Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik schrijf namens koekoek vanop een laptop met Win 8.1 voor een probleem met desktop Win 7 pro.

Op grond top tips XI heb ik mijn pc met de drie aangeduide driver update programma's bewerkt, alles ging goed tot ik Driver Booster gebruikte: gans mijn bureaublad werd een chaos( pictogrammen 5x groter, slaap-en sluimerstand niet meer opgelicht om aan te vinken, email kon niet meer geopend worden, ook geen website meer. Ik heb allerlei remedies geprobeerd via Google( van laptop)en vandaag nieuwe installatie met oem Win 7 pro en herstel van backup van mijn systeem: geen resultaat. Bij begin opstarten volgend bericht :

"Installatie dvd niet geldig!!!!(onbegrijpelijk). B: Windows\system32\USERENV.dll is niet geschikt voor windows of het bevat een fout.
Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelijke installatiemedia of neem contact met de software leverancier voor ondersteuning ".
Proberen her installeren al een 5-tal maal geprobeerd, om de goesting bij te verliezen-m-
 
ja das mogelijk aangezien je toch een Windows heb opgehaald ...

je dient voor een opstartherstel te gaan..
in het pdf spreek ik over de opdrachtprompt maar zoals je zult merken is er ook een optie voor opstartherstel aanwezig ....
deze optie neem je dan ook ..

Ashampoo_Snap_2015.01.04_19h55m28s_005_.jpg
 

Bijlagen

  • opstart herstel win7.pdf
    1.7 MB · Weergaven: 118
na het terugzetten van de backup, start de pc op met een zwart scherm met " bootmgr " ontbreekt, druk op CTRL, alt en delete om opnieuw op te starten, en zo kan ik steeds verder gaan.
Is het mogelijk om nu nog de bootmgr te installeren?


Dus nu dat de pc weer draait, wil ik dat vermijden.
Lees dit...ja dan had ik persoonlijk ,de tip van Ddragon gevolgd in #14!!!om geen misere te hebben!
 
*de vraag is hier dus werd ook de 100mb door het systeem gereserveerde partitie meegenomen in de backup van acronis .

Bij een backup word die niet mee opgenomen . Bij een image van de harde schijf of bij een volledige systeemkopie wel.
Een backup, een image en een volledige systeemkopie zijn voor mij 3 verschillende bewerkingen.
na het terugzetten van de backup, start de pc op met een zwart scherm met " bootmgr " ontbreekt, druk op CTRL, alt en delete om opnieuw op te starten, en zo kan ik steeds verder gaan.
Is het mogelijk om nu nog de bootmgr te installeren?

bootmgr ontbreekt , betekent dat de opstartpartitie waarin zich de windows7 opstartbestanden bevinden ontbreekt of beschadigt is.
Wat heb je juist met Acronis teruggezet?
Een backup van belangijke data
Een image (kopie van je harde schijf)
Een systeemkopie (een kopie van gans je systeem , wat geen image is).
Drie verschillende bewerkingen.
Om de bootmgr terug te zetten heb je een installatie of herstelschijfje nodig van windows7
Hiermee de computer starten en bij herstelopties kies voor Opdrachtprompt.
Bij het verschijnen van het zwarte opdrachtprompt scherm type volgende commando's. Let op vergeet de spatie niet.

BootRec /FixMBR (druk op enter toets)
BootRec /FixBoot (druk op enter toets

Verwijder het windows 7 schijfje en herstart de computer. Nu zou windows terug normaal moeten opstarten.
 
Het spijt me voor het vele werk voor jullie? maar bij de heropstart: ctrl+alt- delete
Ik heb nochtans letterlijk de procedure van Qtex gevolgd, op het einde: successfully completed, heropstarten, en dus hetzelfde liedje : bootmgr ontbreekt en alt...

Ik ga morgen met de pc naar een pcwinkel in een naburige gemeente.

Van harte dank
 
Waar om nu de handdoek in de ring gooien???
Ik heb gisteren Win 7 pro (updated) via Google gedownloaded en op dvd gebrand, mijn desktop opnieuw geinstalleerd met "aangepast"( dus alle programma's en data weg), met gebruik van de keycode van mijn oem originele dvd, en dat lukte: de pc start opnieuw op.
Zodus pc werkte terug....doe dit opnieuw!!!Wacht dan geduldig af op tip voor je backup van Qtex/Ddragon/Ranger.
ik ga morgen met de pc naar een pcwinkel in een naburige gemeente.
Dit kost je geld,misschien is het niet nodig!!!
mvg
 
Het spijt me voor het vele werk voor jullie? maar bij de heropstart: ctrl+alt- delete
Ik heb nochtans letterlijk de procedure van Qtex gevolgd, op het einde: successfully completed, heropstarten, en dus hetzelfde liedje : bootmgr ontbreekt en alt...

heb je de optie genomen om een opstartherstel te doen of heb je het pdf gevolgd...
indien je het pdf heb gevolgd ..
dan dien je na de opdracht " BootRec. /FixMBR " enter te klikken ...en daarna geef je de opdracht " BootRex /FixBoot " in en druk je op enter.
daarna sluit je de opdrachtprompt af en herstart je jouw systeem ...

**ik dien deze oude pdf te verwijderen en te vervolledigen ....
 
Qtex, ik heb de pdf gevolgd.
Na een week proberen,(sorry, maar ik begon het beu te worden,) heb ik gisteren mijn pc naar een particuliere winkel gedaan en een nieuwe hd 1 TB laten insteken, en deze man gaat win 7 pro ,op grond van mijn dvd, installeren en proberen mijn backup terug te zetten. Hopelijk lukt dit laatste.
Hoe neemt men een goede backup,? Ik gebruik Acronis true image 2013.
 
Ik heb gans dit topic nog eens aandachtig gelezen.

#12
Ik heb gisteren Win 7 pro (updated) via Google gedownloaded en op dvd gebrand, mijn desktop opnieuw geinstalleerd met "aangepast"( dus alle programma's en data weg), met gebruik van de keycode van mijn oem originele dvd, en dat lukte: de pc start opnieuw op.
Een maand geleden heb ik een backup van de C:\ en B:\( progr en data) gemaakt met acronis true image.

Ik kan zeer moeilijk geloven dat jij de key van je windows7 OEM versie hebt kunnen gebruiken bij een gedownloade windows7 versie . Waar heb je die windows7 juist gedownload?
Heb je na het installeren van windows7 ook SP1 geïnstalleerd en bijgewerkt met de nodige updates.
Naar welk medium heb je met Acronis een backup gemaakt ?
Op een eigen medium of in the cloud ? The cloud maak je backup op de servers van Acronis waarbij de bestanden versleuteld worden.

Schijfletter B: Aan welk opslagmedium heb je die schijfletter toegewezen?
 
ik heb je een pdf aangemaakt hoe je tewerk dient te gaan ...
 

Bijlagen

  • Back-up ( of te wel een image ) aanmaken met de acronis true image 2013.pdf
    543.2 KB · Weergaven: 108
Ik heb nu 2 opties:
-ofwel alle progr opnieuw installeren, dan wel de data kwijt, maar een nieuwe pc
-ofwel toch riskeren om backup terug te zetten. Ik ben bezig met de backup van externe hd K te backuppen naar externe hd L(eerst deze geformatteerd), de richtlijnen volgend van Qtex.
Zou ik nadien deze backup van L op de pc terugzetten?
 
er ontgaat me hier iets ....
jij spreekt over het back-uppen van de externe K schijf met de bedoeling deze back-up dan wederom naar een externe L schijf te zetten ....
nadien wil je dan L op de pc zetten ?
maak eens een printscreen van je schijfbeheer ....
ik vraag me hier af welk nut het heeft om een externe schijf te back-uppen naar een andere externe schijf om deze nadien op de C te zetten !!
 
Het was maar een idee ,maar blijkbaar niet haalbaar,wat ik nu wel begrijp: inderdaad de backup van K heb ik overgezet naar L.

Nu vraag ik mij af:
-riskeer ik de backup van K te herstellen naar mijn pc : C/ operationele schijf van 500 gb en de I: voor data ook 500 gb?
-of alle progr herinstalleren en een proper draaiende pc hebben?
Mijn voorkeur begint stilaan te gaan naar het laatste.

Moeilike vraag: wat zou u doen?
 
ik heb zo de indruk dat jij op de externe schijven een back-up heb staan betreffende de programma's en niet van een werkende Windows ...
of ik begrijp het niet meer ( dan is dit de eerste keer !).

*jij heb zover ik weet al 3x een image (back-up) terug gezet met acronis en telkens bleekt dit verkeerd gegaan te zijn aangezien je systeem telkens weigerde op te starten ...
dus of wel heb jij een stukkende back-up ofwel ontbreekt er in deze back-up het opstartbestand waar ik je eerder al opmerkzaam maakte ...maar ook dit lukte toen niet om het opstart bestand toe te voegen ...
*ik zou dan mogelijk voor een verse installatie gaan ...
je liet ook verstaan dat je deze naar een andere toebracht om er een verse instal te laten doen !
 
het pdf dat ik er neergezet heb is van de acronis true image 2013
deze laat je zien hoe je dus een image ( systeemback-up ) aanmaakt ...
ik kan je niet laten zien hoe jij dan tewerk moet gaan om je systeem te herstellen met behulp van zo een opstart cd ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan