Audacity 2.1.2

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Tot hiertoe deed het prachtige Audacity programma alles zonder problemen. Onlangs echter ging er blijkbaar iets mis met de EXPORT van een bewerkte opname NAAR het mp3 formaat. Als hobby-muzikant gebruik ik bv. GT1 (gitaar trainer) van Tascam en die geeft nu "non-supported format" aan voor die opnames, ondanks dat die de extensie *mp3 hebben !? 'Onbewerkte' mp3 nummers speelt ie naar gewoonte probleemloos af !?
Heb al opnieuw de lame encoder geïnstalleerd, audacity met revo uninstaller grondig verwijderd en terug eropgezet, doch allemaal vruchteloos. Heeft het te maken met (recente) updates van W10 of …??
Iemand enig idee ? Bedankt bij voorbaat
 
je zei dat je deze al eens verwijderd heb om daarna opnieuw te installeren en toch is deze versie welke jij vermeld al verouderd ...je zou versie 2.2.2 dienen te gebruiken wil jij de nieuwste hebben ..
https://www.audacityteam.org/download/windows/
*ik zeg niet dat dit je probleem verhelpt maar zou je ook niet de overige andere vermelde plug-ins dienen te installeren ...ik denk dan zeker al aan de import/export plug-in
 
Hier hebben ze het over 240-song memory capacity (based on average 4-minute MP3 encoded at 128kbps) http://tascam.com/product/mp-gt1/specifications/

Als jij dus exporteert met Audacity naar een Bitrate van bijvoorbeeld 320 kbps dan kan ik me voorstellen dat de Tascam daar niet mee overweg kan. Maar ik ken de specificaties verder niet van dit apparaat en heb geen idee of het ook andere biterates ondersteund.
 
hobbyman;n233224 zei:
Lame moet hij downloaden en bij de map Audacity voegen .Voor de .mp3 nodig(128-320 Kbitrate) . Als het .zip gedownload is, uitpakken en bij de map van Audacity voegen.

Ik denk dat de Lame encoder wel geïnstalleerd is omdat hij zegt dat het exporteren naar mp3 wel lukt. Probleem is dat GT 1 dit mp3 bestand niet snapt en dan lijkt mij dit een bitrate probleempje.
 
Bedankt allemaal voor jullie tips en suggesties en reeds de raad van Qtec opgevolgd en de recente Audacity mèt - zelfs verbeterde - lame encoder (3100) opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat echter. Die Tascam ondersteunt een bitrate (constant of variabel) tussen de 20 en 380, doch daar ligt dus ook het probleem niet. Raar is dat alle mp3 liedjes wèl als mp3 op de pc spelen, doch Tascam wil die niet aanvaarden. Ik had ook al naar een firmware update van dat toestel gezocht, doch het wordt niet langer ondersteund. Het probleem zal dus blijkbaar bij die GT liggen, doch het is toch maar raar dat dit vroeger allemaal werkte !?
Raar eveneens dat wanneer ik een (bv. karaoke) 'capteer' van YouTube via Audacity en dit onveranderd naar die Tascam zend, dit wèl wordt afgespeeld. Echter na een kleine wijziging (lengte, pitch,..) dit wordt geweigerd !
In elk geval, het is niet dat dit broodnodig is, doch het was op sommige momenten handig. Jammer, maar ik zal uitkijken naar iets recenter apparatuur.
Hartelijk dank nogmaals en fijne zomer mèt dito vakantie !
 
Dan heb ik geen idee waarom dit apparaat het ene mp3 bestand wel en het andere mp3 bestand niet leest.

Misschien kan het dan nog iets met de bestandsgrootte te maken ? Dat de GT1 maar bestanden leest tot een bepaalde grootte.
Of misschien de extensie even controleren. Met sommige programma's kan het uitmaken of dat met kleine letters of met hoofletters is geschreven. ( dus liedje.mp3 of liedje.MP3 )
 
OPGELOST !!! alles nog eens compleet verwijderd èn herinstalleerd - ook voorkeuren voor import/export ongewijzigd gelaten (alhoewel het vinkje bij 'meta-tags-editor' en 'aangepaste mix gebruiken' geen invloed (konden) hebben ? In elk geval een mp3 nummer (van YouTube) bewerkt en met succes geëxporteerd naar Tascam. Eveneens een WAV bestand (wel eerst omgezet naar mp3) eveneens gelukt. Raar dat ik die nu eerst moest omzetten waar dit vroeger niet nodig was !? Maar kom, kleine moeite. Blij dat ik weer verder kan. Draadje mag gesloten worden en terug een dikke mercie aan iedereen die ter hulp kwam !
 
Tsja, vreemd.
In de topicstart stond dat Audacity al eens met revo uninstaller grondig verwijderd was en opnieuw geïnstalleerd. Dus daar zocht ik het probleem dus niet.
En dan nu lukt het ineens wel na verwijderen en opnieuw installeren.

Schiet mij maar even helemaal lek. :ahhhhh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan