Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen ik zit met het volgende probleem.
Ik maak al jaren gebruik van Windows Live Mail en zou dat graag zo houden maar sinds gisteren kan ik wel mail ontvangen maar niet meer verzenden. Ik krijg dan een hulpscherm wat zegt:

Onderwerp: 'Re: Live mail
Server fout: 550
Reactie van Server: 550 massage refused bij spamfilter
Server:'SMTP.ziggo.nl'
Windows Live Mail fout-id:
Protocol: SMTP (0x800ccc69)
Poort: 25
Beveiligd (SSL) : nee

Ik heb mijn account gecontroleerd en alles staat goed ingesteld daar ligt het niet aan.
Ik heb Ziggo gebeld en die zeggen:"Bekende fout die ligt aan Microsoft / Windows en Google en wij hebben daar geen invloed op".
Ze gaven wat sites door waar het nodige over deze fout wordt gezegd maar ik ben geen computer deskundige maar een eenvoudige gebruiker. E.e.a. heeft kennelijk ook wat met het register van doen maar ik snap er geen ........van
Kan en wil iemand mij helpen met een stapsgewijze uitleg wat ik moet doen om dit euvel te herstellen want zonder hulp durf ik niet verder in mijn laptop te rommelen want daar heb ik geen kaas van gegeten en maak dan mogelijk meer kapot dan me lief is?

Ik heb Windows Live Mail ook al verwijderd en opnieuw ingesteld maar dat heeft niets opgeleverd !!!!

Met vriendelijke groet
Crimpak
 
Lijkt er op dat de mailserver bij ziggo op de blacklist staat.

Het enige wat je dan kunt doen is ziggo hierover benaderen. Hopelijk kunnen zij deze blokkade opheffen.
 
Hallo Lana, bedankt voor je reactie.
Ik heb Ziggo geraadpleegd, maar de Ziggo webmail werkt perfect. Alles is getest en via hun webmail kan ik ontvangen en verzenden. Daarom zeggen zij ook dat dit niet aan hen ligt, maar aan Windows Live Mail en Google zelf. Ik heb op advies van Ziggo die fout code 0x800ccc69 in de zoek balk van mijn browser ingetypt en krijg dan inderdaad allerlei urls te zien die over deze fout praten en over het herstellen daarvan maar......... dat is zo ingrijpend en technisch dat ik het zonder deskundige hulp niet aandurf om de fout te herstellen. Vandaar mijn hulp vraag. Zou je zo goed willen zijn om die fout code ook eens in te typen en willen kijken hoe de fout herstelt kan worden, want wat ik dan allemaal lees gaat mijn pet te boven. Ik heb daar echt hulp bij nodig van iemand die wat beter in deze automatiseringsmaterie zit dan ik.
Met vriendelijke groet
Crimpak
 
Hallo Lana, sorry voor de wat late reactie.
Ik heb alles gecontroleerd op de Ziggo site wat er maar te controleren valt en ook mijn account instellingen staan correct ingesteld dus daar kan het niet aan liggen. De Ziggo Webmail waar ik voor inkomende mail en verzending van mail gebruik van kan maken werkt ook perfect. Daarom zeggen zij ook dat het probleem niet bij hen ligt maar bij Google en Microsoft Windows Live Mail met de foutcode 0x800ccc69. Windows Live Mail is een Microsoft product.
Alles hebben ze nagelopen maar zij hebben geen invloed op Windows Live Mail. Dat is een Microsoft software. Maar ik wil geen gebruik maken van de Webmail van Ziggo ook al kan dat want dan staat al mijn mail op hun server en dat wil ik niet.
Ik heb in Google die foutcode opgezocht op advies van Ziggo omdat daar een aantal oplossingsmogelijkheden staan. Maar dat gaat voor mijn beperkte pc kennis veel te ver en vandaar dat ik hulp zocht. Ik kom daar zonder vakkundige hulp niet uit!!!!
Ik heb Ziggo ook gevraagd of er sprake is van een blacklist m.b.t. mijn email adres maar heb daar nog geen antwoord op gekregen.
Groetjes
Crimpak.
 
controleer je Ziggo uitgaande Serverinstellingen eens..

Gebruikersnaam :je volledige e-mailadres (bijvoorbeeld xxxx@ziggo.nl) *waar de x-jes staan komt dus je gebruikersnaam*
Wachtwoord :het wachtwoord van je e-mailaccount
Server : smtp.ziggo.nl
Serverpoort : 587
Type versleuteling: STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist / identiteitscontrole : Ja
 
Als je gaat kijken naar de SMPT instellingen voor ziggo, dan maken ze blijkbaar gebruik van geauthenticeerde uitgaande email. Zoals qtex vermeld in bovenstaande email. Dit is een must wanneer gebruikt in andere netwerken (niet ziggo). Mogelijk hebben ze de lijn doorgetrokken en dit overal verplicht gemaakt.
 
Hoi Qtex en DDragon80,
Ik heb toevallig enkele minuten geleden iemand van Ziggo aan de lijn gehad i.v.m. mijn vraag of er sprake was van een blacklist t.a.v. mijn e-mailadres. Was niet het geval. Verder had deze "deskundige" geen andere oplossing voor Windows Live Mail dan naar de winkel gaan met de laptop of er een pc deskundige bij te halen die in het register durfde te werken. Dit omdat de foutcode 0x800ccc69 op Google aangeeft dat er ook wat in het register verwijderd moet worden. Verder vroeg hij om mijn laptop te scannen op virussen maar dat heb ik allemaal al gedaan en ik heb geen virus of andere besmetting in de laptop opgelopen.
Ik ga zoals jullie zeggen voor de zekerheid nog eens mijn account instellingen van mijn Windows Live Mail nalopen met de gegevens die jullie nu aan me geven.
Ik laat nog van me horen of het gelukt is.
Groetjes
Crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan