Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Mjn pc heeft 2 harddisks:
- 1 hd van 320 GB met Data (D\:)
- 1 hd van 500 GB met 2 partities : 1 met Win XP met progr. en en 1 met Win 7 prof ( lokale schijf C)
Hier is een bootable opstart; met pijltjestoets kan ik kiiezen voor XP, en of automatisch (als ik niets doe) start Win 7.
Hoe verwijder ik Win XP en progr.'s zonder Win 7 te beschadigen?. Ik wil deze schijf volledig gebruiken voor win 7.
Dank voor jullie hulp. ( Pluis: ik heb het onderwerp niet herhaald , zie voorgaande)
Koekoek
 
Windows maakt automatisch een partitie van 100MB aan, laat deze staan! Hier staan je bootbestanden op. Gewoon behouden zoals Windows voorstelt is de boodschap! Nu heb je de systeem partitie toegewezen aan een Disk van 465GB.... is niet de bedoeling. Deze systeem partitie is trouwens onzichtbaar voor de gebruiker. Je probeerd teveel te doen. Laat Windows rustig zen ding doen, niet veranderen.

Beste is dus terug opnieuw beginnen en niets veranderen aan de automatisch aangemaakte partitie van 100MB
 
effe een opmerking ....

nadat jij op advanced heb geklikt ...in dit scherm tijdens de installatie ...
Bekijk bijlage 9043
zie je ook de optie vermeld staan ""DELETE "" wel selecteer eerst de C schijf en verwijder deze door op delete te klikken ...

Bekijk bijlage 9044
daarna doe je dit ook met de B schijf
DAARNA Selecteer je de HARDE SCHIJF waar je de windows op wilt installeren en klik je op NEXT ....

meer hoef je niet te doen de setup gaat hiermee verder
 
laat vanaf nu alles op zijn beloop ...
de pc zal waarschijnlijkj meerdere keren heropstarten ....je zal dan weer te zien krijgen "druk op ....(blijf overal af en laat de pc zichzelf opstarten ...dus laat alles op zijn beloop )
enkel wanneer er je gevraagd word om de nodige gegevens in te geven zoals ""land/taal instelling "" dan doe je dit dan ook ...
de installatie is pas gedaan als er vermeld word "" configureren voor de eerste ingebruik name """
 
Het blijkt mij gelukt te zijn: de 495 gig schijf is de C , via scijfbeheer kan ik ze verkleinen = partitioneren.
Maar bovenaan staat schijf 0 van 295 gig als " niet toegewezen, ik zou die willen gebruiken om mijn Data(D:\) automatisch naartoe te laten schrijven . Hoe Doe ik dat?
 
in schijf beheer klik je met rechts op de schijf O en je selecteer " nieuwe volume "
volg de wizard op ...er word vanzelf een stastions letter toegewezen ...je kan deze schijf ook een naam geven bijv : DATA

plaats hier eens een afbeelding van je huidige schijf beheer ....
ben namelijk nieuwschierig of de 100Mb ook aanwezig is zoals in de afbeelding hieronder....Bekijk bijlage 9045
 
Ik krijg " stationsletter of pad toewijzen" : 3 mogelijkheden
1. Deze stationsletter toewijzen( verschillende letters, maar geen D)
2. Dit volume aan een legeNTFS map koppelen (bladeren)
3.Geen stationsletter of pad toewijzen
Deze schijf moet dienen voor Data naartioe te schrijven: zou ik dan 2 moeten nemen?
 
Dit volume op basis van de volgende instellingen formatteren ok?
-Bestandssysteem (NTFS)
-clustergrootte standaard ok?
-Vulumenaam in te vullen : DATA ok?

0 snelformatteren 0Bestand en Mapcompressie inschakelen : de st of geen aanvinken

bestand en mapcompressie niet aanvinken !!
 
plaats effe een screenprint ....als dit mogelijk is ...

beveilig je systeem met een antivirus + malwarebytes ( aanbevolen )
installeer de update's die binnen komen in groepjes van maximaal 20 update's ....
daarvoor dien je de instellingen van de update's te wijzigen !! deze dien je in te stellen zodat de update's wel worden aangeboden maar dat jij beslist welke er worden gedownload en gelijktijdig ook mogen geinstalleerd worden ....

waarom deze instelling verranderen ....

de reden hiervoor is , omdat anders alle update's gelijktijdig binnen komen .....
en dit loopt dan meestal ook uit op een fout ...
omdat er voor bepaalde update's een herstart van je systeem nodig is ....
m.a.w. sommigen update's dienen geconfigureerd te worden vooralleer deze van toepassing zijn ..
dit configureren gebeurd in 2 stappen ..
stap 1 configurernen tot 30%
De computer meld zich af ...laat dit gebeuren !
stap 2 het configuren gaat verder tot de 100% is behaald en, de pc start verder op
 
screenshot 28-6 18,45 uur.jpg
 
de bestand en mapcompressie niet aanvinken !!

wat betreft ....de 100Mb " door het systeem gereserveerd " deze werd dus weer opgenomen in je gehele C
en dit versta ik dus niet want normaal gezien moet deze 100Mb appart vermeld staan ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan