Ik kan me bij J.W. en nijltjetweety terug vinden en dit is dat een os efficiënt moet zijn en dat 7 een afkooksel is van Vista. Vista is door zijn eigen makers de grond in geboord. Ze wisten dat de systeemvereisten hoog waren, maar vertikten dit om uit te spelen. Liever de mensen opzadelen met een schijfje en een pc die net een oude rammelkast leek door dit zware os, dan de systeemvereisten op de tafel te smijten en de mensen te vertellen waar ze aan toe waren. Hierdoor is de ondersteuning achterwege gebleven van allerlei fabriekanten.
Ik werk met Vista en het bevalt me nog alle dagen uitstekend. Ik hoop dan ook, dat ze nog een sp3 uitgeven zodat onze ondersteuning, nog wat verlengd wordt.
Dat is de versie van de hardwarefabricanten.
In een artikel uit de streek rond Redmond las ik nog voor vista in Europa uit kwam dat de hardwarefabrikanten liever veel geld verdienen aan het blijven verkopen van verouderde technologie dan hun nieuwe tech op de markt te brengen, ondanks afspraken die ze met Microsoft hadden gemaakt.
Dat is dan weer de versie van Microsoft.
En beide hebben waarschijnlijk een beetje gelijk.
Feit is dat de support voor vista niet te lang zal blijven bestaan, maar vista vind ik nu veiliger en compleet.
Windows 7 zal met sp1 beter worden en ik ben er zeker van ook iets zwaarder.
De computers worden performanter dus dat gaat niet opvallen, enkel misschien bij de oudere computers, en die zijn nog steeds beter dan de pc van 3 of 4 jaar terug met vista.
Op de huidige apparaten kunnen zowel vista als windows 7 perfect werken, en vlot genoeg.
Of seven ook zo compleet word? ik denk van wel via servicepacks en updates.
Dus mijn mening op lange termijn beste seven, maar voor een bedrijf zou ik wachten.