windows 10 lokaal wachtwoord achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, kan iemand mij helpen . Ik heb mijn Mcrosoft Account een tijd geleden verwijdert en log dus nu automatisch in met een lokaal account. Vanmorgen echter vroeg hij plots naar dat wachtwoord. Ik dacht dat ik het nog kende maar dat bleek niet het geval. Na een herstart gedaan te hebben deed hij zoals vanouds, dus automatisch inloggen. Dus eigenlijk geen probleem. Ik vraag me wel af of ik op de één of andere manier dat lokaal wachtwoord niet kan achterhalen
 
reli;n235925 zei:
Sorry voor mijn laattijdig antwoord. Na zowat een halve namiddag het scherm overgenomen te hebben met een test account is het euvel opgelost door Microsoft zelf. Ze begrepen lange tijd ook niet hoe zoiets kon. Ik heb er een extra licentiekey bijgekregen mocht ik toch overwegen Windows helemaal opnieuw te installeren. Ik kan nu kiezen om in te loggen via mijn MIcrosoft account of lokaal met die test account. Toch oprecht bedankt voor de moeite de je gedaan hebt. Ik ben waarschijnlijk niet zo goed in het uitleggen van het probleem. Het Microsoft team had dit probleem nog niet voorgehad vandaar de schermovername.

Je zegt dat je een licentie key hebt gekregen, dan hoef je helemaal niet opnieuw te installeren, juist je licentie key ingegeven en klaar is kees.
Waar dien je dat te doen? Dat is natuurlijk weer een andere vraag.
Je drukt op start ( het vierkant met 4 vierkantjes is ook gekend als windows logo)
Je gaat naar je instellingen ( het tandwieltje dat er uitziet als een mislukt bloemetje)
Dan ga je naar " bijwerken en beveiligen"
Daar zie je in de linkerkolom activering staan , klik daar op.
Daar zie je onderaan staan in het rechter hok, licentie sleutel ingeven. Daar klik je op en daar geef je dan je verkregen licentie sleutel in.
Meer hoef je niet te doen en je Windows is dan geactiveerd.
succes ermee.
 
Oeps, dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ik snap alleen niet waarom ik dat zou dan. Ik kan inloggen via mijn microsoft account en via die test account die geen wachtwoord heeft. Wel hartelijk bedankt voor je info(y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan