Windows 10 1 van de Usb-poorten in mijn computer wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
1 van de Usb-poorten in mijn computer wordt niet meer herkend nadat ik programma's had
geïnstalleerd en enkele weer had verwijdert.
Weet iemand van jullie hoe de computer de poort weer herkend en ik deze weer kan gebruiken.
 
Wat gaat er precies fout ? wat bedoel je met niet herkennen - als je er iets in stopt dat er niets gebeurd ?
Of ben je in Apparaatbeheer aan het kijken ?

Wat ik je alleszins kan aanraden is het installeren en gebruiken van dit tooltje :

 
sorry, maar ik herhaal de vraag ? Wat doet je dat precies besluiten ?
Want de poort waar je een USB in kan steken zit op je computer en zit er nog altijd ... wat bedoel je met 'niet herkend' ? "is er niet meer" ?
 
Je zal in het programma vermeldingen zien van je USB-poorten én de USB-apparaten die er in zitten of hebben gezeten.
Als je daar ziet die gekleurd staan en/of waar iets bij staat dat er niet inzit op dit moment moet je die entries verwijderen...

En dan zijn die 'poorten' meestal gewoon opnieuw bruikbaar.
 
Op zich gek dat er 1 poort niet meer gezien wordt.
1 poort is onderdeel van een USB Hub waar dus bij de meeste moederborden meerdere usb poorten aanwezig zijn.
1 poort gaat softwarematig gezien zelden kapot, dan ligt de oorzaak meestal bij de hub en dan zullen er meerdere poorten niet werken.

Als er 1 poort niet meer werkt zal dit meestal aan een los contact liggen in deze poort of er is een kortsluiting geweest in de 5 Volt lijn van de connector of het apparaat wat daar op aangesloten was dat een klein gedeelte van de hub heeft vernietigd. Kan natuurlijk een keer gebeuren maar is zelden de oorzaak.

Dan zet ik even wat vraagtekens hoe het installeren en verwijderen van software hier een oorzaak in kan betekenen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er iets met de drivers is gebeurd tijdens het de-installeren. Maar dan zijn het de drivers van de hub en zullen er meerdere poorten niet werken.
 
Of ... de toewijzing binnen het OS van die hub aan een apparaat is bij het verwijderen blijven hangen !
En dan aanvaard de poort géén nieuwe apparaten als je die inplugt.

Dat is waar USBDeview op inwerkt ... en is zo gepiept !

Hieronder een voorbeeld als er niets fout is ... bij een 'hangende' USB poort zie je die rood en met afwijkende verwijzingen, onder 1 tot 6 :

1609236229589.png


Je gooit die er dan gewoon uit met het delete-kruisje links boven.
Je verwijdert dan niet de poort of de ingang maar wel de "reservatie" - en daardoor komt die vaak gewoon terug beschikbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan