Status
Niet open voor verdere reacties.
alles gedaan wat er hier stond , en het heeft niet mogen zijn.
De link die je verwijst is wel ook eentje waarin ik die vragen gesteld had natuurlijk,ik denk dat als je iets wilt bereiken je overal eens moet gaan vragen hoe het zit.
Tot nu toe heeft dit alles nog niets opgeleverd , maar ja ik wacht wel af of er een oplossing aangeboden wordt.
 
Oorzaak
Dit probleem kan optreden in de volgende gevallen: • Een versie van Easy CD Creator van Roxio die ouder is dan versie 5.02d is op de computer geïnstalleerd.
• De functie AutoPlay is uitgeschakeld in het register.
• Het cd-rom-station maakt gebruik van een verouderd stuurprogramma.
• Het cd-rom-stuurprogramma is niet compatibel met Windows XP.
• De beveiligingsoptie cd-rom-toegang beperken tot lokaal aangemelde gebruikers is ingeschakeld.

Oplossing
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen: 1. Als Easy CD Creator niet op uw computer is geïnstalleerd, gaat u naar stap 3. Als Easy CD Creator wel is geïnstalleerd, verwijdert u Easy CD Creator.
2. Test of het probleem is opgelost. Als het probleem is opgelost, voert u de resterende stappen niet uit. Is het probleem niet opgelost, dan gaat u verder met stap 3.
3. Zorg ervoor dat de functie AutoPlay is ingeschakeld. Hiertoe gaat u als volgt te werk:

Waarschuwing Onjuist gebruik van de Register-editor kan ernstige problemen veroorzaken die ertoe kunnen leiden dat u het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Microsoft kan niet garanderen dat problemen die voortvloeien uit een verkeerd gebruik van de Register-editor, kunnen worden opgelost. Het gebruik van de Register-editor is dan ook voor uw eigen risico.a. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
b. Typ regedit en klik op OK.
c. Klik op de volgende registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom
d. Voer een van de volgende bewerkingen uit: • Als de waarde voor Autorun gelijk is aan 1, gaat u naar stap 3-e.
• Als de waarde voor Autorun0 is, klikt u met de rechtermuisknop op Autorun en klikt u op Wijzigen. Typ 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.

e. Zoek de volgende subsleutel en klik erop:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
f. Bekijk de waarde van het item NoDriveTypeAutoRun. Als deze waarde gelijk is aan 0xb5, is de functie AutoRun voor cd-rom's uitgeschakeld. Als u de functie AutoRun wilt inschakelen, klikt u met de rechtermuisknop op NoDriveTypeAutoRun, klikt u op Wijzigen, typt u 91 in het vak Waardegegevens, selecteert u Hexadecimaal en klikt u op OK.
g. Sluit de Register-editor af.

4. Controleer of de optie cd-rom-toegang beperken tot lokaal aangemelde gebruikers is uitgeschakeld. a. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
b. Klik op de volgende registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
c. Als de waarde voor allocatecdroms onder Gegevens in het rechterdeelvenster gelijk is aan 0, gaat u naar stap 5.
d. Als de waarde voor allocatecdroms onder Gegevens in het rechterdeelvenster gelijk is aan 1, klikt u met de rechtermuisknop op allocatecdroms en klikt u op Wijzigen.
e. Typ 0 in het vak Waardegegevens en klik op OK.
f. Sluit de Register-editor af.

5. Als AutoRun is ingeschakeld in het register, controleert u of het cd-rom-stuurprogramma up-to-date is: a. Klik op Start, klik met de rechtermuisknop op Deze computer en klik op Eigenschappen.
b. Open het tabblad Hardware en klik op Apparaatbeheer.
c. In Apparaatbeheer vouwt u Dvd-/cd-rom-stations uit en klikt u met de rechtermuisknop op het cd-rom-station dat u wilt bijwerken. Klik op Stuurprogramma bijwerken om de wizard Updates voor hardware te starten en volg de aanwijzingen op het scherm om het meest recente stuurprogramma voor het cd-rom-station te installeren.

Indien dit niet helpt dan zit er denk ik maar één ding op endat is windows vista opnieuw installeren
 
Laatst bewerkt:
Beste danny ; ik ben het rijtje afgelopen en het enige dat ik niet kan vinden (staat er niet ) is het volgende...........



e. Zoek de volgende subsleutel en klik erop:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
f. Bekijk de waarde van het item NoDriveTypeAutoRun. Als deze waarde gelijk is aan 0xb5, is de functie AutoRun voor cd-rom's uitgeschakeld. Als u de functie AutoRun wilt inschakelen, klikt u met de rechtermuisknop op NoDriveTypeAutoRun, klikt u op Wijzigen, typt u 91 in het vak Waardegegevens, selecteert u Hexadecimaal en klikt u op OK.
g. Sluit de Register-editor af.

Misschien ligt daar de oorzak wel ?
 
Yep dat is dan de oorzaak van het probleem
Wat kan je nu nog doen 2 oplossingen heb je nog

* Het register herstellen maar dat moet ik nog opzoeken voor vista (je kan het altijd eens proberen)voor xp geen probleem

Herstart je pc en druk op F8 tot een DOS-achtig scherm verschijnt.
Kies voor de DOS-prompt en typ: SCANREG /RESTORE, druk op ENTER
In het volgende scherm kan je kiezen uit de 5 laatste backups die Windows van het register gemaakt heeft. Selecteer een backup en laat de computer verder het register herstellen
er wordt gevraagd om je wil opstarten, druk op ENTER
Als het nog niet lukt, moet je een oudere versie van je register aanduiden via dezelfde weg.

Registry Mechanic - Register opschonen met deze kun je ook je register herstellen ook geschikt voor vista

* Herinstalleren van windows vista
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info .
Heb dus de pc opgestart zoals je zei en ik kreeg zelfs in het dos een ander venster te zien met de melding .........
Nieuwe hardware gevonden
Het stuurprogramma voor uw windows mobile-based device moet woren geinstalleerd

Stuurprogramma's zoeken en installeren (aanbevolen)
Later opnieuw vragen
dit bericht niet meer opnieuw voor dit apparaat weergeven
(de keuze stond op ...later opnieuw vragen)
Dus heb ik dit bevestigd.
Deze melding krijg ik dus regelmatig te zien en ik heb al alle drie de keuzes gemaakt en toch blijft het af en toe op mijn scherm komen.

Nu we in het dos venster zijn aangekomen heb ik de commando scanreg/restore ingetypt en er kwam direkt het bericht ......
Scanreg wordt niet herkend als een interne of externe opdracht , programma of batchbestand.
 
Bedankt voor de info .
Heb dus de pc opgestart zoals je zei en ik kreeg zelfs in het dos een ander venster te zien met de melding .........
Nieuwe hardware gevonden
Het stuurprogramma voor uw windows mobile-based device moet woren geinstalleerd

Stuurprogramma's zoeken en installeren (aanbevolen)
Later opnieuw vragen
dit bericht niet meer opnieuw voor dit apparaat weergeven
(de keuze stond op ...later opnieuw vragen)
Dus heb ik dit bevestigd.
Deze melding krijg ik dus regelmatig te zien en ik heb al alle drie de keuzes gemaakt en toch blijft het af en toe op mijn scherm komen.

Nu we in het dos venster zijn aangekomen heb ik de commando scanreg/restore ingetypt en er kwam direkt het bericht ......
Scanreg wordt niet herkend als een interne of externe opdracht , programma of batchbestand.

Ik wilde het dos venster sluiten met een stop woord en ik krijg juist dezelfde melding als met de scanreg (er wordt blijkbaar niets herkend !!!!!!!
 
Ga naar de volgende sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesC drom

In het rechter scherm zie je de waarde "Autorun". Bij die waarde moet een "1" staan. Zoniet, dubbelklik op "Autorun" en verander die waarde in een "1" [zonder quotes].

QUOTE]

Het is mogelijk dat hier door een programma de key "always disable autorun" werd toegevoegd.
Tune up utilities deed dat bij mijn pc.


PS bedankt voor deze danny, die had ik nog niet vermeld;: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
 
Urbain:
Uw probleem is niet min geloof ik
Het gaat dus over een keuzevenster die maar niet tezien is.
En dit zowel in Windows XP als Vista.
Ik gebruik deze dus ook Windows XP Prof en vista
Maar het keuzevenster krijg ik wel tezien na het insteken van cd.
Op dit forum heb ik gelezen dat u in het register een iets niet vindt
HKEY_Current_user\software\microsoft\windows\currentversion\policies\explorer
Wel bij mij in VISTA staat deze ook niet volledig. Die Explorer staat niet in Policies.
Dus kunt u die nodrivetypeautorun niet aanpassen want deze bevindt zich daarin.
In Windows XP daar tegen staat deze wel.
Maar daarmee is uw probleem niet opgelost hé.
Nu voor Vista:
Wat ik wel eens zou nazien is het standaardprogramma instelling.
Configuratiescherm – Klassieke weergave – standaardprogramma’s
Programmatoegang en standaardprogramma’s instellen.
Stel daar het volgende eens in:
Bij microsoft Windows: Windows media player
Bij niet microsoft Windows: huidige media player gebruiken
Bij aangepast: huidige media player gebruiken
Toegang tot Windows media player inschakelen.
 
Even een correctie

Bekijk met regedit.exe deze registersleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
en daarin naar de waarde van NoDriveTypeAutoRun, de waarde daarvan
moet 91 (decimaal) zijn.

Dat moet sinds Windows XP SP2 echter hexadecimaal 0x91 (145 decimaal)
zijn als optelling van hex 0x01 + hex 0x10 + hex 0x80.

Voor Windows XP is dat terug te vinden in de volgende documenten van
Microsoft:
The AutoRun feature or the AutoPlay feature does not work when you insert a CD-ROM in the drive
Onder Oplossing 3 punt f.



Voor Windows Vista geldt hetzelfde
Windows Vista NoDriveTypeAutoRun disable Autoplay all drives
 
Laatst bewerkt:
Urbain:
Uw probleem is niet min geloof ik
Het gaat dus over een keuzevenster die maar niet tezien is.
En dit zowel in Windows XP als Vista.
Ik gebruik deze dus ook Windows XP Prof en vista
Maar het keuzevenster krijg ik wel tezien na het insteken van cd.
Op dit forum heb ik gelezen dat u in het register een iets niet vindt
HKEY_Current_user\software\microsoft\windows\currentversion\policies\explorer
Wel bij mij in VISTA staat deze ook niet volledig. Die Explorer staat niet in Policies.
Dus kunt u die nodrivetypeautorun niet aanpassen want deze bevindt zich daarin.
In Windows XP daar tegen staat deze wel.
Maar daarmee is uw probleem niet opgelost hé.
Nu voor Vista:
Wat ik wel eens zou nazien is het standaardprogramma instelling.
Configuratiescherm – Klassieke weergave – standaardprogramma’s
Programmatoegang en standaardprogramma’s instellen.
Stel daar het volgende eens in:
Bij microsoft Windows: Windows media player
Bij niet microsoft Windows: huidige media player gebruiken
Bij aangepast: huidige media player gebruiken
Toegang tot Windows media player inschakelen.

Heb ik gedaan , en dan opgestart , maar niets gekort.
 
Even een correctie

Bekijk met regedit.exe deze registersleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
en daarin naar de waarde van NoDriveTypeAutoRun, de waarde daarvan
moet 91 (decimaal) zijn.

Dat moet sinds Windows XP SP2 echter hexadecimaal 0x91 (145 decimaal)
zijn als optelling van hex 0x01 + hex 0x10 + hex 0x80.

Voor Windows XP is dat terug te vinden in de volgende documenten van
Microsoft:
The AutoRun feature or the AutoPlay feature does not work when you insert a CD-ROM in the drive
Onder Oplossing 3 punt f.



Voor Windows Vista geldt hetzelfde
Windows Vista NoDriveTypeAutoRun disable Autoplay all drives

decimaal is de waarde ingesteld op 91
maar hexdecimaal staat op 5b !!!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan