Windows 11 Windows spotlight map ontbreekt + plakken bij zoeken in map

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een probleem op een upgrade installatie van Windows 11 vanaf W10. Op één ding na is alles ok, maar Windows spotlight werkt niet omdat de map assets ontbreekt.
Ik ondervond na de upgrade dat het soms niet en soms wel werkte en heb daarom alle bestanden uit de map assets verwijderd. Nadien werkte het nog niet en merkte ik dat de volledige map verdwenen was. Normaal is de volledige string C:\Gebruikers\ inlognaam\ AppData\ Local\ Packages\ Microsoft.Windows. ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy\ LocalState\ Assets
Bij mij zit in de map LocalState enkel een (lege) map tips.
Kan ik die map van een andere pc daar in plaatsen?
Een ander probleem is dat als ik in een map bij zoeken iets wil plakken dat ik gekopieerd heb het bij het plakken niet verschijnt. Ik moet dan nogmaals in het zoekvak klikken wil ik de zoekopdracht te zien krijgen .Ik denk n iet dat dit de normale manier is.
Ik heb Windows al opnieuw ingesteld via systeemherstel maar dat helpt niet.
Wat kan ik doen om de problemen op te lossen?

Spotlight werkt nog perfect in W11, voor ik mijn W10 liet upgraden heb ik W11 een hele tijd geprobeerd op een andere schijf ! Ik heb daar nog een back up van en ga die eens terugplaatsen en vergelijken wat daar te vinden is, maar dat was wel een W11Pro, dus of er een vergelijking mogelijk is weet ik n iet zeker.
Heb het maar gewaagd om de ontbrekende map van een andere pc te halen en bij te plaatsen, echter zonder resultaat.
De uitleg in # 14 is bij mij al anders, ik zie daar geen machtigingen, en in #15 ....ContentDeliveryManager_PakketID daar is geen pakket ID.
Onder AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy staan volgende mappen:AC( met sub temp), AppData, LocalCache, LocalState (met de submap assets en tips), RoamingState, Settings(met roaming.lock en settings.dat) , SystemAppData, TempState.
Alle mappen op assets na zijn leeg.

Spotlight werkt perfect op windows 11 pro. Probeer dit eens. Maak de map assets handmatig aan en zorg dat deze leeg is. Ga naar instellingen, persoonlijke instellingen, vergrendelingsscherm. Zet bij uw vergrendelingsscherm personaliseren deze op bestand. Ga nu via windows verkenner naar C:\Users\inlognaam\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy\Settings en verwijder alles in deze map. Ga nu weer terug naar instellingen, persoonlijke instellingen, vergrendelingsscherm. Zet bij uw vergrendelingsscherm personaliseren deze nu op spotlight. Het kan een tijdje duren maar uiteindelijk verschijnt er een afbeelding in het voorbeeldplaatje boven uw vergrendelingsscherm personaliseren. Zo doe ik het altijd bij mijn computers.

Je kunt ook nog een herstel update uitproberen. Ga naar http:s//uupdump.net en download daar de versie van windows 11 die je nodig ebt. Ik vermoed 22000.588. Als je deze gedownloadt hebt heb je een iso file. Klik hierop met je rechtermuisknop en open deze met explorer. Er wordt nu een map aangemaakt en klik op setup.exe in deze map. Volg de stappen en uiteindelijk wordt windows 11 hersteld. Hierna kan je eventueel nog de stappen doen uit mijn vorige post.

Ik heb de stappen uit #4 gedaan, maar zodra de pc herstart staat de instelling van het vergrendelscherm terug op afbeelding en krijg ik de eerst mogelijke van de standaard afbeeldingen te zien. Stel ik afbeelding in en kies een andere dan blijft het wel ok.
Indien ik mijn windows herstel met een W11 iso of via usb stick ga ik dan geen problemen krijgen met de activatie omdat ik vanaf W10 geüpgraded heb?

Nee hij neemt de activatie over die in je bios staat. Als je windows 10 oorspronkelijk home was wordt je windows 11 ook home. Bij een windows herstel blijft dit. Je moet wel de windows herstel vanuit windows uitvoeren.

Overigens mijn Windows versie is volgende
Editie Windows 11 Home
Versie 21H2
Installatiedatum ‎26/‎03/‎2022
Build van besturingssysteem 22000.556
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.22000.556.0
Loop ik dan achter?

Het heeft even geduurd eer het klaar was. Ik heb nu nog steeds die rar en de map 22000.556_amd64_nl-nl_core_a501dcf0_conver met daarin de mappen UUPs, files, bin
Ik zie geen exe in geen enkele van de mappen(UUPs, files, bin)

heb je op uup_download_windows.cmd geklikt? zo jo staat er in de map 22000.556_amd64_nl-nl_core_a501dcf0_convert een iso file. Hier moet je met je rechtermuis opklikken en dan openen met explorer. Er wordt dan een nieuwe map geopend en hier moet je op setup.exe klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan