Windows 10 windows pc-statuscontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.
IK heb een vraag , op mijn moeder haar pc staat er een bestand of hoe je ook noemt (zie foto) dat noemt windows pc-statuscontroler, ik heb op zoek geweest in haar pc en vind dit totaal niet.
Wie kan er mij helpen met dit te vinden of eens uitleggen wat dit is , want als dit kan verwijderd worden zonder dat er problemen komen met de pc ga ik het wel verwijderen
 

Bijlagen

  • 20220507_091632.jpg
    20220507_091632.jpg
    249.2 KB · Weergaven: 117
typ Pc-statuscontrole in de zoekbalk bij het vergrootglas

Het is een app om te controleren of de pc voldoet aan de eisen voor een upgrade naar W 11

Staat in de lijst onder Start
 
typ Pc-statuscontrole in de zoekbalk bij het vergrootglas

Het is een app om te controleren of de pc voldoet aan de eisen voor een upgrade naar W 11

Staat in de lijst onder Start
nee, staat daar niet , en ik heb dit opgezocht via die zoekbalk en er kwam niks te voorschijn, daarom dat ik na lang zoeken van eens hier in de groep te vragen
 
via de zoekopdracht zal deze niet vermeld worden ( althans hier toch niet ) deze staat wel degelijk hier vermeld in de lijst Apps en Onderdelen ..
deze staat niet vermeld in de lijst onder start .. ( althans hier toch niet )


Ashampoo_Snap_zondag 8 mei 2022_15h39m07s_001_.jpg


kijk eens na of dit ook zo is bij u .. via de 3 vertikale puntjes kan men deze dan verwijderen ..
 
Kun je downloaden via die site en wat al eerder was aangegeven, tis een app om te zien of de PC geschikt is voor W11, staat ook rechts bij Windows update.
dus veronderstel ik dat het geen probleem is voor dit te verwijderen uit haar pc
 
Ik kan je daarin volgen, maar ik denk dat de functionaliteit er héél snel terug zal staan... Dat zijn typisch zaken die MS/Windows installeert buiten de gebruiker om.

Maar waarom zou je je daar druk om maken ? Gewoon negeren.
 
Klopt wat PhilipV schrijft. Deze app Windows Pc-statuscontrole (op zijn Engels: PC HealthCheck.exe) komt wanneer je hem verwijdert, mogelijk over een tijdje automatisch weer terug via Windows Update.
Zie o.a. hier: https://tweakers.net/nieuws/188712/...v=0&order=desc&orderBy=rating&page=4#reacties

Ik bleek hem zelfs dubbel op mijn pc te hebben staan; 2 verschillende versies:
627983296a52b-Ashampoo_Snap_2022.05.08_12h56m31s_001_.png


Ik heb beide versies verwijderd. Ik weet immers allang dat mijn 10 jaar oude pc volgens Microsoft niet geschikt is voor Windows 11. Daar heb ik die app niet voor nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan