Externe of interne hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb momenteel een externe usb3 Seagate hdd van 1TB aan mijn pc hangen die gebruikt word om alles van persoonlijke data op te zetten,dus foto's,muziek...
Ik maak van deze hdd zeer regelmatig een back up op een identiek exemplaar.
Nu krijg ik de laatste dagen dikwijls de melding dat die schijf een storing heeft veroorzaakt en Windows ze niet meer herkent.
Bekijk ik de schijf dan is ze in werking of dat vermoed ik toch daar het lampje op de schijf brand.
Ik moet de kabel uit de schijf halen en een minuutje wachten om deze er weer in te steken,dan werkt de schijf weer gewoon.
Moet ik nu concluderen dat die schijf haar beste tijd gehad heeft en op zoek gaan naar wat anders?
In dat geval wat word aangeraden,terug een externe schijf of een interne.In het geval van een interne wat is of zijn de verschillen tussen de kleuren van WD?
 
je zou CrystalDiskInfo eens kunnen gebruiken om na te gaan of deze externe schijf aan het overlijden is ...indien blauw word weergegeven is deze nog gezond ..geel geeft aan dat er problemen zijn en rood betekent dan weer dat de schijf het elk moment kan opgeven ...indien er voldoende ruimte is voor een interne schijf dan zou ik eerder voor een interne gaan ..
 
Schijfcontrole was niet nodig zij Windows, er zijn geen fouten gevonden op deze schijf.
De schijf lijkt dus echt wel ok te zijn, vraag me af waar die storing dan vandaan komt.
Wat me opvalt is dat het steeds gebeurd nadat de screensaver actief is geweest, maar de timing is onregelmatig.
 
Ik vermoed een voedingsprobleem.
Deze schijf zal z'n voedingsspanning uit de USB3 poort krijgen. Als deze poort niet voldoende spanning kan leveren om de externe HD goed te laten werken kunnen er problemen ontstaan met soms allerlei vage meldingen.
Enige oplossing is dan een actieve USB Hub gebruiken. Eentje dus met een voedingsadapter. Koop dan wel uiteraard een USB3 Hub.
 
Ik heb dat ook gedacht en ben de instellingen van energiebeheer eens doorlopen, ik stuitte daar op een instelling selectieve usb onderbreking welke op aan stond. Heb deze nu uitgeschakeld en wacht af of dit resultaat gaat geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan