Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen, heb een alcatel pixi 3. 10 tablet gekocht die werkt met lollipop android 5.0.1. Daar heb ik sd kaart voor gekocht daar geheugen vol was...slaag er niet in om bestanden noch apps te verplaatsen naar sd card....alcatel zelf nauwelijks te bereiken, volgens opzoeking op het net moet ik re- rooten of upgrade marshmallow uitvoeren..kan dit veilig dan? Alvast dank voor hulp...als ik echt vanalles moet gaan veranderen waarom dan sd card mogelijkheid bij deze tablet?mvg
 
Beste, rooten zal u probleem niet echt helpen vrees ik. Er zijn heel veel apps die verplaatsen naar externe SD kaart niet toestaan. Met root zul je er slechts enkele bij kunnen verplaatsen, maar daarvoor je toestel rooten geeft weinig nut( vind er trouwens geen ook). 16 GB intern geheugen is inderdaad niet erg veel.
 
Bestanden moet je eigenlijk wel kunnen verplaatsen. Met ES file explorer is dit met een beetje goed kijken wat je precies doet goed te doen. Is met mappen zoals op een windows pc. Goed kijken wat je doet en waar je het plaatst. Je vind het hier.ES Провідник – Програми Android у Google Play
Om ruimte vrij te maken die er bij veel mensen insluipt en waar er vrij weinig naar gekeken word is het Cache geheugen. Daarvoor ga je naar "instellingen", daarna ga je naar "opslag", daar ga je dan helemaal onderaan " cache" geheugen zien staan. Klik daarop en je zal een aantal MB of in het slechtste geval GB zien staan. Hij gaat vragen of je het wel wil verwijderen. Selecteer gewoon JA. je hebt dan meteen het aantal MB of GB dat aangegeven werd terug erbij. Vergeet niet dat dit door te gebruiken terug aantikt. Dit mag je regelmatig ledigen. Dat kan geen enkel kwaad. Integendeel. 1 x per maand word zelfs echt aangeraden, zelfs aanbevolen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan