XP USB Stick schrijfbeveiliging wegnemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ja, ook ik heb een probleem. De USB Stick (Emtec 4Gb) van mijn schoonzoon heeft een schrijfbeveiliging opgelopen?????? Hoe?????? Feit is, dat er niets meer kan naartoe geschreven worden. Ook formatteren lukt niet. Telkens de melding "De diskette is tegen schrijven beveiligd". Er staat géén verwijzing in het register.
Heb op internet eventuele wijziging in registersleutel gevonden, maar die sleutel is zelfs niet aanwezig.
Zelfs Dos brengt geen redding. Stick is gefomatteerd in FAT32. Ik heb dezelfde stick en die werkt volledig normaal. Heb Norton laten lopen en vond 4 virussen. Had voordien een copy genomen op mijn schijf en daar staan die virussen niet in. Kreeg melding dat ze verwijderd waren van de stick.
Hoe kan ik nu de stick terug toegankelijk maken. Alles mag er gerust vanaf. Dus, een goede werkende format.
 
Maar..... een regel van mij is : werp nooit iets weg wat ge niet vanbinnen gezien hebt. Dus.....
Ik heb de stick opengemaakt en eens bekeken. Ingestoken en SURPRISE......
De stick van 4GB werkt nu als stick van 2GB.
Vermoedelijk is er een slechte soldeerverbinding en met openen is die volledig weggevallen. Zodoende nog de helft van het geheugen beschikbaar.
Ik zou zeggen opgelost, tenzij iemand denkt dat die overige 2Gb nog te redden is. Maar dat betwijfel ik ten zeerste. De slechte soldeerverbinding kan resulteren in het niet toegankelijk zijn van de stick.

Ik vermoed dat "Surface mount" oppervlaktemontage betekent. Dus hetgeen er op de print staat (componenten). Ze zien er in veel gevallen zelfs uit als een zwart hoopje op de oppervlakte van de print. Is trouwens alles SMD. Niet meer voor ons pollekes.
 
Als het aan de 4 contactjes ligt van de usb connector zelf, daarover lees je via die link die ik postte meer.
Solderen kan, maar niet te lang in contact laten met de bout of de andere componenten raken oververhit lees ik daar.
Een soduur kan altijd stukgaan natuurlijk, dat gebeurt in andere apparaten ook wel eens.
Bedankt alwer voor deze nieuwe inzichten.
Je bent ook gene simpele he Mik.
 
Als het aan de 4 contactjes ligt van de usb connector zelf, daarover lees je via die link die ik postte meer.
Solderen kan, maar niet te lang in contact laten met de bout of de andere componenten raken oververhit lees ik daar.
Een soduur kan altijd stukgaan natuurlijk, dat gebeurt in andere apparaten ook wel eens.
Bedankt alwer voor deze nieuwe inzichten.
Je bent ook gene simpele he Mik.

Heb wel ervaring met solderen van printen. De connector heeft helemaal geen slechte lassen. Zit hem meer in de smd componenten maar met een loupe is dat zelfs niet te controleren.
Inderdaad, zo simpel ben ik ook nog niet. Hier in de Vlaanders is de betekenis van "Simpel" ook wel onnozel. De betekenis van "Onnozel" is onschuldig. Dus, mijn naam is haas en ik weet van niets....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan