Status
Niet open voor verdere reacties.
heb een groot deel van de inhoud van de map windows old verwijderd maar dan kreeg ik bovenstaande melding
de inhoud is nu ongeveer nog 4 gig groot, daarvoor was hij een pak groter, maar die krijg ik nu niet meer weg, stel dat er nu iets niet goed werkt op de laptop dan kan ik bv niet gaan zoeken in de map old want die is bijna volledig leeg en dus met andere woorden geen problemen verhelpen
ik wil ze nu dan wel volledig weg, maar HOE?
 
hier is de Windows.old nog een 222kb groot en krijg ik deze ook niet volledig weg ...steeds geeft unlocker de melding deze te verwijderen bij de eerst volgende herstart van het systeem maar steeds weer blijkt het dat deze Windows.old niet te verwijderen is .. zelfs als ik deze Windows.old hernoem naar Windows.old.bak is deze niet te verwijderen !
 
Je dient deze te verwijderen mbv de schijf opruim tool van Microsoft (geintegreerd in Windows), cleanmgr.
Aanduiden dan je systeembestanden wilt opruimen, terug scan laten uitvoeren op je root disk... En dan de vorige Windows versies aanvinken en opruimen. De resterende bestanden (indien aanwezig) zou je dan moeten kunnen verwijderen.

@qtex
Ownership op folder (en alle onderliggende objecten) nemen van Windows.old. Zou moeten helpen. Maar je dient wel die ownership correct uit te voeren.
 
het is me gelukt door op te starten vanaf de 2de interne Windows die op een HDD aanwezig is en om zodoende de Windows.old.bak die ik zoals eerder vermeld niet volledig kreeg verwijderd ( zelfs niet via een overname van rechten op deze map ) te verwijderen ...
*ik kreeg telkens een melding dat ik deze map niet kon verwijderen omdat er dus programma's open stonden en die dus ingebruik waren ... (er stond op het moment zelf niets open ) enkel de Windows !
**dus doordat ik een ander systeem heb opgestart kon ik dus wel deze Windows.old.bak verwijderen maar dit ging niet zomaar !
**de Windows op de SSD met name de C was niet te zien in de verkenner van de opgestarte Windows( HDD) ..
via het opstarten van de aomei partition assistant zag ik dat de C op de SSD geen schijfletter toegewezen gekregen had .. de verborgen systeem partitie daar een tegen kreeg dan weer de letter F toegewezen en deze was dus wel te zien in de verkenner van de opgestarte Windows ..
via de aomei partition assistant heb ik dan een letter toegewezen aan de (C>SSD) en daardoor werd deze dus wel zichtbaar in de verkenner van de opgestarte Windows >HDD zodoende dat ik uiteindelijk wel de Windows.old.bak kon verwijderen ....
****natuurlijk diende ik nu ook weer de toegewezen schijfletter J te verwijderen van deze (C)partitie op de SSD...een herstart diende te gebeuren van uit de aomei partition assistant en tijdens deze herstart liet ik dan de SSD door opstarten ..
 
DDragon via schijfopruiming daar staat de oude versie van windows 10 niet tussen, dus de map window old staat er niet tussen
ik kan de map ook niet overzetten naar een EHD voor het geval ik ze nog ooit zou nodig hebben
van de uitleg van Qtex daar begrijp ik helemaal niets van, ik heb maar 1 ssd van 230 gig zitten in mijn laptop
dus wat te doen en misschien een iets eenvoudiger uitleg,
zou het lukken in veilige modus, alhoewel ik niet weet met mijn asus X750LN welke F knop te gebruiken

ed

ps

mijn windows old map is 13 gig groot
 
bezie dit eens om de Windows.old te verwijderen ... Hoe Windows.old verwijderen in Windows 10

dat je de werkwijze niet kunt toepassen die ik hierboven vermelde besef ik wel omdat jij dus over maar 1 schijf (SSD) bezit .... ik deelde dit dan ook enkel mee dat het soms extra werk kost om ook de laatste restjes van de Windows.old te kunnen verwijderen indien het je dus niet op de gewone manier wilt lukken of dat het zelfs niet lukte via de Unlocker....

*indien je via een Linux lice cd kunt opstarten dan kun je ook de Windows.old verwijderen .. door dat je dus de betreffende map benaderd buiten uit Windows ..

**in feite begrijp ik je niet !
dit omdat je enerzijds de Windows.old wenst te verwijderen en anderzijds wil je deze op een externe schijf zetten voor het geval je deze nodig heb !
 
heb ik ergens gelezen dat je die old beter op een ehd zet om eventueel bv drivers te gaan halen die niet werken in de nieuwe versie van windows 10
hoe en met wat maak ik een linux lice cd aan, en waarschijnlijk nog in de bios de cd als eerste opstartmedium zetten, juist

er staat bij mij in het lijstje ook nog vorige windows installatie(s) mag ik dit ook aanvinken of juist niet
 
bezie de link want volgens ik denk ben je vergeten om op "systeembestanden opschonen " te klikken daardoor dus dat jij de Windows installatie bestanden niet vind ...
je kan ook dit filmpje
bekijken ...dit is wel van een Windows 7 maar gaat ook op voor de Windows 10
 
jawel ik vind tijdelijke windows installatiebestanden maar ook een optie vorige windows installatie's zie foto; moet wel eventjes weg, tot straks?
hoe zit dit met die linux live cd

ad008eb9b7-Ashampoo_Snap_2016.09.15_18h40m22s_002_.png
 
vink dan deze beiden ook aan ..en klik daarna op ok ...
geef nogmaals een bevestiging ...

*denk niet dat je gebruik dient te maken van een Linux live cd ...!
 
als ik die vorige installatiebestanden aanvink en dan verwijder dan ga ik toch mijn windows niet verwijderen he
zeq Qtes die linux cd daar heb ik wel interesse naar hoor,
een hint aub
ed
 
ik heb wel gezien dat jij dit niet hebt die vorige installatie bestanden, hoe komt dit?
die puppy linux, lijkt me met al die soorten als je op download latest version klikt nogal moeilijk
kan jij me geen maken ik stuur je een cd op of 2 maakt niet uit
 
ik had enkel nog een Windows.old met 2 mappen en daar waren 8 bestanden aanwezig in het totaal was deze nog maar 222kb groot maar werd het verwijderen van de Windows.old map verhinderd daarom dat je dus bij mij de vorige installatie bestanden dus nergens vermeld zie staan deze werden immers eerder al verwijderd .

*stuur me per pb je adres door en ik stuur je een puppy Linux cd toe per gewone post .... wil je dat deze eerder aangetekend verzonden word dien jij deze kosten terug te storten /sturen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan