Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Pctus-vrienden.
Ik heb een probleem met mijn harde schijf en met heropstarten van Windows 8.1.
Ik onlangs problemen met mijn Windows 8.1.
Het was niet erg maar vervelend.
Kort om, ik een volledig Back-Up van Acronis op mijn Pc gehad.
ik heb het back-up terug gezet.
Maar kort voor Einde kreeg ik de mededeling, dat het programma moet stoppen van wegens fouten.
Van deze moment aan was het niet meer mogelijk om het programma o de PC op te starten.
Ik heb het probeert met de originele Windows programschijf in het begin ging het goed om Windows nieuw te installeren tot ik de melding kreeg:" Je Pc is vergrendelt, open de Vergrendeling en je kan dan doorgaan met de installatie."
Ik heb nu alles, ook met help van een Microsoft-medewerker de pc respectieve de harde schijf te ontgrendelen, maar dat is niet gelukt.
Heeft iemand een voorstel, hoe ik de schijf kan ontgrendelen of formatteren zo dat ik kan verder doen en mijn PC gebruiken kan ?
Met dank in het vooruit voor je help, Michel X;!
 
vraagje ...1.2.3.
1-hoe heb jij de acronis backup opgestart om deze dus terug te plaatsen ....? * is dit vanaf de opstart cd geweest ! of eerder vanuit de Windows ...indien dit van uit de Windows was dan kreeg je de vraag de pc te herstarten om zo een terug plaatsen van een image ( backup) mogelijk te maken !
2-betreft het hier om een systeem waar ook de uefi als de secure boot optie aanwezig zijn ..? *werden deze dan ook uitgezet !
3-betreft het hier om een merk pc / laptop te gaan ..? *merk/modelnummer !
 
Vraag 1: Ik heb het back-up opgestart met op mijn Pc geïnstalleerde Program "Acronis True Image".
Vraag 2: Ja
Vraag 3: Het is een Alternate PC, der voor een jaar nieuw gebouwd is met Moederbord, Processor, Voeding, Grafische Card, harde Schijf (1 TB met 250 mg) SSDWerkgeheugen. 64-bit. De Pc werkte tot voor 14 dagen zonder problemen sinds JUNI 2014; Groetjes, Michel X
 
ok je heb de acronis zelf opgestart om zo een image ( backup) terug te plaatsen ....
dan werd er je medegedeeld dat een heropstarten nodig is om deze image (backup ) te kunnen terug plaatsen ..
vervolgens start de pc dan op met de acronis bootloader ...graag hier een bevestiging of je deze bootloader ook gezien heb ....
want ik vermoed hier dat de uefi als ook de secure boot de probleem veroorzaakt hebben ..

heb jij dan ook de nieuwste versie van de Acronis treu image in gebruik ....enkel de nieuwste versie kan met de uefi overweg !

het betreft hier dus een zelf samen gestelde pc ...
 
De Pc is na het aanklikken vanzelf weer opgestart met de bootlader.
De Acronis-versie is van 2014.
De Pc is zelf samen gesteld met medewerking van een Alternate-medewerker en heeft tot na toe geen problemen gemaakt betreffende een backup.
Het is mogelijk dat de uefi of het secure boot het probleem was.

Andere vraag: hoe kan ik nu de PC ontgrendelen of de harde schijf formatteren om een volledig nieuwe installatie van windows te maken?
 
Michel X zei:
Andere vraag: hoe kan ik nu de PC ontgrendelen of de harde schijf formatteren om een volledig nieuwe installatie van windows te maken?
daar probeer ik dus achter te komen er bestaan zoveel vergrendel opties ...
denk maar aan de politie virus ...of een ander voorbeeld : je vergrendelingsscherm ...of bitlocker
 
Na Ctrl +Alt + Del kreeg ik het Bootmenu te zin, hoe zou ik mij dan aanmelden?
Ik heb op een externe schijf van 2 TB nog een volledig Back-Up gevonden en wil nu proberen dat terug te zetten.
 
De PC opent met de grafische kart en probeert de Pc te herstellen, wat niet gelukt.
Ik moet bij het opstarten F12 indrukken, en kom dan in het Bootmenue terecht.
Ik moet dan de keuze maken hoe ik will opstarten, met CD of met de harde Schijf.
probeer ik het van de harde Schijf start de procedure op nieuw; Leg ik de Original CD van Windows aan, kan ik opstarten tot na de ingave van de Code. dan sta ik weer voor de vraag te ontgrendelen !
Ook kreeg ik nu de melding:
The pc has to be repaired. The "Boot Configuration Data" is missing of contains errors.
File/ EFI/MICROSOFT/BOOT/BCD. Error Code 0xc 000000f;
 
ontgrendel hem dan nogmaals met de toetsen Ctrl +Alt + Del
de orginele dvd die jij dus heb is deze van de Windows 8 zo ja was er de Windows 8.1 niet aanwezig op je pc ?
indien zo dat Windows 8.1 aanwezig was dan kun je de Windows 8 dvd niet gebruiken ...om te herstellen !

*wat ik in uw geval zou doen is de schijf uit de pc halen nadat deze ontgrendeld is ...
deze plaats ik dan er terug in en zal ik bij het opstarten de opstarttoets indrukken en deze ook ingedrukt houden ....tot de pc uitstaat ..
deze herstart ik dan wederom en herhaal nogmaals een geforceerd afsluiten van de pc ..
nu bij het terug opstarten zal deze zich vervolgens gaan herstellen en indien nodig dien je de Win dvd te plaatsen ...
staat er se Win8.1 op dien je ook de Win8.1 dvd te plaatsen en niet de Win8 dvd
 
fout in het system Windows 8.1 Pro

fout in het system Windows 8.1 Pro

Een tijdje geleden heb ik aangevraagd of iemand een oplossing had bij het niet op starten van een Desktop.
ik heb tot nu toe alle mogelijke methodes geprobeerd, maar niets heeft geholpen.
Als ik nu opstart, kreeg ik altijd de melding: MBR ERROR 1 EN MBR ERROR 2 - press any key to boot van Floppy disk.
Ik heb met een USB-stick met een File "SHELLX64.EFI"; deze File word aangeraden bij het krijgen van de foutmelding "EFI Microsoft boot BCD 0xc00000f Error"
Wat kan ik nog doen om de Desktop weer aan de praat te krijgen ?

Ik ben dankbaar voor iedere help.
Beste Groetjes, Michel X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb je vraag wederom naar dit topic verplaatst ...je dient geen nieuw topic te starten ..

dus verder gaand op de eerdere vermelding betreffende de vergrendeling van de schijf mag ik er dus van uit gaan dat dit probleem met de vergrendeling voorbij is ...

jij heb nu blijkbaar een opstartprobleem ...op zich raar dat je MBR error 1 & 2 vermeld !
lees het pdf er op na om je MBR te herstellen .
 

Bijlagen

  • Herstel de MBR ( bootloader) IN Windows 8 met behulp van een Opdrachtprompt ( CMD).pdf
    690.9 KB · Weergaven: 140
Hallo Qtex, bedankt voor je help, ik heb de MBR kunnen herstellen. Nu een ander probleem: in Windows Setup word gevraagd, waar wilt u Windows installeren?
Er verschijnt dan Station 0 Partitie 1 931GB Primair; We kunnen geennieuwe systempartitie maken of een bestaande systempartitie vinden. Raadpleeg de logboekbestanden van Setup voor meer informatie. Vraag: wat moet ik nu doen? Groetjes, Michelx
 
station 0 = dus de schijf gezien in schijfbeheer
partitie 1 = dus de gehele beschikbare ruimte van deze schijf 0

wat wil jij behalen ...?
je zegt zelf dat de MBR hersteld is bijgevolg kun je de Windows ook opstarten en gebruiken ...
wil jij een 2de besturingssysteem installeren ?
*het is me niet duidelijk wat jij nu wilt behalen verklaar dit eens ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan