Status
Niet open voor verdere reacties.
in afwachting van linux, mag ik windows defender laten aanstaan, terwijl ik al Avast anti virus heb,
voor de update stond de defender automatisch uit als je al een ander anti virus had draaien
 
de Defender zou normaal gezien uitgeschakeld zijn indien je dus een eigen beveiligings software installeert ...
dit kun je nagaan door rechts klik op start >configuratiescherm en je klikt hier op de Defender ( deze zou u een melding loeten geven dat deze uitgeschakeld is )

de cd is gebrand en ik heb er van kunnen opstarten ..hij werkt dus ..
ik maak nu deze gereed en stuur je deze morgen toe ...

ik zal deze eerder opgehaalde puppy.iso ook eens opstarten via een virtuele drive om er een filmpje van te maken ..
 
leuk dat je er een filmpje gaat van maken maakt het altijd duidelijker,
merci
als ik naar instellingen ga en dan naar bijwerken en beveiliging en dan windows defender dan staat die bij mij echter wel ingeschakeld (vroeger niet)
hij zegt wel dat hij alleen op spy en malware scant en niet op virussen daar en al een ander anti virus programma draait
 
je heb dus de beperkte versie van Avast er op gezet en dan is het normaal dat er nog onderdelen van de defender actief zijn ..
ik heb hier de volwaardige AVG Internet Security draaien en hier is dus de defender effectief uitgeschakeld ...

de cd ligt gereed om gepost te worden ...
hier ga ik nu afsluiten om tijd te besteden aan het filmpje ..
 
Laatst bewerkt:
sorry het is niet mogelijk om een fatsoenlijk filmpje te maken ....
en dit omwille dat mijn muis het tegenovergestelde doet van wat ik vraag ..
*zo heeft de muis in de virtuele opgeladen puppy Linux een afwijking bij het aanklikken van een onderdeel ... en gaat dus telkens een verkeerde handeling van start ...dit is dus te verwarrend !

*start ik op vanaf de cd zelf dan werkt de muis perfect maar dan kan ik er geen filmpje aanmaken ... het is niet mogelijk om deze juist te kunnen gebruiken in VMware.
 
*de cd is verstuurd je zal deze maandag ontvangen ...
het aanmaken van het filmpje heb ik opgegeven daar het probleem met de muis blijft aanhouden .... via YouTube zijn er ook filmpjes te bekijken maar deze betreffen dan een eerdere versie van Puppy Linux-slacko64-6.3.0 jij heb de laatste versie op de cd .
 
bedankt voor het maken van de cd ik zal de filmpjes eens opzoeken
pas thuis van werk,
nu even niets doen en morgen terug werken
ik laat je iets weten
het zal wel niet zo moeilijk zijn zeker, booten van linux cd en dan de old map benaderen en verwijderen zeker, is het zo iets niet

greets

ed
 
het zal wel niet zo moeilijk zijn zeker, booten van linux cd en dan de old map benaderen en verwijderen zeker, is het zo iets niet

greets

ed

inderdaad dien je vanaf de cd op te starten ...
de bestanden op de cd worden vervolgens in je RAM geheugen opgeslagen ... en opgestart...als deze opgestart is dan zie je dus een rood/paars achtig scherm en links onder zie je dan ook de stations welke op de SSD aanwezig zijn ...
sda1 is de gereserveerde systeempartitie
sda2 is de partitie waarop dus de Windows aanwezig is ( deze dien je dan te selecteren )
éénmaal je deze geselecteerd heb dan zie je inderdaad al de mappen vermeld staan ... waaruit je dus de Windows.old dient aan te klikken met rechts om deze te verwijderen ..
 
Qtex,

mag ik tijdens het opstarten met de puppy cd mijn EHD disk aangeschakeld laten in mijn laptop
nee, ik heb nog geen tijd gehad,
maar ik zou ze met de opstart met puppy ze willen verplaatsen (old) naar mijn EHD
ik heb gehoord dat windows soms nog eens iets vraagt uit de map old
daarmee mijn vraag

ed
 
ik heb nog nooit meegemaakt dat er iets diende opgehaald te worden uit de Windows.old map ..... begrijp dan ook niet dat je deze naar de externe wilt verplaatsen ...de externe harde schijf mag gerust aangekoppeld blijven ...
hier zijn steeds 3 externe schijven aangesloten ..heb nog nooit hier problemen mee gehad van uit Windows... wel heb ik 1x een verkeerde schijf geformateerd maar met een volwaardige recovery tool verkreeg ik de 400gb behouden terug .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan