Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had dat filmpje al eens gezien.

Maar ook ik blijf wantrouwend naar deze materie kijken.
Wat is een juiste beveiliging om een auto te beveiligen tegen kwaadaardige mensen en misschien ooit in de toekomst tegen zelf denkende robots die door de vijand geprogrammeerd zijn ons het leven zuur te maken ??

Nu spiegel ik dit even naar de door ons gebruikte pc's , besturingen en software die wij op dit moment gebruiken.
Elke dag komen er vele besmettingen bij die geblokkeerd moeten worden door de software. Vele updates zijn er gekomen. lekken zijn gedicht om alles veilig te maken of te houden.

Telkens breekt iemand weer door een bepaalde beveiliging heen waarvan we dachten dat dit onmogelijk was.

Ik moet er niet aan denken zo'n risicofactor op de snelweg tegen te komen bij 120km per uur.
 
Het hebben is al genoeg om je te beschermen tegen ongevallen en de stress uit je autorijden te bannen. Voor mij is dat genoeg om het te voorzien als ik ooit een (Tesla) koop... Of wat anders, want over een paar jaar heeft iedere middenklasse dat.

WW
 
@Allen: Open Youtube - Zoek - typ :
Mercedes-Benz f 015 luxuary car of the future.
Eerste voorstelling van de f 015 op de CES technologiebeurs... De moeite om er eens over na te denken.
Veel kijkplezier!

WW
 
Lana niet vergeten dat Walter fan is van die dingen,misschien denkt hij niet aan de gevaren die desnoods zouden kunnen gebeuren.Ben ook van je mening hoor, dit lees je wel.
Natuurlijk wat Walter met zijn auto heeft gedaan ,ja dat is gewoon super!!!
Dit brengt in mijn ogen iets bij aan de maatschappij ,natuurlijk zal jan met de pet , dit niet zo maar kunnen doen,zo als WW.
Geen gedacht of iemand in#13 de linken heeft gelezen???Houd me meer bezig of één app die mijn auto uit de garage rijdt !
mvg
 
Ja L.,
We mogen hier geen politieke noch (anti-) religieuze uitspraken doen. Jammer, want ik heb al op Facebook mijn gedachten mogen uitdrukken, maar hier kan/mag dat niet. Welkom op mijn Facebook dinges.
Hier: genieten van de F 015 presentaties op de CES.
Begin hier ► https://www.youtube.com/watch?v=SKGKiBZ3w0w
https://www.youtube.com/watch?v=lK8T2uWO4yU ◄ ook ► https://www.youtube.com/watch?v=eftN0lwNk88 ◄ en bekijk zeker de MB-presentaties op de CES, zoals de wat langere van 18 - 20 min.
We zullen versies van wat je hier ziet eerder gebruiken dan we denken. Hopelijk zien we er wat van hier in Brussel op het Autosalon over een dag of acht..!

WW
 
Laatst bewerkt:
Weet ik wel Walter..ken je face niet...mag je geven in pm...wil je mijn standpunt weten vertel je ook graag in pm als je dit wil!
mvg
 
Ik ben geen voor en ook geen tegenstander van zelfrijdende auto's. Op zich vind ik het zelfs heel mooi dat zoiets technisch mogelijk wordt.

Er zit iets van wantrouwen hierover in mijn lichaam als de woorden computergestuurd, programmeren en software genoemd worden.
 
Oké. Kan ik inkomen.
Ik ben altijd al een beetje gadget-gek geweest. Dat zal wel wat te maken hebben met een trauma uit mijn jeugd...
WW
 
't Is toch een chique auto die F 015 van Merc.

Toch naar het lange filmke gekeken??? Zie je jezelf daar in kaartje spelen terwijl je naar weet-ik-waar rijdt?

Walter
 
Ja dat lijkt mij super relaxed. Daar ligt het probleem ook niet. Het gaat mij meer om het misbruik maken van.
Het is redelijk simpel om gehele pc netwerken van buitenaf plat te leggen. Inbreken op een pc is in veel gevallen ook simpel te doen. Al moet ik bekennen dat ik zelf niet weet waar ik moet beginnen. Maar als ik de vakbladen lees en internet een beetje volg is zoiets dagelijks aan de orde.

Als zoiets moeilijk definitief te beveiligen is vraag ik mij af of een computergestuurd wegennetwerk adequaat te beveiligen valt.
 
Allee, allee. Niet reageren als toen Jefferson de eerste trein voorstelde. Toen dachten sommigen dat de mensen niet bestand waren tegen een snelheid hoger dan met een paard.... ;-D

WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan