Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Mjn pc heeft 2 harddisks:
- 1 hd van 320 GB met Data (D\:)
- 1 hd van 500 GB met 2 partities : 1 met Win XP met progr. en en 1 met Win 7 prof ( lokale schijf C)
Hier is een bootable opstart; met pijltjestoets kan ik kiiezen voor XP, en of automatisch (als ik niets doe) start Win 7.
Hoe verwijder ik Win XP en progr.'s zonder Win 7 te beschadigen?. Ik wil deze schijf volledig gebruiken voor win 7.
Dank voor jullie hulp. ( Pluis: ik heb het onderwerp niet herhaald , zie voorgaande)
Koekoek
 
de afstand tot bij u bedraagt ongeveer 106 km heen en terug is dit 212km ....
ik veronderstel dat jij niet bereid ben om tot hier te komen ....zodat ik je pc effe onder handen neem...
effe is in dit opzicht lichtjes over dreven ...denk dat er ruimschoots een 3 tot 4 uur voor bij ga om alles op punt te zetten ...
ik gebruik de in mijn bezit hebbende iso van de windows die jij dus gebruikt ...deze wordt geactiveerd met uw eigen key ...

aan u om te beslissen ....de beslissing mag je hier neer zetten ...
adres gegevens worden per prive bericht uitgewisselt ...

ik zie géén andere mogenlijkheid ..
 
er staat nergens de partitie " door het systeem gereserveerde 100Mb " vermeld ...
de ts ( koekoek ) heeft 2 partities ....de eerste C (30GB ) waar dat windows op staat geinstalleerd ..
de tweede partitie is deze van 435Gb en deze wilt hij toevoegen aan de C

Er staat duidelijk (Systeem, Actief, Primaire paritie)... Dit is dus de system partitie die Windows gebruikt voor zen boot bestanden. Kijk maar na in je eigen schijfbeheer.

Ofwel is dit deel effectief actief, ofwel een overblijfsel van ... maar dan nog is er geknoeid.
 
je heb waarrempel gelijk dit was me weer niet opgevallen ....
denk da ik mijn ogen moet laten testen ...

zoals jij al meedeelde ..en ik al vermoede is deze niet de standaard installatie ....
want de ts vermelde dat deze 2 partities vanzelf werden aangemaakt !!!
 
Een mooie gedachtenwiseling tussen jullie twee: kan nuttig zijn.Als ik het geod begrijp zou de installatie niet de goede zijn? Gebruik ik dan beter een gedownloade met een betrouwbare productcode?

Misschien ga ik morgen ten rade bij mijn verkoper!!
 
indien je de installatie heb volbracht met de dvd die je destijds mee kreeg toen je de pc aankocht dan vrees ik er voor of deze verkoper het eerlijk meent ...
want jij zei immers ..ik heb zelf niets aan gemaakt van de partities .... je zei ook dat je deze nadat de installatie gedaan was , zo verkregen heb ...

ik citeer ""Ik zelf heb geen partitie aangemaakt. zoals op het screenshot kreeg ik bij starten van pc deze situatie. ""
 
Er is niets mis met de installatie DVD. Maar de vooraf gegaande handelingen zitten hier zeker voor iets tussen. Er is niet vertrokken van een lege schijf, remember? Je hebt toen vanalles geprobeerd met je partities. Beste is, alle partities verwijderen (kan tijdens Windows installatie) en dan Windows gewoon installaren. Niets aanmaken van partities, gewoon de disk (harde schijf) selecteren en installeren. Achteraf kan je nog altijd je root schijf kleiner maken en een extra partitie aanmaken in Windows. Maar dan is je basis systeem wel in orde.
 
hoe moet ik nu practisch mijn 2 harddisks (is misschien vroeger al vernoemd) formatteren? met eraser lukt het niet, reageert niet op OK

vergeet even het "formatteren". Dit doet Windows install vanzelf. Boot met je Windows 7 installatie CD. Wanneer je aan het deel komt waar je de schijf moet kiezen ga je alle bestaande partities verwijderen. Geavanceerd kiezen en van daaruit verdergaan. Als alles leeg is kies je de juiste schijf voor installatie. Windows zal deze vanzelf indelen met de juiste partities en zelf formatteren. Je hoeft dit niet zelf te doen.

Achteraf wanneer Windows geïnstalleerd is kan je in schijfbeheer je "C" schijf kleiner maken en een nieuwe partitie toevoegen. Is gemakkelijker.
 
als ik boot met mijn installatie dvd, dan start win 7 gewoon op, en formatteert niet vanzelf?

Kom je in het installatie menu van je Windows boot CD? Formatteren gebeurt "achter de schermen" tijdens het installaren na keuze van de juiste schijf. Zoals eerder vermeld, verwijder eerst alle partities tijdens de installatie. Vertrek van een lege schijf.
 
screensot scijbeheer Win7 28-6-212.jpg
DDragon: bij installatie dvd partities verwijderd en geavanceerd. Via nieuw wou ik de install. schijf kiezen , maar kreeg telkens een van 100 MB, dus te klein, heb gekozen voor 2 primaire schijven : 295 gig en 495 gig en de pc zijn ding laten doen: resutaat zie screenshot: het systeem heeft bovenste harddisk als C: gekozen, en de onderstein 2 delen 100 MB en 294gig, heb het eerste uitgebreid tot volledige grootte(moets misschien gewacht hebben?) en heb ik een B gegeven , dus al bij al geen slecht resultaat( denk ik toch!!)
Zou ik de ondrste nog kunnen partitioneren en hier C inplaatsen, of blijf ik best tevreden met wat ik heb? Maar dan : hoe kan ik van de onderste een Data schijf maken , waarnaar downloads en documenten automatisch naartoe geschreven worden?(nu gaatdat naar de C , ook dit screenshot)
Eens dat opgelost, kan ik progr's beginnen installeren op de C.
Eens dat opgelost ,
 
dit is jouw huidige schijf indeling ....
Bekijk bijlage 9041
dit is nog niet zoals het moet zijn ....
hoe het wel moet zijn , zie je in het volgende voorbeeld ...Bekijk bijlage 9042
je ziet de 100Mb " door het systeem gereserveerd als eerste staan ...
daarna komt de C partitie
( desgewenst heeft deze de gehele schijf ter beschikking ..in mijn geval werd de HD zelf opgesplitst in meerdere partitie's )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan