Windows 10 Audiorecording in Adobe Audition 1.5 lukt niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Al vele jaren gebruik ik Audition 1.5 voor het opnemen en bewerken van audiofiles. Dat eerste lukt nu al een hele tijd niet meer. Ik weet het, het is al een oud programma maar sinds de komst van WIN 10 ervaar ik telkens problemen met recording. Dat lukt niet meer. Het kan echter niet aan dat programma liggen want als ik bijv. het veel jongere Audacity gebruik, kan ik daarmee ook niet opnemen. Het moet dus aan Windows liggen.

Mijn opzet:
Ik gebruik altijd een mengpaneel voor het geluid. Dat mengpaneel is via usb verbonden met mijn computer voor alle audio. De 2 XLR-uitgangen van het mengpaneel gaan naar 2 studiomonitoren. Een mp3 of mp4 afspelen gaat zonder problemen: het geluid gaat altijd naar de monitoren.

|Als ik echter een mp3 of de audio van een mp4 wil opnemen, dan krijgt het programma geen enkel recordingsignaal binnen. Audacity overigens ook niet.

De settings in Audition staan wel goed: voor PLAYBACK
1650293992194.png


en voor RECORDING:

1650294112112.png


Iemand een idee hoe WIN10 daarvoor aangepast kan/moet worden?
 
Als ik echter een mp3 of de audio van een mp4 wil opnemen, dan krijgt het programma geen enkel recordingsignaal binnen. Audacity overigens ook niet.

Je recording device staat op je 'Line in' kanaal 1 en 2. Wat hangt daar aan? Is daar wel iets aangesloten?

Een mp3 of de audio van een mp4 opnemen?
Wil je geluid van een interne bron opnemen, moet je een loopback device hebben.

Vb voor audicity; https://manual.audacityteam.org/man/tutorial_recording_computer_playback_on_windows.html

Voor zover ik kan zien ligt je probleem niet aan Windows, maar aan de kennis van de werking van het gebruik van audio hard en software.
 
Je recording device staat op je 'Line in' kanaal 1 en 2. Wat hangt daar aan? Is daar wel iets aangesloten?

Een mp3 of de audio van een mp4 opnemen?
Wil je geluid van een interne bron opnemen, moet je een loopback device hebben.

Vb voor audicity; https://manual.audacityteam.org/man/tutorial_recording_computer_playback_on_windows.html

Voor zover ik kan zien ligt je probleem niet aan Windows, maar aan de kennis van de werking van het gebruik van audio hard en software.
Recording moet op 1/2 staan. Op de mengtafel zijn die gevuld met 2 gitaarkabels die naar de uitgang van een gitaarversterker gaan. Maar de usb ontvangt de interne audiosignalen van bijv. mp3 en mp4 hiermee voor hoofdtelefoon en/of studiomonitoren. 3/4 zijn dus uitgeschakeld.

Vóórdat de problemen er waren is het altijd prima gegaan met opnemen, zowel interne audio als het mengen met externe audio: en nog steeds met dezelfde apparatuur en alle settings.. Een loopback device is mij niet bekend. Het ngaat me trouwens ook niet om Audacity maar om Audition 1.5 , waarmee ik al vle jaren werk.... (ja, nu werkte want het gaat niet meer....)

(Overigens: In Audition staat nergens MME of Wasapi...)
 
<< You could try upgrading to AA 3 since Adobe provide it free to registered Audition users. Go to Download Adobe Acrobat 7 and Adobe Creative Suite 2 products and click on English to find a list of all downloadable programmes including Audition. You have to use the provided serial number in order to use it. >>
Thank you for this option. (y) Hopefully this isn't a completely other version since I'm really familiar for a long time with version 1.5. And again: will this work?
 
<< You could try upgrading to AA 3 since Adobe provide it free to registered Audition users. Go to Download Adobe Acrobat 7 and Adobe Creative Suite 2 products and click on English to find a list of all downloadable programmes including Audition. You have to use the provided serial number in order to use it. >>
Look here... No longer possible, unfortunately. So I'm still stuck...

And there's another thing.... A serial number is asked. After all these years I don't have that anymore.. So this would be the end of the line...


1650319299744.png

/
 
J.W. , Het is allemaal geweldig wat je voor me doet! Maar kun je me aangeven wáár ik een gebruikersnaam en wachtwoord kan invoeren in spotnet? Want anders krijg ik een connectiefout.
En moet ik dan de providerEweka (TLS) v2 kiezen?
 
Dan moet ik wel weten welke payserver u hebt.
Als uw provider niet in de lijst staat klikt u op "anders"
Als u Eweka (TLS) V2 hebt klikt u deze aan (staat tussen de lijst met providers). Daarna gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
Tabblad bewerken: downloaden --- als u hiervoor geen extern programma hebt klikt u op downloaden. Ergens op uw pc wordt nu een map aangamaakt (moet u wel naar zoeken) met de naam download. Hier komt alles wat u download in terecht.
Bij instellingen vinkt u dit aan:
1650402103361.jpeg


De database downloaden, niet verplicht maar soms nuttig: commentaren downloaden.

Aanvinken hoeveel spots u wilt tonen.
bij kolommen aanvinken wat u wilt zien, spotter id en tag heb ik niet aangevinkt.
Om bij te werken klikt u in de rechterbovenhoek op de twee pijltjes. U krijgt dan de nieuwe spots te zien.

Links hebt u een lijst met filters. Klikt u hier op programma's dan krijgt u allemaal programma's, klikt u op muziek kunt u kiezen tussen verschillende soorten muziek enz.

links boven is een zoekvakje. Daar kunt u een naam ingeven. Als er iets onder deze naam gepost is geweest krijgt u dat naast het zoekvak te zien. Klikt u hier op iets dat u wilt downloaden krijgt u een scherm met uitleg over deze post. Wilt u dit downloaden klikt u op de blauwe pijl rechts boven.
 
Goedemorgen,

Ik krijg het niet voor elkaar...:

1650439667874.png


Mijn provider is ZIGGO, maar die staat niet in de lijst. Ik koos dus voor "anders". Maar ik heb daar geen gebruikersnaam voor. Het wachtwoord invullen levert dus ook niets op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan