsoft account opgezegd. Ik had dus op beide laptops enkel nog een lokaal account, maar het duurt dus een tijdje voordat een Microsoft Account opgeheven wordt dacht ik. Na de recente update verschijnt er bij mijn echtgenote op het scherm, er zijn problemen met je microsoft account. Mijn fout is dat ik het wachtwoord blijkbaar vergeten ben van die locale accounts. Dus richt ik mij tot U. Ik kom er ondertussen achter dat het microsoft account bij mijn echtgenote tijdelijk geblokkeerd is terwijl bij mijn laptop ik toch nog achter die gegevens aankan. Mijn laptop staat vermeld in dat microsoft account. Ik kan ook inloggen via de laptop van mijn echtgenote via internet met browser. Zie dan de laatste screenshots, dan staat bij mijn echtgenote haar laptop in feite ook de vermelding van de microsoft account Moderator Notice: emailadres verwijderd om je tegen spammers te vrijwaren alleen als ik dan via haar accountbeheer ga krijg ik de melding dat aangehaald mailadres niet meer bestaat. Het wachtwoord heb ik al driemaal verandert om iedere keer nadien op hetzelfde probleem aan te botsen. Toen ik dat aangeraden schijfje gebruikte had ik volgens mij op de laptop die problemen geeft nog een lokaal account. Nadien is dat verandert in een Microsoft account via gewoon op internet gaan en inloggen bij microsoft, alleen ontstaat het probleem op de laptop zelf als je naar accountbeheer gaat want dan bestaat mijn mailadres plots niet meer en op de andere laptop wel
 
dus jij heb daadwerkelijk je Microsoft account opgezegd.. je kunt géén Windows 10 gebruiken zonder een Microsoft Account .. weet ook dat dit dus gevolgen heeft op elk toestel dat op dit account geregistreerd staat..
jij had gewoon via start>instellingen>accounts dienen over te schakelen van het Microsoft account naar het lokaal account … nu je deze opgezegd heb en dit eveneens heb bevestigd kan /*kun je deze niet meer gebruiken en dien je een nieuw Microsoft account aan te maken... en hoogst waarschijnlijk dien je dan ook de Windows(en) te activeren..!
 
Ik waardeer je hardnekkigheid maar als ik de oplossing heb laat ik je het weten want geen enkel van de laatst aangehaalde problemen is aanwezig, we kunnen nu niet eeuwig hierover blijven voortdoen hé
 
Sorry voor mijn laattijdig antwoord. Na zowat een halve namiddag het scherm overgenomen te hebben met een test account is het euvel opgelost door Microsoft zelf. Ze begrepen lange tijd ook niet hoe zoiets kon. Ik heb er een extra licentiekey bijgekregen mocht ik toch overwegen Windows helemaal opnieuw te installeren. Ik kan nu kiezen om in te loggen via mijn MIcrosoft account of lokaal met die test account. Toch oprecht bedankt voor de moeite de je gedaan hebt. Ik ben waarschijnlijk niet zo goed in het uitleggen van het probleem. Het Microsoft team had dit probleem nog niet voorgehad vandaar de schermovername.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan