Status
Niet open voor verdere reacties.

hajege

Steunend lid
Vip Lid
Als windows 10 updates bijwerkt, krijg ik steeds de melding van: sluit uw computer niet af. Maar dat blijft in eeuwigheid. Na 3X toch afsluiten en opstarten kun je via systeemherstel de boel terug zetten en werkt de laptop weer. Maar windows 10 gaat weer updaten en kan krijg ik weer: windows 10 bijwerken etc. Gezocht via google op oplossingen, maar nog niet gevonden, alleen via services de update uitzetten. Dan werkt alles. Als ik daarna weer update handmatig updaten aanzet, kom ik weer in de geschetste problemen. de map sofwaredistribution in windows ook al eens verwijderd, maar het probleem is niet opgelost. Wie o wie weet de oplossing.

mvg Henk
 
Ja kan natuurlijk niet ophouden met updates binnen te halen. Dat moet gewoon.
► Ga naar Download Windows 10 Hulpprogramma downloaden. Je krijgt de Media Creatiion Tool en daarmee kan je een Windows10 installatiemedium op een USB zetten. Daarmee kan je dan een verse Windows 10 over de oude heen zetten. Het bolletje niet op deze PC bijwerken zetten, maar wel installatiemedium op PC zetten. Alle andere 'dingen' op je PC blijven waar ze zijn, maar je hebt - na van deze stick opgestart te hebben - een nieuwe ge-update Windows 10 op je PC, die zich dan later verder normaal zal updaten. [Ik meen te weten dat je dit ook kunt activeren met in de inhoud van deze USB-stick op de setup.exe te klikken, maar niet geprobeerd]
Maak, voor alle zekerheid een back-up van je systeem (op externe drive), met wat je gewoonlijk gebruikt. Mag ook een Systeemkopie zijn. Mocht het niet lukken, dan kan je altijd terugkeren. Maar 't is een betrouwbare werkwijze.
 
Bedankt voor je antwoord. Deze optie heb ik al 2x gedaan en het gaat een tijdje goed, maar dan krijg ik tot mijn "ergernis" na een dag of zo dit probleem weer.
Ik heb nu deze oplossing (is eigenlijk een upgrade, dacht ik) nog eens gedaan en hoop dat het nu goed gaat.

mvg
Henk
 
Als je het KB nummer hebt, wat je wel kan zien normaal gezien, omdat hij er toch aan begint. Kleef je dat in Microsoft Upadate-catalogus Microsoft Update Catalog
Daar zoek je dan de juiste versie voor u computer 32 bit/ 64 bit. Handmatig binnenhalen en installeren. Zo is het bij mij ook gelukt toen ik steeds een error kreeg. Qtex heeft mij deze raad toen gegeven en Gisteren heeft hij automatisch nu een update gedaan. Dus het gaat erna gewoon verder goed.
 
Sorry voor mijn "lompheid".
Ik heb nog een keer precies gedaan wat WaWa hierboven beschreef en tot nu toe geen problemen meer. Gelukkig.
Topic kan wat mij betreft gesloten worden.

mvg Henk
 
denk er aan dat je nu waarschijnlijk een Windows.old op je C heb staan ...deze kun en mag je verwijderen om meer ruimte te hebben op de C ..het is via systeembestanden opruimen dat je deze kunt weg krijgen ..
*je opent dus schijfopruiming en je zou dan verder moeten klikken op systeembestanden opruimen ....hier dien je dan ook nog eens te bevestigen dat deze zeker mogen opgeruimd worden .
 
we laten het topic nog even open tot we van jou de bevestiging krijgen dat het gelukt is de windows.old te verwijderen en je pc minstens een week normaal draait.
laat ons even iets weten als dat het geval is, dan kan dit afgesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan