afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb visitekaartjes gemaakt met Word en wil die afdrukken. Ik probeer het eens met gewoon papier en dit is goed. Ik gebruik dan papier iets dikker (geschikt voor kaartjes en het is onleesbaar; veel te zwart. Ik vind niet hoe ik de instellingen van mijn printer kan wijzigen om dikker papioer te gebruiken. Ik heb HP Photosmart 5520.
Dank bij voorbaat.
 
DDragon80;n235502 zei:
Is toch met ander "normaal" papier dan, neem ik aan? Is dan toch niet zo vreemd...

Het probleem is opgelost. Het was net wat ik dacht; een fout aan de printer. Ik heb een andere printer aangesloten, inktpatronen gekocht (goedkope) en drukt probleemloos visitekaartjes af. Het programma HP Photo Creations vind ik super; vele mogelijkheden.
Bedankt aan ieder die me geholpen heeft.
 
Wat laat u nu besluiten dat het aan de printer ligt? Heb je een gelijke printer aangesloten als deze waarmee de fout zich voordeed? Vermoedelijk niet aangezien ge inktpatronen hebt moeten kopen.
Zelfs al is het dezelfde, dan nog geef je aan nieuwe inktpatronen gestoken te hebben. Dus in geen enkel geval is de situatie gelijk. Probleemoplossing is ALTIJD één zaak per keer testen. Als je meerdere zaken aanpast in éénmaal, weet je niet wat de reden was.
En als je dan al zo zeker waart van hetgeen je dacht, waarom leg je het probleem hier dan eerst voor vooraleer Uw eigen gedacht te proberen?
 
Inderdaad Mik, andere printer, andere inktpatronen. De kans dat de printer de oorzaak is, acht ik klein. En tussen niet officiele patronen is veel verschil. Zelfs als het merk hetzelfde blijft, steek ik men hand er niet voor in het vuur. Al veel ellende mee gezien. "ALS" alles goed gaat bespaar je veel geld. Ok, ben ik mee akkoord. Maar neem zeker mee dat het fout kan gaan, en dat de afdrukkwaliteit meestal niet hetzelfde is.
 
bernard geeft aan dat hij een ander printer gebruikt heeft maar hij vermeld ook dat hij "goedkope patronen " heeft gekocht en met goedkope bedoeld hij dan ook niet de originele ...m.a.w. of het lag aan de vorige printer of aan de software .
 
Ja natuurlijk... ik geef het op. Ik zou zeggen, zoek eens op hoe inkt op papier terecht komt, en in welke mate de patronen (met printkop meestal) hier een rol in spelen en in welke mate de printer. Een andere printer met andere patronen (wie weet welk ander wit product hij erin gestoken heeft...) komaan seg. beetje logica weer aub! Ik zie hier niet staan goedkope patronen printer A = goedkope patronen printer B. Ander model en/of merk printer, met andere patronen en wie weet zelfs ander merk. Dit geeft nooit uitsluiting. Ik heb zelf maanden met witte producten gewerkt op verschillende printers, en ineens met hetzelfde merk/patronen problemen. Terug naar origineel en problemen waren van de baan.
Ik wil nog geloven dat het aan de printer "kan" liggen, als de printkoppen los van de patronen staan, dus op de printer.
 
Inktpatronen zijn erg duur, maar daar zal wel een reden voor zijn. Wij hebben wisselend inkt die origineel is en als ze er op tijd aan denkt om inkt te kopen dan koopt ze die online bij 123inkt.nl, maar vaak is het van oei, mijn inkt is uit en dan snel naar de krefel (omdat die hier om de hoek is) om originele te kopen.
 
DDragon80;n235533 zei:
Ja natuurlijk... ik geef het op. Ik zou zeggen, zoek eens op hoe inkt op papier terecht komt, en in welke mate de patronen (met printkop meestal) hier een rol in spelen en in welke mate de printer. Een andere printer met andere patronen (wie weet welk ander wit product hij erin gestoken heeft...) komaan seg. beetje logica weer aub! Ik zie hier niet staan goedkope patronen printer A = goedkope patronen printer B. Ander model en/of merk printer, met andere patronen en wie weet zelfs ander merk. Dit geeft nooit uitsluiting. Ik heb zelf maanden met witte producten gewerkt op verschillende printers, en ineens met hetzelfde merk/patronen problemen. Terug naar origineel en problemen waren van de baan.
Ik wil nog geloven dat het aan de printer "kan" liggen, als de printkoppen los van de patronen staan, dus op de printer.

Ik zie dat er over dit onderwerp een echt zootje aan het worden is. Dit onderwerp mag afgesloten worden.
 
Mik;n235530 zei:
Wat laat u nu besluiten dat het aan de printer ligt? Heb je een gelijke printer aangesloten als deze waarmee de fout zich voordeed? Vermoedelijk niet aangezien ge inktpatronen hebt moeten kopen.
Zelfs al is het dezelfde, dan nog geef je aan nieuwe inktpatronen gestoken te hebben. Dus in geen enkel geval is de situatie gelijk. Probleemoplossing is ALTIJD één zaak per keer testen. Als je meerdere zaken aanpast in éénmaal, weet je niet wat de reden was.
En als je dan al zo zeker waart van hetgeen je dacht, waarom leg je het probleem hier dan eerst voor vooraleer Uw eigen gedacht te proberen?

Je bent een onbegrijpelijk persoon Mike!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan