Windows 10 stabiele versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Ik had één PC met W10 die af en toe wat problemen had en ter revisie gingen. Om dan te voorkomen dat we niets meer konden doen, hebben we een tweede kleinere PC er naast aangeschaft.

Die laatste PC *een slimline HP* blijft echter iedere dag updates te ontvangen. Dat kost heel veel tijd bij het opstarten en tijdens het werken ermee. Blijkt nu dat deze HP niet de drivers heeft / krijgt? om de updates, die hij aangeboden krijgt, te kunnen implementeren. Maw hij is constant bezig om updates te ontvangen die hij waarschijnlijk niet eens kan implementeren.

Mijn idee is>
1. de PC te voorzien van de voorlaatste stabiele versie van Windows 10. Daarna bevries ik de status van die PC en wil alleen nog maar dat hij de dingen die hij aankan, goed doet.
2. om te voorkomen dat dat arme PCtje verder nog andere functionele updates te verwerken krijgt die hij toch niet aan kan. Natuurlijk moet hij wel de updates krijgen om fouten en problemen te verhelpen....

Mijn vragen>
1. wat vinden jullie van dat idee?
2. hoe kan ik dat het best aanpakken?

Bij voorbaat dank weer voor jullie mening en ondersteuning

Cees
 
Het is een HP Slimline 260 a110ns

De Windows helpdesk heeft een aantal uitgebreide online sessies uitgevoerd en zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat dit model dus niet de juiste drivers heeft om geupgrade te worden.
 
ik zou eerder van dit systeem een volledige systeemkopie willen nemen of indien mogelijk een cloon op een externe opslag …zodat je deze altijd achter de hand heb .
**mogelijk indien jij deze HP vernieuwd zonder dat ook de bloatware van HP er op geinstalleerd word dat deze dan geen last meer heeft van de overvloedige stortval van deze "update's " en ik schrijf "update's " tussen haakjes omdat ik hier eerder het vermoeden heb dat het om HP update's gaat en niet om de Windows update's…**

klopt dit vermoeden ..
 
Ik heb een volledige backup via VeeAm, dus dat is wel in orde. Het ligt aan mij en dus niet aan jou, maar wat is bloatware ..? De updates komen trouwens duidelijk van Windows 10, lukken vaak niet en dan komen ze later weer...
Maar kan ik die vervelende updates van Windows afstoppen of zijn al die updates verplicht. Zijn er geen momenten dat je kunt zeggen < tot hier en niet verder? Een soort status quo? Zodat ik het systeem even met rust kan laten. Volgens mij zijn er af en toe van die afgeronde Windows versies waar je het bij kunt laten, maar ik weet niet hoe ik die momenten kan (h)erkennen. Of praat ik nu nonsens?
 
over welke KB's gaat het dan hier ..
je kan op een Windows 10 home versie gedurende ik dacht 30 dagen een update tegen houden … op een Windows 10 pro is dit maximaal 1 jaar …
jij wilt effectief een halt toeroepen aan het verkrijgen van updates die dus een upgrade naar een hogere build bewerkstelligen ...de beveiligings update's daar een tegen wil jij dan weer wel ..
*er is zo een programma uitgebracht om zelf te bepalen welke update's men wilt installeren doch ik ken deze niet bij naam ...ook heb ik dat programma nooit zelf gebruikt of willen gebruiken ..

Cees Medema zei:
Volgens mij zijn er af en toe van die afgeronde Windows versies waar je het bij kunt laten, maar ik weet niet hoe ik die momenten kan (h)erkennen. Of praat ik nu nonsens?
dit is denk ik eerder een gerucht dat iemand u wijs gemaakt heeft ..immers de Windows 10 is en zal nooit af zijn deze blijft in ontwikkeling … wellicht dat er later "denkelijk in 2025" een opvolger komt van de Windows 10 en als dat zo zou zijn dan zal ook de Windows 10 mogelijk weer afgeschreven worden tot het verkrijgen van update's ...wat dan weer inhoud dat het onverantwoord is om met een besturingsysteem te werken dat geen ondersteuning meer krijgt .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan