Status
Niet open voor verdere reacties.
Na deze herfstupdate loopt windows 10 niet meer naar behoren. Een thuisnetwerk tussen laptop en pc kan je niet meer opzetten. Iemand een oplossing?
 
@Wawa dit is dus enkel voor het Media creation tool aangezien veel gebruikers niet kunnen afwachten tot ze de upgrade aangeboden krijgen maken ze gebruik via dit tool om een geforceerde upgrade te doen !
**ook het feit dat bij het normaal binnen komen van de upgrade en het uitvoeren er van nagegaan word of er een legale versie gebruikt word en deze dus ook geactiveerd word of dat er eerder een niet legale gebruikt word geeft met gebruik van het media creation tool de mogelijkheid om ook niet legale versies te upgraden naar de nieuwste build ..
**word er op de normale manier de update ( lees upgrade ) binnen gehaald via de update functie en men bemerkt dat er een niet legale activatie plaat gevonden heeft dan breekt deze upgrade af !
**men trekt dus enkel het Media Creation Tool terug in !
 
heb dankzij de professionele hulp van onze rots in de branding Qtex alsnog de update erdoor gekregen. Ik heb die er al meer als een week aangeboden gekregen van Microsoft. Toch heb ik een aantal keer moeten proberen vooraleer ik het toch op mijn netbookje kreeg. Eerst een probleem met mijn touchpad en daarna een probleem en dan is het alsnog gelukt, dankzij Qtex zijn vakkundige hulp op afstand.

1151.jpg
 
heb dankzij de professionele hulp van onze rots in de branding Qtex alsnog de update erdoor gekregen. Ik heb die er al meer als een week aangeboden gekregen van Microsoft. Toch heb ik een aantal keer moeten proberen vooraleer ik het toch op mijn netbookje kreeg. Eerst een probleem met mijn touchpad en daarna een probleem en dan is het alsnog gelukt, dankzij Qtex zijn vakkundige hulp op afstand.

Bekijk bijlage 15813

Dat is geen rots, dat is de berg. Maar hier is het wel de berg die naar Mozes komt hé. Je kent dat spreek woord toch?
 
je kan deze ook afdwingen door een opdrachtprompt op te starten en de volgende onderstaande opdrachten in te geven .
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als voorlaatste net start wuauserv in en klik op enter .
Geef als laatste wuauclt /resetautorization /detectnow en klik voor de laatste keer op enter .
nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Fan-tas-tische tip van Q.!
Uitgevoerd zoals voorgesteld en Versie 1511 | 10586 is binnengekomen zonder enig probleem. Gelukkig kan je nu in Opdrachtprompt kopiëren en plakken (nadat in eigenschappen ingesteld te hebben, want standaard gaat dat niet). Zo heb ik de teksten van Q's mededeling #14 met Ctrl+C en Ctrl+V in de Opdrachtprompt kunnen plakken. Microsoft had wel enkele instellingen terug naar hun voorkeur veranderd: Edge als browser, enkele Services, enkele standaard-programma's zoals voor *.pdf en nog een paar Privacy-instellingen. Dat heb ik opnieuw naar mijn zin ingesteld. Geen probleem.
►► Eén Service: PeerDistSvc = BranchCache krijg ik niet gestart. Het is me niet duidelijk waarvoor dat dient en wat er evtl. niet zou werken. Weet iemand dat?
 
Daar word ik al wat slimmer van. Als ik het goed begrijp is het voor een lokaal netwerk. Is een Tv op een Plc-adapter aangesloten ook een lokaal netwerk?
Ik zoek er nog wat eens op om aanverwante service(s) ook op te starten en zien of het daarna werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan