Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Mjn pc heeft 2 harddisks:
- 1 hd van 320 GB met Data (D\:)
- 1 hd van 500 GB met 2 partities : 1 met Win XP met progr. en en 1 met Win 7 prof ( lokale schijf C)
Hier is een bootable opstart; met pijltjestoets kan ik kiiezen voor XP, en of automatisch (als ik niets doe) start Win 7.
Hoe verwijder ik Win XP en progr.'s zonder Win 7 te beschadigen?. Ik wil deze schijf volledig gebruiken voor win 7.
Dank voor jullie hulp. ( Pluis: ik heb het onderwerp niet herhaald , zie voorgaande)
Koekoek
 
zou ik verder gaan met "nieuw eenvoudig volume ", of wacht ik op de mening van uw collega?

Wat is het belang van die MB . Win 7 staat nu op de hoofdschijf en functioneert.

Je mag gerust een niew volume aanmaken op de 2de disk. Je Windows installatie is goed. (niet helemaal volgens het boekje maar zeker aanvaardbaar)

Wil je op dezelfde schijf als Windows een extra volume aanmaken? Ben niet helemaal meer mee...
 
je kunt verder gaan met " nieuw eenvoudige volume "
het belangrijkste hebben we behaalt ....alhoewel ik graag gezien had dat deze 100Mb appart stond ..
laten we het zoals DDragon het zo mooi zegt " We zullen het bij deze maar zo laten dan :) "
 
om documenten en andere stuf weg te schrijven naar een andere schijf dan je C schijf ...
ga je een bewerking moeten door voeren ...
tevens kun je dit ook voor meerdere mappen instellen ...

klik op Start en klik met de rechter muis knop op " Documenten " en kies " Eigenschappen ".
klik in het venster dat zich opent op het tabblad " Locatie ".
door dan op de knop " Verplaatsen " te klikken kun je een nieuwe doellocatie aangeven ..
je geeft hier nu als doellocatie de data schijf in ....daarop word de map " documenten " verplaatst naar deze data schijf ...
dit kun je tevens doen voor meerdere mappen ... bijv: afbeeldingen , foto's , muziek enz...

Bekijk bijlage 9047 vergeet niet de bewerking te bevestigen
 
Knipsel ander Doellocatie.JPGRaar: rechts klikken op doc of downloads enz. zie enkel bovenaan in linker bovenhoek "Bibiotheek" staan en geen locatie enz ?

Windows7 is nog altijd aan het updaten per 25 tal items.
 
je moet er anders naar toe gaan ...vergissing van me ...

klik start...
dubbel klik op je eigen gebruikers naam ...
rechts klik hier op elke map die je wilt verplaatsen naar de andere schijf ...
(rechts klik en kies eigenschappen ) selecteer de tab Locatie en klik op de button verplaatsen ....
geef aan waar je deze wilt hebben ..
en bevestig met toepassen en ok
Bekijk bijlage 9052
 
Updaten mag gerust met het aantal voorgesteld door Windows zelf. Hij gaat zelf updates niet aanvinken welke vervangen worden door een nieuwere of afhankelijk zijn hiervan. Het aantal updates uit te voeren in 1 sessie speelt helemaal geen rol!

daar ben ik dus niet akkoord mee immers is de kans op een mislukking veel groter als je een groter aantal ophaalt en installeerdt tergelijkertijd .....meermaals zelf onder vonden op een verse installatie .....
het gaat dan voornamelijk mis omdat er voor sommigen update's eerst een configureren vereist is ....dit gelijktijdig met het ophalen van meerdere update's ...
 
daar ben ik dus niet akkoord mee immers is de kans op een mislukking veel groter als je een groter aantal ophaalt en installeerdt tergelijkertijd .....meermaals zelf onder vonden op een verse installatie .....
het gaat dan voornamelijk mis omdat er voor sommigen update's eerst een configureren vereist is ....dit gelijktijdig met het ophalen van meerdere update's ...

Moest ik nu niet wekelijks (zelfs meermaals per week) zulke installaties doen dan zou ik hieraan twijfelen. Maar uit ervaring weet ik dat die bewering niet juist is. Ik heb zelden een update zien falen, en dit kwam doordat ik updates geselecteerd had die Windows update standaard niet geselecteerd had in zen voorziene updates. Omwille van dependencies of dergelijke.
 
Hier wil ik wel iets over zeggen.

In het verleden ging Windows Update nog wel eens de fout in, waardoor volledige systemen onbruikbaar werden.
Uiteindelijk kwamen er wel weer patches om dit recht te breien.
Ik moet toegeven dat ik dit de laatste jaren niet meer meegemaakt heb met Microsoft.

Maar de kans blijft bestaan dat een bepaalde updates van Microsoft niet goed of onvolledig uitgetest zijn met software of hardware van derden waardoor er systeemcrasches kunnen ontstaan.
 
Hier wil ik wel iets over zeggen.

In het verleden ging Windows Update nog wel eens de fout in, waardoor volledige systemen onbruikbaar werden.
Uiteindelijk kwamen er wel weer patches om dit recht te breien.
Ik moet toegeven dat ik dit de laatste jaren niet meer meegemaakt heb met Microsoft.

Maar de kans blijft bestaan dat een bepaalde updates van Microsoft niet goed of onvolledig uitgetest zijn met software of hardware van derden waardoor er systeemcrasches kunnen ontstaan.

Jep, inderdaad. Ik ging net men vorige post aanvullen toen ik je post zag. Dit kon inderdaad voorvallen met Windows XP. Maar sinds Windows 7 is dit nietmeer van toepassing.
 
Geen gekibbel hé mannen.

Doc.,Downloads zijn nu op de Data B: schijf . qTec: een genie vergist zich soms ook.

Ik denk dat ik nu verder kan. Aan alle " hulpverleners " een dikke merci.

Hopelijk ben ik hier morgen niet terug, nu verder progr.s installeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan