Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik schrijf namens koekoek vanop een laptop met Win 8.1 voor een probleem met desktop Win 7 pro.

Op grond top tips XI heb ik mijn pc met de drie aangeduide driver update programma's bewerkt, alles ging goed tot ik Driver Booster gebruikte: gans mijn bureaublad werd een chaos( pictogrammen 5x groter, slaap-en sluimerstand niet meer opgelicht om aan te vinken, email kon niet meer geopend worden, ook geen website meer. Ik heb allerlei remedies geprobeerd via Google( van laptop)en vandaag nieuwe installatie met oem Win 7 pro en herstel van backup van mijn systeem: geen resultaat. Bij begin opstarten volgend bericht :

"Installatie dvd niet geldig!!!!(onbegrijpelijk). B: Windows\system32\USERENV.dll is niet geschikt voor windows of het bevat een fout.
Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelijke installatiemedia of neem contact met de software leverancier voor ondersteuning ".
Proberen her installeren al een 5-tal maal geprobeerd, om de goesting bij te verliezen-m-
 
dus er van uitgaande dat je de drivers update programma's heb gebruikt mag ik veronderstellen dat het hier dan om een pas geinstalleerde Windows ging ...
m.a.w. was deze Windows dan ook al voorzien van de nodige bescherming software zoals een antivirus en malwarebytes ...

dat je 3 van zulke tools gebruikt versta ik dus hellemaal niet ...best haalde je de nodige drivers dan ook rechtstreeks vanaf de webpagina zelf op ..

*je vermeld ook het volgende
Koevoet zei:
vandaag nieuwe installatie met oem Win 7 pro en herstel van backup van mijn systeem: geen resultaat. Bij begin opstarten volgend bericht :Installatie dvd niet geldig!!!!
dit kan indien er dus een andere Windows versie op de pc staat dan op de dvd.
ook kan je deze melding krijgen indien de dvd niet gelezen kan worden ...betreft het hier een zelf gebrande dvd ?
 
zelf gebruik ik nooit zulke update tools .....
ben je vriend aan huis met de pcshop in je buurt !
dan kun je hen eens vragen of ze u een kopietje wille maken van een Windows 7proffessional dvd neem wel dezelfde bit versie ....
het kan best zijn dat de dvd welke jij bezit beschadigd is of warm gelegen heeft ...
 
@Koevoet raad je toch ook aan om eens scan te doen met ADW
Download ADW naar het bureaublad
*Sluit alle openstaande vensters.
*Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
*Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
*Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
*Klik op Scan.
*Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
*Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.
Plaats de log in je volgend bericht

Mag je ook in veilige modus doen!
mvg
 
Ik heb gisteren Win 7 pro (updated) via Google gedownloaded en op dvd gebrand, mijn desktop opnieuw geinstalleerd met "aangepast"( dus alle programma's en data weg), met gebruik van de keycode van mijn oem originele dvd, en dat lukte: de pc start opnieuw op.
Een maand geleden heb ik een backup van de C:\ en B:\( progr en data) gemaakt met acronis true image.
Vraag: heb ik dan ook win 7 mee gebackuped? Indien ja: en als ik die nu terugzet, overschrijft dan de een de ander?.Dus: mag ik herstel doen van de backup??

Een paar dagen terug had ik dat herstel reeds gedaan , met de boven vermelde problemen als gevolg: geen opstart meer. Oorzaak?: een fout in de dvd of een foutief herstel.
Dus nu dat de pc weer draait, wil ik dat vermijden.
 
je kan normaal gezien zonder problemen een acronis backup terug plaatsen op een verse installatie onder voorbehoud dat je destijds ook de 100mb door het systeem gereserveerde partitie heb meegenomen in de backup van acronis ...
jij laat al verstaan dat je eerder de backup van acronis had gebruikt maar dat nadien de pc dus niet wilde opstarten ....had jij nu met de gedownloade Windows dvd een opstartherstel gedaan dan was mogelijk ook dit probleem van niet willen opstarten opgelost geweest ...
*de vraag is hier dus werd ook de 100mb door het systeem gereserveerde partitie meegenomen in de backup van acronis .

Ashampoo_Snap_2015.01.04_12h34m07s_001_.jpg
 
Als je problemen had met die backup, zou ik deze niet gewoon terugzetten. Je hebt trouwens een nieuwe installatie gedaan waardoor je terug op een nieuwe Windows draait. Je kan voor zover ik weet, wel de backup bestanden openen in Windows en eventueel de bestanden en folders eruithalen die je nog nodig hebt. Let wel dat je software terug moet installeren. Deze kan je niet gewoon uit die backup halen. Andere bestanden zoals documenten en foto's kan je er wel gewoon uithalen.
 
na het terugzetten van de backup, start de pc op met een zwart scherm met " bootmgr " ontbreekt, druk op CTRL, alt en delete om opnieuw op te starten, en zo kan ik steeds verder gaan.
Is het mogelijk om nu nog de bootmgr te installeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan