afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb visitekaartjes gemaakt met Word en wil die afdrukken. Ik probeer het eens met gewoon papier en dit is goed. Ik gebruik dan papier iets dikker (geschikt voor kaartjes en het is onleesbaar; veel te zwart. Ik vind niet hoe ik de instellingen van mijn printer kan wijzigen om dikker papioer te gebruiken. Ik heb HP Photosmart 5520.
Dank bij voorbaat.
 
Qtex;n235459 zei:
je hoeft géén sorry te zeggen ..das zeker niet nodig ..
maar kan het niet zo zijn dat je de lettertype dient aan te passen ..zet deze eens wat groter ...

Dit is geen oplossing; vergroot ik de tekst, dan vergroot ook mijn kaartje. Maar morgen zal ik hem herinstalleren en hou je op de hoogte. Waarschijnlijk zal Windows 10 er iets mee te maken hebben.
 
bernard;n235460 zei:
Dit is geen oplossing; vergroot ik de tekst, dan vergroot ook mijn kaartje. Maar morgen zal ik hem herinstalleren en hou je op de hoogte. Waarschijnlijk zal Windows 10 er iets mee te maken hebben.

Zet "automatisch aanpassen aan inhoud" eens uit en gebruik "vaste kolombreedte".
 
Mik;n235448 zei:
Mijn Epson aanvaard alle papier tot 280gr. Erboven print hij niet. Gebruik normaal 80gr.

280 gr is wel heel zwaar voor een gewone huis printer hoor MIK. Bijhouden die handel zou ik zo zeggen. De meeste moeten van niet veel dikker als 150gr weten. Mijn vrouw heeft ook een HP en die kan daar niets aan aanpassen zoals jij vertelde in een latere post als deze. Die rol is fix. Der zit daar wel een veer in die dan papier tot 150 gr makkelijk aankan, maar voor meer als dat is hij eigenlijk niet geschikt. Ik weet ook wel dat mijn vrouw er dik papier tussen steekt voor wenskaarten met de dagen en communie en zo. Hoeveel dit weegt heb ik het raden naar en mijn vermoeden is dan ook dat het zwaarder is dan 150 gr wat eigenlijk niet eens 2 bladen van 80 gr aaneengeplakt zou zijn. Haar printer print dit ook, al is hij daar niet voor gemaakt. Gezond voor dit apparaat zal het wel niet zijn, maar voor de enkele keren dat het gedaan word zal het er niet veel sneller van slijten lijkt mij.
 
Fotopapier uit Aldi. Vroeger 270gr. nu 300gr. 270gr. geen probleem maar 300 gr wel.
Ook Action levert fotopapier tot 280gr. Mijn Epson DX8400 heeft er nog geen probleem mee. Denk dat hij nu bijna 12 jaar oud is. Heeft ALTIJD compatibele cartridges gekregen.
Ben nog altijd heel tevreden over zijn printkwaliteit. Vergrotingen tot een A4 geeft goede kwaliteiten indien origineel uiteraard goede resolutie heeft. Ik heb al vele jaren een Epson en voorlopig komt er geen andere binnen.
 
Qtex;n235461 zei:
ok we wachten af … ben benieuwd .

Goede middag Qtex, ik heb mijn printer opnieuw geinstalleerd en het blijft hetzelfde hoor.Ik heb nu eens afgedrukt op "wenskaart mat (zie bijlage). Ik vind dit eigenaardig dat ik daat vroeger geen enkel probleem mee had. Ik moest zelfs geen instellingen wijzigen en gebruik ook hetzelfde papier.
 

Bijlagen

  • photo18472.jpg
    photo18472.jpg
    69.9 KB · Weergaven: 79
dus nu kun je wel "wenskaart " selecteren maar wat is het resultaat als je aangepast selecteert..
je zegt dus er is niets veranderd maar eerder in bericht #10 vermelde je geen optie te hebben om wenskaart te selecteren en nu heb je deze optie wel..m.a.w. er is toch iets veranderd .
*wat vroeger was was wellicht onder de Windows 7
 
Qtex;n235473 zei:
dus nu kun je wel "wenskaart " selecteren maar wat is het resultaat als je aangepast selecteert..
je zegt dus er is niets veranderd maar eerder in bericht #10 vermelde je geen optie te hebben om wenskaart te selecteren en nu heb je deze optie wel..m.a.w. er is toch iets veranderd .
*wat vroeger was was wellicht onder de Windows 7

Als ik "HP Photo Creations" gebruik, heb ik ook het slechte resultaat. Ik denk dat de fout aan mijn printer ligt. Die is ook reeds vele jaren oud.
 
Qtex;n235473 zei:
dus nu kun je wel "wenskaart " selecteren maar wat is het resultaat als je aangepast selecteert..
je zegt dus er is niets veranderd maar eerder in bericht #10 vermelde je geen optie te hebben om wenskaart te selecteren en nu heb je deze optie wel..m.a.w. er is toch iets veranderd .
*wat vroeger was was wellicht onder de Windows 7

Ik heb nu de printer op mijn laptop gezet en ik heb hetzelfde probleem. Conclusie: zal een nieuwe printer moeten aanschaffen. Bedankt voor de hulp.
 
Dit is daarom geen "fout". Zulke opties zoals "wenskaarten" geven weinig feiten mee over het type papier en het gewicht. Dit is nog altijd koffiedik kijken. Het gaat zowiewo wel aan de printer liggen, maar ... of een andere inktjet printer in dezelfde situatie dit beter doet is ook geen zekerheid. Zoals ik hier eerder al las, kunnen instellingen zoals het papiertype en gewicht wel ingesteld worden in de professionelere types. Dit heeft uiteraard ook een goede reden.
 
DDragon80;n235491 zei:
Dit is daarom geen "fout". Zulke opties zoals "wenskaarten" geven weinig feiten mee over het type papier en het gewicht. Dit is nog altijd koffiedik kijken. Het gaat zowiewo wel aan de printer liggen, maar ... of een andere inktjet printer in dezelfde situatie dit beter doet is ook geen zekerheid. Zoals ik hier eerder al las, kunnen instellingen zoals het papiertype en gewicht wel ingesteld worden in de professionelere types. Dit heeft uiteraard ook een goede reden.

Maar ik vind dit dan raar dat het vroeger wel ging zonder instellingen te wijzigen?
 
DDragon80;n235493 zei:
Met exact hetzelfde papier? Dezelfde originele cartridges? Geen inkt bijgevuld, geen witte producten, ... Heeft de printer lang stilgestaan?

Ja, exact hetzelfde papier, gebruik nooit originele inkt en de printer wordt geregeld gebruikt.
Ik zal eens een andere printer installeren van HP met ook geen originele inkt en zal dan eens testen.
 
Ben er vrij zeker van dat de gebruikte inkt het probleem is. Een andere printer met niet originele inkt geeft geen uitsluiting. Elk wit product kan anders zijn en is dat meestal ook.
 
DDragon80;n235495 zei:
Ben er vrij zeker van dat de gebruikte inkt het probleem is. Een andere printer met niet originele inkt geeft geen uitsluiting. Elk wit product kan anders zijn en is dat meestal ook.

Mocht het zoals u denkt liggen aan de inkt, dan is het eigenaardig dat alle andere afdrukken geen probleem geven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan