Varia opstarten van usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

herso

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een oudere pc en zou die graag kunnen opstarten van een usb stick maar in het bios staat er nergens vermeld opstarten van usb,op de onderste rij van de bootvolgorde staat wel :boot from other device: Ik veronderstel dat ik die regel moet gebruiken om daarmee een usb-stick op te starten maar ik krijg die regel niet verplaatst dus start ik gewoon op van de harde schijf.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
 
@Merel Dat is TS zijn probleem niet ...
Hij weet volgens mij wel hoe dat moet en zal al zeker geen interesse hebben voor Windows Server Essentials op dat oude bakje...

Probleem is dat USB niet voorkomt in zijn BIOS boot order ...
 
Nog eens @Merel : dat is zijn probleem NIET !
Zie mijn post #17 al ... lees eerst zijn vraag nog eens na en als je een terzake doend antwoord of tip hebt wordt dit zeer geapprecieerd. Maar aub. niet in het wilde weg, wordt de TS enkel maar verwarder van.
 
Op #17. Tja heb weinig tijd, vandaar.
Toch moeite genomen verder te neuzen en blijkt niet zo evident.

Kwam nog op een moeizame lectuur van een lotgenoot.
Mocht men nog een nuttig spoor vinden op deze topic ... (wel geduldige moderator !)
 
Ook hier zie ik, ook in je link, het verband niet ... dat topic waar jij naar linkt gaat over het flashen van een BIOS, niet over een ontbrekende entry voor USB stick...

PS: ik ben best wel geduldig hoor maar het is niet de bedoeling TS op dwaalsporen te leiden. Ik probeer dus enkel de posts 'on topic' te houden nl. hoe krijgt TS in zijn BIOS de entry 'USB' te zien ?
 
Wie de goudader wil vinden moet tussen duizende kleinste keien gaan zitten zoeken.
Soms vindt hij tussen het grind of rotsberg bij groot toeval 1 enkel klein steentje dat goudgeel is tussen een hoop keien en rotsen... mogelijk een dwaalspoor en mogelijk een spoor een mogelijke piste naar het fortuin. Maar ja men moet maar zitten krabben en al vlug zeggen passanten "die man zoekt waar toch niets te vinden is".

Wellicht niet de juiste plaats om informatie te zoeken op het forum van de fabrikant zelf waar geduldige moderators zijn ? Misschien ook nog een vals spoor (met minder keien te doorzoeken) misschien een goudader in de buurt :

TS zit nu toch al helemaal verward door mijn grote schuld, maar zit blijkbaar toch ook helemaal vast. Blijkbaar toch ook verplicht om alles zelf alleen te zoeken en toch ook niet verplicht om wat ik hier aanreik in te gaan.

1610749283561.png

Over en out, definitief.
 
inderdaad Skippy intussen ben ik aan de gebruikersgids van dat moederbord geraakt en als 2é boot device staat USB netac onlydisk ik ben dit echter bij het instellen van de bootvolgorde niet tegengekomen ik ga dit deze week opnieuw nazien bedankt voor de uitleg en ik laat weten als het lukt
 
Gevonden het is me gelukt op te starten van een usb stick eerst geprobeerd langs de gewone weg de bootvolgorde aan te passen maar daar lukt het niet en dan de oplossing van lange pier gebruikt dus F11 ingedrukt en daar stond inderdaad mijn usb-stick aangegeven. Toch iedereen bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan