app nodig om te kunnen downloaden uit de Windows store

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil in edge adblock plus als extentie maar kan deze niet uit de store downloaden.Ik krijg de melding dat ik een nieuwe app nodig heb om iets te kunnen downloaden uit de Windows store,alleen niet welke en ik kan verder ook nergens iets vinden wat duidelijk maakt wat ik mis.
Wat moet ik hier voor doen?
 
klik eens op de drie horizontale puntjes om het edge menu te openen ...
klik vervolgens verder op Extensies en je zou dus een link vermeld moeten zien " Extensies downloaden van uit de store "
Ashampoo_Snap_2017.02.19_12h18m41s_003_.png
*klik op deze link en de store opent zich ..

Ashampoo_Snap_2017.02.19_12h20m06s_004_.png
*klik op de adblock plus om naar de download pagina te gaan ...

Ashampoo_Snap_2017.02.19_12h21m35s_005_.png
** klik op de download button om deze te downloaden ...
noteer dat deze vanzelf word geinstalleerd als de download gedaan is ..

*** voor zover ik mee ben dient er geen app geinstalleerd te worden om iets uit de store te kunnen ophalen ...
ben je dan ook up2date met je build ...de laatste build draagt het nummer 14393.693

***** indien je adblock plus niet van uit de store kunt ophalen dan kun je deze wel downloaden vanaf de website zelf ...
klik op de link om naar de site te gaan : https://adblockplus.org/nl/
(de link maakt direct verbinding aan met de store ...)
 
krijg je deze melding ook indien je een andere app wenst op te halen van uit de store ... indien zo en je draait de nieuwste build versie 14393.693 dan is jouw store beschadigd ... en dien je deze te herstellen ...indien je niet de laatste build draait dien je jouw Windows 10 te voorzien van de laatste build !
 
krijg je deze melding ook indien je een andere app wenst op te halen van uit de store ... indien zo en je draait de nieuwste build versie 14393.693 dan is jouw store beschadigd ... en dien je deze te herstellen ...indien je niet de laatste build draait dien je jouw Windows 10 te voorzien van de laatste build !
Ik kan niets uit de store halen, ik heb helemaal geen app store op mijn pc.
Draai dit tooltje eens
Deze tool wou eerst niet werken, daarna moest ik eerst een nieuwe versie downloaden.
Bij starten van de tool Windows store opnieuw instellen en openen,daarna
Na het runnnen geeft deze aan de Windows store cache is mogelijk beschadigd.
Windows build is ok.
 
rechts klik op start en kies opdrachtprompt ( administrator)
type WSReset.exe en klik op enter .....>wacht een moment tot je de melding krijgt dat de Windows store cache leeg gemaakt is ..
sluit de opdrachtprompt af en je zou de store opnieuw moeten kunnen gebruiken ...(de store opent vanzelf nadat het cache leeg gemaakt werd)>hier althans .
 
Deze tool wou eerst niet werken, daarna moest ik eerst een nieuwe versie downloaden.
Bij starten van de tool Windows store opnieuw instellen en openen,daarna
Na het runnnen geeft deze aan de Windows store cache is mogelijk beschadigd.
Windows build is ok.

Oeps, je volgt het even niet en er is al weer een nieuwe versie. Dit was me even ontgaan.
Maar zoals qtex vermeld, probeer de cache te legen en daarna zou het in principe weer moeten werken.
 
rechts klik op start en kies opdrachtprompt ( administrator)
type WSReset.exe en klik op enter .....>wacht een moment tot je de melding krijgt dat de Windows store cache leeg gemaakt is ..
sluit de opdrachtprompt af en je zou de store opnieuw moeten kunnen gebruiken ...(de store opent vanzelf nadat het cache leeg gemaakt werd)>hier althans .
Dit werkte ook niet, zelfde foutmelding. Heb dan google afgeschuimd met zoekopdracht Windows store installeren en heb ergens een commando gevonden dat ik in de powershell moest plakken.
De store is nu terug en ik kan apps downloaden.
 
zou je de oplossing om de store te herstellen hier dan willen plaatsen zodat ook anderen ermee geholpen zijn !
fijn voor je dat je dus nu de store kunt gebruiken .
 
De oplossing is als volgt
Als u de Windows store opnieuw wil installeren in Windows 10 dan klikt u op zoeken en typt powershell.U krijgt dan de bureaublad app te zien in de lijst. Klik er rechts op en kies uitvoeren als admin.Vregeet dit niet of het werkt niet!
kopier en plak onderstaande tekst waar het streepje knippert.

Get-AppXPackage *WindowsStore* -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Normaal gezien heb je nu de store terug.
 
bedankt om dit mee te delen ...
nu dacht ik er juist aan dat ik ook deze oplossing in mijn database heb staan ...enkel heb ik daar dus niet aangedacht toen het nodig was !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan