Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi

Sinds installatie windows 10 (ik had vroeger windows 8.1 Pro)ben ik alle rechten verloren op mijn lokale mappen, ik kan enkel nog bestanden saven in de openbare mappen (na een drietal foutmeldingen), kan ik dit ongedaan maken door 1 instelling of moet ik echt elke map apart gaan rechten toekennen.
mijn account heeft administrator rechten en is de enige op de pc.
Ik ben helemaal grijs geworden na de update naar windows 10 -m-(x)

thx
 
@ DDragon80 ik heb zelf bij mij niks aangepast sinds de aankoop van deze pc de plaatjes die ik bij men bericht 12 gezet heb is enkel een voorbeeld voor waar het kan aangepast worden indien nodig er staat dan ook (hier kan je door een vinkje te zetten toestaan wie je mappen mag gebruiken) in de veronderstelling dat mobutu toch wel genoeg pc ervaring heeft om te weten dat het hier enkel om een voorbeeld gaat waar hij de mappen toegang kan aanpassen en daarom is inderdaad men eerste printscreen mischien fout omdat systeem blauw staat heb alleen maar een voorbeeld willen geven van hoe en waar het kon heb daarom nu men text in bericht 12 aangepast zodat het duidelijker is
 
Bedankt vrienden voor de vele verschillende reacties die jullie hier aangebracht hebben, deze ga ik nu één voor één nagaan en nee mijn ervaring is niet zo groot maar hierdoor zal ik véél bijleren, ik ben daar zeker van

Bedankt allemaal
 
Administrator problemen opgelost

Administrator problemen opgelost

Mobutu ik heb bij deze toch nog de vraag of je intussen al iets proberen te doen hebt aan de toegang van die mappen waar het in eerste instantie over ging

als dat niet zo is ga dan eens via
Deze Computer
klik dan rechts op je C kies dan eigenschappen
in het volgende venster kies je de tab beveiliging kies dan weer welke je wil aanpassen
Geverifieerde gebruikers
Systeem
Administrators of
Gebruikers
en klik dan op bewerken

Bekijk bijlage 15414


Bekijk bijlage 15415
hier kan je door een vinkje te zetten aangeven wie wat mag doen
klik als je de vinkjes gezet hebt op toepassen
zo eenvoudig kan het soms zijn vermits jij de eningste gebruiker bent

Ik heb deze instellingen veranderd en alles aangevinkt als adminstrator en ook de mapinstellingen teruggezet naar standaardinstelling en zie alle moeilijkheden zijn opgelost, alle bibliotheken staan netjes onder 'Mijn Pc" met de juiste instellingen van adminitrator. Ik verander nu niks meer aan hopelijk verandert mijn AdvancedSystem Care Ultimate (betalend) maar dit hou ik zo, dat clean programma heb ik nodig tesamen met CC Cleaner om mijn "Ulead Movy Factory" waarmede ik mijn dvd's samenstel draaiende te houden.

Ik heb ook een Mac pc staan waarmede ik documentairen opneem van de tv, ik ga dit ook eens hier bekijken onder de rubriek Mac en mss daar ook een vraag stellen over de Mac pro

In ieder geval bedankt guy's voor de oplossingen die jullie aangebracht (in ieder geval veel bijgeleerd en een tof verjaardags cadeau)
groeten Mobutu
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan