Tuts Redactioneel

Belangwekkende artikelen, columns, beschouwingen van de Tuts Redactie die niet meteen met IT of PC, tablet of smartphone te maken hebben, maar die ons allemaal kunnen interesseren. Kortom : lectuur voor als het even over iets anders mag gaan... Onder het gezamenlijk beheer van onze beheerders en medewerkers.
Hoe herken je een frauduleuze website?
Als Pc-gebruiker ben je je zeker bewust van het gevaar dat er in het internet schuilt, maar toch is het goed hier alles nog eens op een rijtje te zetten. Het internet is de thuisbasis van ongeveer 1,7 miljard websites. Helaas veel van deze websites bestaan alleen om u op te lichten omwille van je persoonlijke gegevens of geld. Hier zijn een paar signalen waar je op moet letten als je een frauduleuze website vermoedt. Het eerste wat je moet doen voordat je een site bezoekt, is ervoor zorgen dat de domeinnaam degene is die je wou bezoeken. Fraudeurs maken nepsites die zich bijna perfect voordoen als een officiële entiteit, meestal in de vorm van een organisatie die je waarschijnlijk zou herkennen, zoals Amazon, PayPal, Albert Heyn...
We zijn er nog steeds niet achter gekomen hoe we met het coronavirus moeten leren leven
[Noteer dat dit niet het artikel is dat ik van plan was nu te schrijven en waarnaar ik refereerde op het einden van het klimaatartikel] De situatie is momenteel niet erg hoopgevend. Steeds meer artsen en verpleegkundigen geven het op of ze zijn te ziek om te werken. Ze zijn het zat dat de helft van de zieken antivaxers zijn en in hun gezicht hoesten. Weinig mensen lijken te begrijpen hoe erg het is. Meer dan een derde van de gezondheidswerkers is gestopt. Dit is nog maar het begin… De media staan de laatste tijd vol met onzin. Deze 'wetenschappers' blijven de gevaarlijkste ideeën opperen. "het is milder" en "we zijn in de buurt van de piek", te verwachten het rond midden januari. NU dus". Elke volgende variant zal milder zijn...
Het liefst breng ik hier een positieve boodschap, maar door de twijfel of we ooit het klimaat onder controle krijgen, is mijn boodschap nu anders. Heb je misschien ook het gevoel dat de planeet gedoemd is en dat niemand veel doet aan 'klimaatverandering'? Laat me je een vraag stellen: hoeveel spullen heb je de afgelopen tijd wat uit China gekocht? Ikzelf kocht, zo uit mijn hoofd, een laptop, een internetontvanger, een versterker. Ik weet zeker dat ik nog veel meer heb gekocht - en jij zeker ook, zonder het te beseffen. Mijn buurman dacht dat hij een Zweedse Volvo kocht, terwijl zijn vierwieler recht uit China komt. Wat heeft dat te maken met waarom niemand ooit iets gaat doen aan de opwarming van de aarde? Alles. Dit drama gaat als...
Dat nieuws las ik in 'Het Nieuwsblad' en op meerdere internetsites. Omdat het mij intrigeerde, heb ik het internet afgeschuimd om er meer over te weten. In de film is het een gekke professer die een DNA van uitgestorven dinosaurussen vindt en er in slaagt om ze terug te halen naar onze tijd. Het plan van nu is de wolharige mammoet, een 4000 jaar geleden uitgestorven soort, weer voet op arctische bodem te laten zetten. Dit is de uitdaging die het Amerikaanse bedrijf Colossal, probeert aan te gaan met behulp van genetische manipulatietechnieken. Binnen vier, hooguit zes jaar zou er een mammoetkalf worden geboren! Dat is de ambitie van het kersverse Amerikaanse bedrijf Colossal. Een kleine 13 miljoen euro heeft de firma veil om de...
De Inspiration4-missie van SpaceX, die we vorige week konden volgen is deze keer een echt nuttige ruimtereis, in tegenstelling met de z.g. ruimte-tripjes van Besos en Branson die we een paar weken geleden konden zien. De vier burgers die meevlogen wisten zes maand geleden nog van niets en hadden geen astronauten aspiraties. En het aanbod van SpaceX was niet voor het soort joyride van 15 minuten naar de rand van de ruimte dat we onlangs zagen van Blue Origin en Virgin Galactic. We hebben het over een verblijf van drie dagen in een baan om de aarde, het soort dingen waar NASA-astronauten hun hele carrière op voorbereiden. Toch vlogen ze ongeveer elke 90 minuten rond onze planeet. Het idee om mensen uit de onbekendheid te halen en ze in...
Ik wil een paar bedenkingen vermelden in verband met de laatste prestatie van de eigenaar van Amazon: Jef Bezos. Een aantal losse gedachten, gesprokkeld uit de Engelstalige pers, publicaties van diverse pluimage. Bron : divers Vertaling en redactie : @WaWa Die miljardairs in de ruimte, is eigenlijk obsceen. Begrijp me niet verkeerd, de ruimtevaart is, sinds mijn jeugd, al een interesse van mij. Trouwens, in 1975 heb ikzelf bij de NASA gewerkt (in San Francisco, CA en Sioux Falls, South Dakota) deels om eenkleurige satelliet-opnames in het verre infrarood om te zetten naar een kleurenbeeld, dit om geologen het werk voor wetenschappelijke interpretatie te vergemakkelijken. Hetzelfde met lagere opnames gemaakt met een side-looking...
XSNews - Fast Unlimited Premium
Terug
Bovenaan