Windows 10 microsoft.windowscommunicationsapps

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is de map microsoft.windowscommunicationsapps ,

De laptop van een vriendin staat hier omdat haar ex echtgenoot nog ergens in de mailbox kon komen. Niet verwonderlijk ook. Een kleine situatieschets.
De naam van haar ex stond plots bij user account voor windows (in het startmenu zichtbaar) Dat vond ze raar.
Nu heb ik aangemeld in haar microsoft account online, en daar bij haar outlook mailadres stond zijn naam als weergavenaam.
Dus zij stuurde een mail naar ons en wij zagen zijn naam. Ik heb dat aangepast op 21 augustus en moet nu nog wachten tot 21 september voor we haar naam terug zullen zien.
Verbazing aan de andere kant, want haar ex belde haar op omdat op zijn laptop plots haar naam stond weergegeven bij de gebruiker die daar was aangemeld.
huh ???
Gezien beide dezelfde microsoft account gebruikten en gezien de weergavenaam van de mailbox in windows 10 blijkbaar gekoppeld is met de computeraccount ....
Maar daar maak ik me geen zorgen om.
Wat doet zich nu voor.
Wel, via de windows updates kan je ook het herstel zien. Ik stelde haar pc opnieuw in.
Ik ging zelfs nog een stap of twee verder.
De interne ssd van 128mb heb ik op deze 5 jaar oude laptop leeg gemaakt, partitie's via een opstartmedium met de windows iso gewist en opnieuw door windows setup laten indelen. Ook heb ik een los mailadres aangemaakt bij mail.com.
Bij de nieuwe windows installatie heb ik gekozen mijn vrouw haar telefoonnummer te gebruiken, wat ik later aanvulde met dit mail.com mailadres.
Alles goed tot ik ga kijken. Gevoelige files als loonfiches, aanslagformulier belastingen, factuur ziekenhuis stonden al meteen allemaal in gevaar volgens een scannertje, in de verborgen map C:\Users\******\AppData\Local\Packages\microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe\LocalState\Files

Dus stel dat ik die laptop overkoop dan kan ik gewoon over alle gevoelige info van haar beschikken. Daar zakt mijn broek toch echt van af.
Waar komt die data vandaan op een ssd die volledig herpartitioneerd is en waar een nieuw microsoft account en windows account gezet is nu vandaan?
Is dit gebeurd op basis van de username die bijna hetzelfde is gebleven (voornaam en familienaam ipv familienaam en voornaam, met hoofdletters en een punt tussen gezet), baseert Microsoft zich op de naam die het moederbord doorgeeft en moet je pc levenslang bij je blijven met een OS dat na 5 jaar geen support meer krijgt, of is er nog iets anders?
 
hoe die bestanden er op gekomen zijn weet ik niet,
maar als je met het oude e-mail adres aanmeld bij https://account.microsoft.com/.
daar staat Apparaten ,daar zal ook nog steeds die pc/laptop bij staan.
best dat je hem daar ook verwijder.
Apparaten -> klik de pc/laptop aan en daar zie je" Details weergeven" dan bovenaan rechts , staat Dit apparaat verwijderen -Ontkoppelen van uw account als hij daar nog gekopel staat dan kan dit er misschien iets te maken hebben

ik weet dat dit een registratie van het apparaat en de windows is maar wat microsoft er mee doet en bij houw weet ik niet
dit is het eenige waar ik nog kan aandenken wat er misschien aan de hand is

PS: ik kan ook volledig fout zitten, niemand hoef nu op mijn vingens te tikken. wat ik van pc weet is uit eigen ervaring .
 
Dit vond ik:
To solve the copied files sync (it can be a security fail since you can email yourself anything as password, name and addresses, banks info, any files really) I went to my inbox app, click ''settings'', choose ''manage accounts'', and then choose your email account, click on ''Change mailbox sync settings'' and there you can manage the sync.

After the changes, click done and look in your folder microsoft.windowscommunicationsapps_ 8wekyb3d8bbweLocalState\File, there should be no more copied files.
And there is the option to remove this account from the device if needed.
 
@Aardbei
Dat lijkt me in deze situatie helemaal naast de kwestie te zijn.

Geen enkele reactie van Geertvb. Zijn we nu als helpers tegen een ufo aan het praten? :cry:
Ik denk dan ook dat hier een slotje niet misstaat. En ik zal onthouden dat ik voor deze TS geen tijd meer moet verprutsen. Ik vind zijn houding bijzonder onbeleefd tenzij er een onvoorzien gezondheidsprobleem in het spel is.
 
TS heeft op woensdag een vraag gesteld en is sedertdien niet meer online gekomen (dat kunnen wij als beheerders zien). Dat is dus nog nét geen week.
Er zijn een aantal reacties gekomen, waarover ik geen oordeel wil en kan vellen ... misschien komen er nog.

Dat zijn dus geen redenen om een slotje te plaatsen ... want TS kan alsnog willen reageren, zij het laat, en er komen misschien nog bijdragen.
Voorlopig blijft dit dus openstaan.

@display19 Een forum met enkel vrijwillige bijdragen als PCTuts heeft een eigen dynamiek en soms te weinig dynamiek. Maar zo gaat dat, het is niet te vergelijken met een commercieel support tool ... daar zou dit onaanvaardbaar zijn.
Je kiest natuurlijk en uiteindelijk zelf aan welke topics, van welke vragenstellers je het nuttig vindt bij te dragen en welke niet.
Alles wat bijdraagt tot oplossingen voor onze bezoekers wordt geapprecieerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan