Windows 10 maakt geen herstelpunten meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit met het volgend probleem. Ik heb namelijk enkele dagen geleden ontdekt dat één van mijn pc's geen automatische herstelpunten meer maakt.
Terwijl de ander pc's dit nog wel doen.
Wel kan ik op de desbetreffende pc wel nog handmatig herstelpunten aanmaken.
Hoe los ik nu dit probleem op?
 
wil je dat er laat ons zeggen om de 2 dagen een automatisch herstelpunt word aangemaakt nadat het systeem is opgestart dan dien je een register aanpassing te doen …
rechts klik op start en kies uitvoeren
type regedit en klik op ok
scrol nu naar HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ SystemRestore
nadat je op SystemRestore heb geklikt dien je in het rechter veld te zoeken naar SystemRestorePointCreationFrequency
*deze zal daar waarschijnlijk niet vermeld staan ...hier althans niet .
we zullen deze moeten aanmaken …. je klikt op een lege plaats in het rechter veld en je kies hier voor een nieuwe D-word 32 bit … deze geef je dan de naam
SystemRestorePointCreationFrequency

let nu op je dient deze een waarde te geven ...geef je deze de waarde 0 dan word er nooit een automatisch herstelpunt aangemaakt …
wil jij om de 24 uren een automatisch herstelpunt hebben dien je de waarde 1440 in te geven ..
wil jij om de 2 dagen een automatisch herstelpunt dan verdubbel je dus 1440 **wil je dit om de 4 dagen geef je dus de waarde 5760 in


**bron

**heb deze hier juist ook aangemaakt …
Ashampoo_Snap_donderdag 23 augustus 2018_17h37m06s_001_.png
 
raar dat deze er bij u dus wel vermeld stond en hier dus niet …
*ik ga er wel van uit dat het aanmaken van systeemhestelpunten dan ook aanstond aangezien je vermelde dat deze dus wel handmatig aangemaakt konden worden .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan