windows 10 verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ritte

Steunend lid
Vip Lid
Heb een vriend zit op dit ogenblik in Turkije ,heeft bij het herstellen naar fabrieksinstellingen alles verwijderd windows 10 en zijn herstel partitie, kan ik hem op een eenvoudige manier helpen
 
ik bemerk 2 tegenstrijdigheden >
je spreekt eerst over een" vriendin" =vrouwlijk
daarna vermelde je "kan ik hem op een eenvoudige manier helpen " >hem =mannelijk

je kan zeker hem of haar helpen door hem of haar mee te delen om via het Media creation tool een opstart media aan te maken op een dvd of usb stick
hij of zij dient er dan wel op te letten dat de juiste land/taal instelling geselecteerd word ..doet hij of zij dit niet dan zal de Windows 10 waarschijnlijk geinstalleerd worden in het turks en denk niet dat dit de bedoeling is .
 
dus indien ik u goe versta dan ga jij voor hen de usb stick aanmaken en hen deze toesturen ….
*je weet dat deze dan via de luchtpost naar hen toekomt ...de stick komt waarschijnlijk door een magnetisch veld bij de scanner en zal hier door waarschijnlijk onbruikbaar of zelfs gewist worden …althans is dit mijn vermoeden ...ik kan me hier ook in vergissen ..

**rechtzetting : na wat nagelezen te hebben mag ik er van uitgaan dat de huidige usb stick's als ook de geheugenkaartjes van nu geen invloed hebben door de magnetische scanners op de vlieghavens .
 
Laatst bewerkt:
Een andere optie zou zijn dat hij ter plaatse een usb koopt of gebruikt ,en aan de hoteleigenaar vraagt om dat op een USB te zetten, dat is een klein hotel waar alles mag en kan ,maar het moet wel een flash usb zijn meen ik te weten ,want moet hij windows 10 ook niet hebben op usb, ja denk ik
 
het is dan ook de bedoeling om het media creation tool te gebruiken om de usb stick aan te maken als een opstartbare usb stick …
m.a.w. als zij de computer van de hoteleigenaar mogen gebruiken dienen zij een lege usb stick aan te sluiten van minstens 4GB
zij downloaden dan het media creation tool (waar ik u eerder naar gelinkt heb ) op de computer en starten deze op ..
standaard zal het media creation tool de keuze maken betreffende de gebruikte het besturingssysteem op de gebruikte computer als ook deze een Windows 10 besturingssysteem draaien heeft ..
en dient men enkel maar er op te letten dat men de stick aanmaakt voor de betreffende pc ( denk nu aan de bit versie als ook de taal/land instelling )
**heeft de hoteleigenaar geen Windows 10 draaien dan kan het media creation tool niet gebruikt worden en dient men de Windows Iso Downloader 6.20 van Heidoc te gebruiken ...men dient daarna ook Rufus3.1 te gebruiken om de usb stick aan te maken
 
waarom plaats je met een tussen pauze van 23 minuten hetzelfde bericht nog eens …
is mijn bericht nr #7 niet duidelijk .. blijkbaar heb je ook de rechtzetting in bericht #5 gemist.
**onderwijl bemerk ik dat je je dubbel bericht heb aangepast zodat het nu lijkt dat ik spoken zie !
 
ritte;n233609 zei:
Heel veel dank voor je deskundige uitleg ,begrijp wat je wil zeggen, maar hij is een leek denk dat ik hem zal moeten herstellen als hij terug thuis is

dus er van uitgaande van uit dit antwoord van u mag ik veronderstellen dat de hoteleigenaar zelf geen Windows 10 draaien heeft ...dan word het voor een leek inderdaad al iets moeilijker …
kun je er niet effe heen vliegen …:p
 
Wat ik even niet snap is dat in de topicstart staat dat men terug is gegaan naar d fabrieksinstellingen en alles daarna kwijt is.

Terug naar de fabriekssettings zou een werkende pc moeten opleveren met alles er op en er aan wat programma’s betreft als toen de pc nieuw werd gekocht en toendertijd na de eerste opstart.
 
wat die persoon allemaal uitgespookt heeft weet ik ook niet, het is natuurlijk normaal dat je gewoon een nieuwe installatie hebt na dit herstel, heb het eens voorgehad bij een mac die had ook alles geformatteerd besturing en al ,maar daar is het. veel eenvoudiger om alles terug te zetten
 
Skippy;n233616 zei:
Terug naar de fabriekssettings zou een werkende pc moeten opleveren met alles er op en er aan wat programma’s betreft als toen de pc nieuw werd gekocht en toendertijd na de eerste opstart.
in veronderstelling dat men deze bewerking niet onderbroken heeft heb je gelijk en zou men terug een werkende besturingssysteem moeten verkrijgen ….maar indien men deze bewerking onderbroken heeft dan bekomt men een niet opstartend systeem en persoonlijk denk ik dat dit het geval is ..
 
Het is zowiezo niet erg verstandig als je er niet zo gek veel verstand van hebt om naar fabrieksinstellingen te zetten als je op vakantie bent lijkt mij. Maar kom, het is nu zo. Ik denk dat Qtex al heel duidelijk heeft uitgelegd wat de mogelijkheden zijn.
 
Qtex;n233620 zei:
in veronderstelling dat men deze bewerking niet onderbroken heeft heb je gelijk en zou men terug een werkende besturingssysteem moeten verkrijgen ….maar indien men deze bewerking onderbroken heeft dan bekomt men een niet opstartend systeem en persoonlijk denk ik dat dit het geval is ..
Klopt, en dan voer je opnieuw naar fabrieksinstelling uit en dan zou hij alsnog nieuw moeten zijn.

In dit soort gevallen staat er op een recovery partitie een image die op schijf c de besturing en alle drivers zet met eventule progamma’s die meegeleverd zijn.

Je boot dan dus vanaf de recorery partitite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan