Status
Niet open voor verdere reacties.
beste helpers ; vroeger had ik als ik een cd rom in de lade stak een venster waarin ik kon kiezen met welk programma ik het wilde openen.
Nu is het zo dat ik dit meer te zien krijg als ik een cd rom in de lade steek.
Het zou kunnen dat ik via een bepaalde software deze optie heb uitgeschakeld maar ik weet toch niet meer met wat ik dat gedaan zou hebben.
Op mijn xp is het net zo.
Het is daarom dat ik twijfel of ik niet een speciaal programma heb gebruikt om dit venster niet meer te laten opstarten telkens ik een cd rom in de lade steek.
Iemand een tip om die optie of eventueel de autorun terug tevoorsch!jn te halen.?
Alvast bedankt.
 
U kunt de computer zodanig instellen dat een cd of dvd automatisch wordt afgespeeld wanneer u deze plaatst en u niet elke keer uw voorkeuren hoeft te selecteren.


1. U kunt Automatisch afspelen als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Hardware en geluiden en klik vervolgens op Automatisch afspelen.

2. Selecteer de actie die u Windows wilt laten uitvoeren voor elk mediatype en klik op Opslaan.

OpmerkingApparaten die zijn aangesloten op de computer worden onder aan het venster Automatisch afspelen weergegeven, en u kunt hiervoor ook standaardacties selecteren.
 
beste rudy; hetgeen u bedoeld kan ik niet zien in vista; en het is juist wel de bedoeling dat ik een keuze kan maken.
Zo was mijn vraag toch gesteld !
Of heb ik het verkeerd uitgelegd ?
 
en bij de laatste optie wordt het telkens opnieuw gevraagd.

deze optie staat dus aangevinkt bij alle en toch krijg ik de autorun niet te zien.
 
in windows vista kan je gewoon ook de instellingen veranderen door
op start te drukken en dan standaardprogramma's instellingen voor automatich afspelen wijzigen
daar heb je dan een hele lijst waar je kan uit kiezen wat moet en niet moet , daar kan je dan kiezen vraag me dit elke keer
 
Laatst bewerkt:
dat is het hem juist ,deze instellingen heb ik dus al aangevinkt met ..... eerst de keuze telkens vragen , en nu heb ik voor alles de keuze door de verkennen of zoiets aangevinkt en niets blijkt dus te helpen.
Normaal gezien als ik een cdrom of dvd in de lade steek dan krijg ik dus de keuze (autorun) met welk programma ik het wil openen,maar dat is het nu juist , diene autorun is gewoonweg verdwenen ,misschien zou ik beter de dvd van vista eens in de lade steken en vista overschrijven ?????
Of zou ik dan alles kwijt zijn dat op mijn pc staat ?
 
je kunt ook eens proberen om de standaardwaarden terug te zetten
je gaat naar start --->standaardprogramma's -->instellingen voor automatisch afspelen wijzigen
boven aan moet wel aangevinkt zijn dan scrol je helemaal naar beneden en klik je op standaardwaarden instellen en opslaan

Zo zou het normaal wel moeten werken ik heb het juist geprobeerd
vergeet wel niet dat je bij het schermpje dat dan open komt bij deze bewerking altijd uitvoeren het vinkje moet wegdoen

laat iets weten of dit helpt
 
Bij het opnieuw booten met uw vista dvd, kan u kiezen om vista te herstellen.
Dit zou geen enkel probleem mogen opleveren.

MAAR kijk eerst een na of uw administrater machtigingen heeft. Dit zorgt voor heel veel prblemen in vista, of rechts klikken op toepassingen, en aanvinken : uitvoeren als admininstrator.
 
Met opnieuw installeren , bedoelde ik zonder format C .
En nu het andere .... ik heb dus de standaardwaarden aangevinkt maar helaas het heeft niet mogen zijn.
Nu weet ik uit ondervinding dat je na wijzigingen het wel eens de moeite loont van eerst de pc te laten herstarten , maar ook dat heeft dus niets opgeleverd.
Het is wel zo dat een autorun best wel handig is ,want nu moet ik telkens naar deze computer gaan en dan de dvd aanklikken,hetzelfde als ik mijn fototoestel aansluit dan komt de autorun ook niet tevoorschijn en dat is dus wel een merde vind ik.
Maar goed misschien weten jullie een ander voorstel.
 
Het is mogelijk dat de autorun, zelfs al staat alles juist, toch nog geblokkeert word door andere programma's.
Hier is dat ook zo, ik moet hem aanzetten via mijn tweakprogramma.
Er is een autorunfix, maar nog niet voor vista.
Die herstel zal dan niet helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan