Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte heer, mevrouw,

In 2011 heb ik een ASUS laptop gekocht met Windows 7 (Home Premium 64 bits) voorgeïnstalleerd.
Na vervolgens een nieuw moederbord, nieuwe installatie van alles enz. is alles nu onlangs weer fout gelopen. Ik heb geen CD of een partitie waar de voorgeinstalleerde Windows opstaat. Uiteraard wel de productiecode/Licentie die op de onderkant van de laptop staat.
Hoe krijg ik nu een Windows 7 Home Premium 64 bits weer geïnstalleerd?

Graag hoor ik.

Met vriendelijke groet,
Gerard Uffing
 
Via Microsoft zou je op legale manier weer aan een installatieschijf kunnen komen Access Denied

Je download dan een iso bestand waarvan je de inhoud via een andere pc naar een dvd moet branden of een bootable USB stick. Daarna booten vanaf dit medium en de besturing zal geinstalleerd worden.

Uiteraard mis je dan alle eventueel voorgeinstalleerde programma's die er op stonden toen je de pc kocht. Hij gaat dus niet naar de fabriekssettings, maar je hebt dan een kale computer met alleen een besturing.
 
Bedankt Skippy,

Ik ga dit proberen. Ik werk nu op een andere laptop. Jammer van alle programma's maar ik heb meer aan een werkende PC. Wel is de Productcode/Licentie een OEM versie. Werkt dit dan wel op deze manier? Zie antwoord hieronder van "lange pier". Volgens hem werkt dit niet met een OEM key.

Graag hoor ik.

Met vriendelijke groet,
Gerard Uffing
 
Uiteraard wel de productiecode/Licentie die op de onderkant van de laptop staat.

Met deze key ga je zonder enig probleem elke Windows 7 kunnen activeren van de betreffende editie. Die key is trouwens nog nooit geactiveerd. Fabrikanten werken met een OEM key, welke dezelfde is op elk toestel en enkel geldig is op die betreffende hardware. Maar administratief wordt er dus een unieke (nog nooit geactiveerde) licentie mee voorzien dmv die stikker aan de onderkant. Tegenwoordig wodt dat allemaal anders aangepakt sinds Windows 8.
 
Bedankt Skippy,

Ik ga dit proberen. Ik werk nu op een andere laptop. Jammer van alle programma's maar ik heb meer aan een werkende PC. Wel is de Productcode/Licentie een OEM versie. Werkt dit dan wel op deze manier? Zie antwoord hieronder van "lange pier". Volgens hem werkt dit niet met een OEM key.

Graag hoor ik.

Met vriendelijke groet,
Gerard Uffing

Zoals Dragon zegt, deze key gaat geen problemen geven met een installatie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan