App om foto rechthoekig te houden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerst de camera leren bedienen zoals zoomen(veeg naar boven, vinger houden en terug naar beneden voor juiste zoom). https://www.youtube.com/watch?v=zfYf6Kh3w2E , je vindt niks Nederlandstalig.
Ik heb al gemerkt dat die Scanbot met .pdf meer dan de helft minder kwaliteit is. Dus zelf maar foto's nemen.
De lichtbak mist nog lichten maar nu de camera stil ligt heb ik al een mooi resultaat. De kleinste foto's van de LP op 60 cm met bijna geen licht . Met belichting geraak ik nog beter denk ik.
De beschermhoes van de phone is een geplakte ,1 maal verwijderd moet je dat weggooien. En daardoor ligt dat ding niet vlak en vast. Kleine dingen allemaal met veel geduld om het te verbeteren.
 

Bijlagen

  • photo18137.jpg
    photo18137.jpg
    143.5 KB · Weergaven: 180
Het is moeilijk om te oordelen als je het origineel niet kent hé.
 
(Werk voor de baas eerst!) Dit topic gaat naar hobby, teveel dingen die ik moet nastreven. Durf ik de foto naar de map afbeeldingen zetten lukt de zoom niet zo goed meer, iets met .raw denk ik. Dus het Knipprogramma ff maar gebruiken .
Hier een voorbeeld met een spuitbusje, zonder zoom en 1 met zoom. Dat ding staat rond ,moest het vlak zijn dan zou de tekst nog beter zijn.
 

Bijlagen

  • photo18151.jpg
    photo18151.jpg
    96.4 KB · Weergaven: 177
  • photo18152.jpg
    photo18152.jpg
    87.1 KB · Weergaven: 177
Terug begonnen, het vlak van de smartphone moet zo evenwijdig mogelijk liggen met dat van de LP. Anders zit je meteen bij de parallellogrammen en is gevoelig. Met de waterpas maar gedaan en regeling komt nu goed van pas.
Je hebt dan ook nog eens de stand letterbox en dat is HD. Foto moeten jullie zelf maar wat draaien en bijsnijden.
Tevreden ben ik al met dit A3 formaat , nu nog belichting.
 

Bijlagen

  • photo18163.jpg
    photo18163.jpg
    85.3 KB · Weergaven: 183
kun je dan bv geen vertikale & horizontale lijn trekken waar jij je dus op richt om de te trekken foto te nemen
 
De laatste foto plaats ik nog even . Een lichtspot geeft gele foto's. Dan had ik bij de kringwinkels 4 TL's in één lichtbak gevonden en heb er 2 van gekocht. Opstellingen ,zoeken, plaats maken en ideëen verzinnen.
En zo blijft ne mens dan bezig. Ook instellen camera naar HDR en zoomen moet wat getraind worden. Maar ik verbeter me en overtroef de scanner. (foto zal in die tijd ook wel een geplakte zijn, bronbestand op CD)
 

Bijlagen

  • photo18171.jpg
    photo18171.jpg
    84 KB · Weergaven: 163
https://www.youtube.com/watch?v=CAnByhQY2Uo mijn eindwerk . 1 Ding ga ik nog proberen voor de tekst , de poten inkorten omdat ik telkens een zoom moet doen van 1,7(telescopische poten).
Mijn scanner heeft in de zon gestaan, stond vroeger op een andere plaats. Ik denk dat er plastik krom staat. Er zit nu telkens een lichtere strook in de scans en egale kleurvlakken lijken nu meer op een plotter die lijntjes naast elkaar schrijft.
 
Om witter licht te hebben kan je met LED lichten meer kleur kiezen als met een ander soort verlichting. Een scanner hoort niet in de zon te staan maar als je deksel krom getrokken is kan je dat toch controleren als je aan de ene kant drukt en het gaat aan de andere kant omhoog is het inderdaad krom. Dan ga je iets op het deksel moeten leggen dat zwaar genoeg is om je deksel plat genoeg te maken dat je dit verschijnsel niet meer hebt als je een scan maakt
 
HDR jpeg zijn goede foto's om extra mee in te zoomen achteraf. Maar ben terug naar scannen gestapt( mfc-5490 cn) heb ik van mijn buurman gekregen. Ik help hem dikwijls in zijn tuin,. En zal denken een gans jaar komt hij dan.
Als ik die op 600 dpi ze heb ik mooie foto's en rechthoekig. En bij 200 dpi lijken het meer puntjes. Blij dat ik nu ne goeie heb.
Ps: handigst met een camera zijn die waarbij je camera naar omhoog/omlaag kunt schuiven, daar haal je de beste resultaten mee.(ende fotografie)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan