Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de gewoonte om alle stroom uit te schakelen met 1 knop.
wanneer ik nu met nieuwe medion pc de stroom inschakel, begint de pc enkele seconden te draaien en valt stil, dan moet ik op de start knop drukken en na 20 à 25" loopt alles zoals het moet.
mijn vraag: kan het kwaad als de pc de eerste seconden draait en stilvalt?
mvg
willyke
 
hou de volgende keer je de pc opstart de opstarttoets eens iets langer in (max 5 seconden)... want ik veronderstel nu dat jij de opstarttoets amper 1 @ 2 seconden aanraakt !
*wat betreft je vraag ?
ja indien er een SSD aanwezig is dan kan dit op den duur opbreken !
 
hou de volgende keer je de pc opstart de opstarttoets eens iets langer in (max 5 seconden)... want ik veronderstel nu dat jij de opstarttoets amper 1 @ 2 seconden aanraakt !
*wat betreft je vraag ?
ja indien er een SSD aanwezig is dan kan dit op den duur opbreken !

Ik raak bij het opstarten de knop helemaal niet aan, zet enkel de stroom op, er zit inderdaad een SSD binnen
 
Deze vraag is mij ook een beetje onduidelijk.

Stroom uitschakelen met 1 knop is in mijn beleving de hoofdschakelaar omzetten. Zie rode knop

m1ny396wdu57_3.jpg



Dat betekend dus dat de pc niet normaal afgesloten wordt en dat gaat een keer fout en zal de pc niet meer opstarten.
 
hetzelfde denk ik ook ... dat de TS zo een blok gebruikt en door de knop om te zetten alles gewoon afsluit ...
maar dit is niet gewoon afsluiten indien hij deze methode toepast is dit telkens een geforceerde afsluit van de toestellen ....
of het moet zijn dan men eerst de pc afsluit en dan deze stroomloos maakt door de schakelaar om te zetten !
*maar gezien zijn melding dat er nooit een opstarttoets dient ingedrukt te worden vrees ik er voor ... en gaat dit inderdaad eens zuur opbreken !
 
Als die Medion het niet begeeft, dan is het een super machine.
Dus
1. Afsluiten op de computer.
2. Daarna (als de ledjes van de computer gedoofd zijn) hoofschakelaar uitzetten.
 
Beste,

Er is niks mis en alle medioncomputers doen dat.
Als je de stroom volledig uitzet met de stekkerdoos, nadat alle lichtjes op je computer uit zijn wil dat zeggen dat het moederbord niet meer onder stroom staat.
Op het moment dat je de computer dan terug stroom geeft door de schakelaar op je stekkerdoos terug aan te zetten, krijgt het moederbord terug stroom en gaat
hij een soort zelftest doen. Dit is slechts een paar seconden, je hoort ook even de ventilators draaien en zo.
Daarna gebeurd en niks meer en wacht je pc gewoon af tot wanneer je de computer echt opstart met de startknop.

Opgelet !! Je moet er wel zeker van zijn dat de computer echt volledig uit is eer je de stroom er af kunt halen door de schakelaar van je stekkerdoos op uit te zetten.
Bij updates en zo kan het nogal eens lang duren eer hij echt uit is en hem dan zonder stroom zetten zal je pc niet leuk vinden en zou hij wel eens kunnen ophouden met werken.
Niet omdat iets aan je PC is maar omdat je Windows corrupt is geraakt.

Groeten
Lucien
 
Beste,

Er is niks mis en alle medioncomputers doen dat.
Als je de stroom volledig uitzet met de stekkerdoos, nadat alle lichtjes op je computer uit zijn wil dat zeggen dat het moederbord niet meer onder stroom staat.
Op het moment dat je de computer dan terug stroom geeft door de schakelaar op je stekkerdoos terug aan te zetten, krijgt het moederbord terug stroom en gaat
hij een soort zelftest doen. Dit is slechts een paar seconden, je hoort ook even de ventilators draaien en zo.
Daarna gebeurd en niks meer en wacht je pc gewoon af tot wanneer je de computer echt opstart met de startknop.

Opgelet !! Je moet er wel zeker van zijn dat de computer echt volledig uit is eer je de stroom er af kunt halen door de schakelaar van je stekkerdoos op uit te zetten.
Bij updates en zo kan het nogal eens lang duren eer hij echt uit is en hem dan zonder stroom zetten zal je pc niet leuk vinden en zou hij wel eens kunnen ophouden met werken.
Niet omdat iets aan je PC is maar omdat je Windows corrupt is geraakt.

Groeten
Lucien

Inderdaad, dat is de correcte manier. Maar er was wel eventjes verwarring zoals het oorspronkelijk aangebracht werd (zie eerste berichtgeving ).

Dat alle Medion computers dit doen klopt niet.
Het heeft te maken met de voedingsunit die efkens stroom krijgt zonder dat de startknop ingedrukt werd.
Blijkbaar laden condensatoren op met het vermelde gevolg.
Maar ik zou toch mijn licht eens opsteken bij Medion.
Denk niet dat dit normaal is.
 
Inderdaad, dat is de correcte manier. Maar er was wel eventjes verwarring zoals het oorspronkelijk aangebracht werd (zie eerste berichtgeving ).

Dat alle Medion computers dit doen klopt niet.
Het heeft te maken met de voedingsunit die efkens stroom krijgt zonder dat de startknop ingedrukt werd.
Blijkbaar laden condensatoren op met het vermelde gevolg.
Maar ik zou toch mijn licht eens opsteken bij Medion.
Denk niet dat dit normaal is.


sorry dat ik zoooo onduidelijk was, maar ik doe het dus wel correct zoals Mik (8) en (10) en Gewoon (9) wel duidelijk beschrijven, ik zal aan Medion eens om uitleg vragen.
allen bedankt, ik weet nu wel dat het meer voorkomt en dat ik in feite niets verkeerd doe.

mvg
willyke
 
antw van Medion:
1 Het kan geen kwaad dat de PC zonder stroomt staat, als u maar wacht tot de PC helemaal netjes afgesloten is.

2 Bedankt voor uw antwoord, maar is het normaal dat de pc enkele seconden "opstart" zonder de startknop aan te raken om dan stil te vallen, waarna ik de pc normaal met de startknop kan opstarten.
Dat komt dus inderdaad omdat u op dat moment de I/O swtich van uw stekkerdoos aanzet. Dit kunt u dus voorkomen door de PC rechtstreeks op een stopcontact aan te sluiten, of de I/O switch aan te laten staan.

grt
Willyke
 
antwoord 2 komt er dus op neer dat je deze dus nooit echt stroom vrij verkrijgt ...
*ik gebruik daarom zelf ook zo een dubbelle blok met 2 schakelaars tevens heeft deze ook een over-beveiliging tegen hogere stroompieken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan