Access Acces Microsoft Office 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo dag iedereen,
Ik heb een probleem met een Acces bestand die ik gemaakt heb in Acces Microsoft Office 2003.
Op mijn Pc werkt alles prima....maar op de Pc van mijn vrouw werkt het niet???
Ik heb een Doc bestand erbij gevoegd voor meer uitleg daarvan.
Alvast bedankt aan iedereen die erop geantwoord heeft.
Bedankt bij voorbaat.
Groetjes Willy
 

Bijlagen

  • Acces Gas-Water-Elektriek.doc
    205.5 KB · Weergaven: 23
Het fenomeen dat jij ziet is als volgt te verklaren.
  1. Je probeert een Access Db oud formaat te openen ;
  2. Daardoor maakt Access een lock bestand aan : *.ldb
  3. Dat bestand zorgt ervoor dat je Db vergrendeld wordt voor 'unieke toegang', om wijzigingen door een andere user of proces te blokkeren.
  4. Dat bestand wordt bij het ordentelijk sluiten van het db-bestand terug verwijderd ;
  5. maar ... in dit geval CRASHED het bestand en wordt het lock-bestand dus niet verwijderd.
  6. Je zult dus niet meer in staat zijn het db-bestand te openen tot je het .ldb bestand dan maar handmatig hebt verwijderd, maar dat zou toch maar gewoon opnieuw een crash opleveren.
Oplossing : gebruik zo snel mogelijk een recentere versie van Office, maar zeker van Access !
 
Sorry Philip, maar bij mij werkt het altijd Prima zonder problemen.
Bij mijn vrouw heeft het vroeger ook altijd zonder problemen Prima gewerkt,
maar na de computer te moeten her instaleren is het probleem gekomen dat het niet meer werkt???
 
Jouw installatie op jouw PC zal dus nog historische restanten hebben die de db-engine nog toelaten te werken, die van je vrouw zal die na de herinstallatie (ik vermoed vanuit een maagdelijke Windows) niet meer hebben.
Ik blijf bij mijn advies, als je in de toekomst wil kunnen werken moet je naar een recentere versie ...
 
Ja....Zal niets anders op zitten zekerst Philip.
Je hoeft niet noodzakelijk geld uit te geven, hé
Tenzij je een zware gebruiker bent van Access met VBA-programmatie en modules kan je even zo goed uit de voeten met de Database uit LibreOffice ! Gratis te downloaden en te gebruiken...

 
Recentere office met Access installeren, nieuwe database aanmaken en de gegevens importeren uit je database van Access 2003.
Misschien gaan bepaalde zaken niet werken, maar dan heb je al de gegevens die in de tabel(len) staan al terug
Hier net even geprobeerd met een oude 2003 database van vroeger en heb perfect de gegevens kunnen importeren in een Access2019 versie.
 
Beste mensen,
Het probleem is opgelost, heb een andere Microsoft Office geïnstalleerd en het probleem is opgelost.
Alles werkt weer normaal. Dus voor mij is dit hoofdstuk afgesloten.
Bedankt iedereen voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan