Windows 10 Audiorecording in Adobe Audition 1.5 lukt niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Al vele jaren gebruik ik Audition 1.5 voor het opnemen en bewerken van audiofiles. Dat eerste lukt nu al een hele tijd niet meer. Ik weet het, het is al een oud programma maar sinds de komst van WIN 10 ervaar ik telkens problemen met recording. Dat lukt niet meer. Het kan echter niet aan dat programma liggen want als ik bijv. het veel jongere Audacity gebruik, kan ik daarmee ook niet opnemen. Het moet dus aan Windows liggen.

Mijn opzet:
Ik gebruik altijd een mengpaneel voor het geluid. Dat mengpaneel is via usb verbonden met mijn computer voor alle audio. De 2 XLR-uitgangen van het mengpaneel gaan naar 2 studiomonitoren. Een mp3 of mp4 afspelen gaat zonder problemen: het geluid gaat altijd naar de monitoren.

|Als ik echter een mp3 of de audio van een mp4 wil opnemen, dan krijgt het programma geen enkel recordingsignaal binnen. Audacity overigens ook niet.

De settings in Audition staan wel goed: voor PLAYBACK
1650293992194.png


en voor RECORDING:

1650294112112.png


Iemand een idee hoe WIN10 daarvoor aangepast kan/moet worden?
 
en wat probeer je ? wannneer krijg je die melding ?

Ik heb het alvast doorgespeeld aan onze forum-techneut ... :cool:
Goedemorgen PhilipV, De instructie is niet duidelijk. De Belgen staan erom bekend, goed in hun taalgebruik te zijn: spelling, zinsbouw enz. Ik ben docent Nederlands en lees dan dit:

Indien u een 100% vrijwillige Vip wil worden Vip worden langs overschrijving zie onderaan.
Ik begrijp echt niet wat daar staat.

Vervolgens lees ik: Woont u in Nederland of in een ander land (zonder vraagteken) Maar wáár moet ik daar antwoord op geven?

En moet ik nu betalen naar Ivan?
 
Goedemorgen PhilipV, De instructie is niet duidelijk. De Belgen staan erom bekend, goed in hun taalgebruik te zijn: spelling, zinsbouw enz. Ik ben docent Nederlands en lees dan dit:

Indien u een 100% vrijwillige Vip wil worden Vip worden langs overschrijving zie onderaan.
Ik begrijp echt niet wat daar staat.

Vervolgens lees ik: Woont u in Nederland of in een ander land (zonder vraagteken) Maar wáár moet ik daar antwoord op geven?

En moet ik nu betalen naar Ivan?
Je hebt prive bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan