Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een Medion pc met Windows 8.1 dus mag ik aannemen dat dit een legale versie is van Windows 8.1. Dankzij uw knap artikel om Windows 8.1 te downloaden ben ik gaan zoeken achter de Windows key van mijn pc. Via het programma Pkeyui en Speccy heb ik deze gevonden en ze zijn beiden dezelfde. Maar in de bovenstaande handleiding wordt er ook gewezen naar het register en daar heb ik die niet terug gevonden, zelfs de subsleutel Win8 vind ik niet. Ook de string "Productkey" vind ik niet terug.
Ik dacht dat op elke computer een sticker moest terug te vinden met deze productkey maar niks. Kan iemand daar een uitleg aan geven?
 

Bijlagen

  • Key_01.jpg
    Key_01.jpg
    59.6 KB · Weergaven: 136
Wanneer een fabrikant zoals Medion, HP, Dell, ... een computer uitbrengen met Windows 8, wordt deze voorzien van een OEM licentie. Deze wordt niet voorzien mbv een stikker op het product. Enkel retail producten bevatten nog een extern zichtbare code. Wil je het systeem herstellen, gaat men ervan uit dat je dit doet mbv hulpmiddelen aangeboden door de fabrikant van het product. Je kan echter ook mbv bepaalde tools, de OEM key uitlezen. Dit is niet echt de aangeraden methode, maar kan je soms wel een hoop miserie besparen...
 
je dient tevens ook in het register zelf nog op CurrentVersion verder te klikken ...
deze opent dan wederom een lijst en hier dien je te zoeken naar de map Win8 ( deze heb ik hernoemt naar de Win8.1en in deze map vind je de key terug ! )

Ashampoo_Snap_2015.01.13_15h45m24s_001_.png
*ene het zou best zo zijn dat deze bij u niet vermeld staat aangezien deze Windows meegeleverd werd bij aankoop .
 
Qtex, ik heb op CurrentVersion geklikt, in het linker venster staan dan de subkeys van CurrentVersion maar bij mij staat daar de subkey Win 8 of Windows 8 of 8.1 niet bij. De reden zal wel zijn zoals DDragon80 aangeeft en wordt een OEM-key niet weergegeven.
Via Apparaatbeheer -> Systeem daar kan ik de OEM-key wel lezen maar dat heet dan Product-id.
Verder laat ik het rusten want zo belangrijk is het ook weer niet.
Toch bedankt voor de reacties. Nu ga ik ik een ander topic aanmaken want er zijn verschillende belangrijke zaken die op mijn pc niet werken.
Dit topic mag gesloten worden.
Joke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan