Windows 10 Audiorecording in Adobe Audition 1.5 lukt niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Al vele jaren gebruik ik Audition 1.5 voor het opnemen en bewerken van audiofiles. Dat eerste lukt nu al een hele tijd niet meer. Ik weet het, het is al een oud programma maar sinds de komst van WIN 10 ervaar ik telkens problemen met recording. Dat lukt niet meer. Het kan echter niet aan dat programma liggen want als ik bijv. het veel jongere Audacity gebruik, kan ik daarmee ook niet opnemen. Het moet dus aan Windows liggen.

Mijn opzet:
Ik gebruik altijd een mengpaneel voor het geluid. Dat mengpaneel is via usb verbonden met mijn computer voor alle audio. De 2 XLR-uitgangen van het mengpaneel gaan naar 2 studiomonitoren. Een mp3 of mp4 afspelen gaat zonder problemen: het geluid gaat altijd naar de monitoren.

|Als ik echter een mp3 of de audio van een mp4 wil opnemen, dan krijgt het programma geen enkel recordingsignaal binnen. Audacity overigens ook niet.

De settings in Audition staan wel goed: voor PLAYBACK
1650293992194.png


en voor RECORDING:

1650294112112.png


Iemand een idee hoe WIN10 daarvoor aangepast kan/moet worden?
 
Maar kun je me aangeven wáár ik een gebruikersnaam en wachtwoord kan invoeren in spotnet? Want anders krijg ik een connectiefout.
En moet ik dan de providerEweka (TLS) v2 kiezen?
U mag gelijk welke payserver nemen maar om uw voorbeeld hier te nemen:
Eweka:
Prijs voor 1 maand: € 7,50
Prijs voor 1 jaar: € 6,99 x 12 = € 83,88

Er zijn ook goedkopere payservers.
De prijs is veelal afhankelijk van de retentie (aantal dagen dat een post op de server blijft staan).

U kunt natuurlijk ook steunend lid worden hier op Pctuts (bedrag zal hier wel ergens te vinden zijn) en u krijgt een GRATIS payserver ter beschikking (wel te delen met de andere steunende leden).
 
Op dit moment zijn er 2 groepen mogelijk maar bij nazicht blijkt dat men (voor mijn komst als beheerder ?) de beide groepen ooit qua permissies gelijk heeft getrokken. Maar als TS zou op zoek gaan naar de voorwaarden moet hij terecht in dat helptopic ivm. VIP lid worden, anders zoekt hij tevergeefs.
Maar je opmerking was dus terecht : het komt op hetzelfde neer.
 
Allereerst dank voor alle reacties! Het hele verhaal rondom payservers is totaal nieuw voor me. Ik heb daar geen enkele ervaring mee. Ik wilde alleen een goedwerkend Audition 1.5 , maar dat gaat dus kennelijk niet....
En alle goede aanwijzingen ten spijt kom ik nu niet verder: linksom of rechtsom....
 
De suggestie was toch gewoon om de nieuwste 2022 versie van dat programma te gaan downloaden en dan zal het wel werken, vermoed ik...
Blijven vasthouden aan een totaal verouderde versie zal inderdaad niet werken.

Toch niet effe proberen ? ... met een VIP lidmaatschap van ons geliefde forum ? :cool::sneaky:
 
Goedenavond PhilipV, Gelet op mijn diverse pc-vragen en -problemen, vraag ik me dan af welk nut ik kan hebben voor dit forum? Ik zou graag anderen willen helpen, maar hoewel ik dagelijks met mijn computer werk -voor mijn werk en voor mijn hobby - kom ik als lid van dit forum wel specifieke pc-kennis te kort...
 
Je interpreteert VIP verkeerd : het geeft je meer rechten, je kan meer doen in de diverse forums en je krijgt er die payserver bij.
Maar dat brengt géén enkele verplichting met zich mee hoor ! Wel integendeel je bent een klant met voorrang dan...

Niet verwarren met medewerker of beheerder : dat zijn funkties van de forumleiding maar daar hebben we het hier niet over
 
Aha, ik leer met de minuut, hier!! Nou, ik denk dat ik er zeker wel baat bij heb.... Een leven lang haal ik niet maar hopelijk wel meer dan 4 jaar voor die € 5 extra is het dat wel waard. Het is al laat dus morgen de rest...!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan