Backup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Wanneer ik wil een back-up maken via "instellingen bijwerken en beveiliging" back-up maken krijg ik volgende te zien " De RPC - server is niet beschikbaar".
Hoe kan ik hier mee verder?

Groetjes
Swatjen
 
Ik ga er hier vanuit als zo´n melding komt dat de Backup weggeschreven moet worden naar een externe server.
Controleer de firewall dan eens of poort 135 open staat naar deze server zodat de data niet geblokkerd wordt.
 
Hallo,
Ik heb net hetzelfde probleem.
Bij mij stopt de Netlogon service weer nadat ik hem heb gestart.
Hoe controleer je die poort 135 in Windows Firewall?
Bij mij staat er: TCP 0.0.0.0:135 0.0.0.0:0 LISTENING
 
als je via start>instellingen >bijwerken en beveiliging naar "back-up" gaat en deze vervolgens ook start dan start je in feite het aanmaken van bestandsgeschiedenis op..
wil jij een volledige back-up dan dien je verder te klikken op "Back-up maken en terug zetten (Windows 7)
*de service NetLogon staat hier op handmatig >status gestopt maar kan dus gestart worden .
 
er staan 3 service's betreffende de RPC ..2 daarvan zijn niet te wijzigen !
*enkel de RPC (Remote Procedure Call Locator is aan te passen de overige 2 worden beheerd door het systeem .
deze 2 zijn RPC Endpoint Mapper en
RPC (Remote Procedure Call (lokale computer)
 
wens jij dan deze in een cloud op te slaan .. en wat bedoel je nu met back-up is het back-ups maken met bestandsgeschiedenis dat jij bedoeld of eerder "Back-up maken en terug zetten (Windows 7)"

**na vaststelling bedoel je eerder dus
"Back-up maken en terug zetten (Windows 7) want alleen deze optie geef je de mogelijkheid om deze dan op te slaan naar een cloud service ….
let wel op dat deze dan ruimte genoeg heeft !
m.a.w. indien jij mappen verplaats heb van de C naar een andere locatie dan word dus ook deze schijf opgenomen in deze back-up waar dat deze mappen zich bevinden ...
 
Toevalig Windows 10 versie 1803 op 32-bit? Blijkt een bug te zijn.... kan je dus momenteel nietveel aan doen. Wachten tot Microsoft dit fixed bij een volgende update/upgrade.
 
Inderdaad heb ik Windows 10 versie 1803 op 32-bit
Ik vraag mij af of dit er ook iets mee te maken heeft: Bij opstarten PC krijg ik eerst een blauw scherm waarop iets geschreven staat van stopcode.
Ik krijg het niet goed gelezen want de pc sluit onmiddellijk weer af en ik moet dan opnieuw opstarten.
Ik probeer de bestandsgeschiedenis op te slaan op een externe HD , dit is gelukt.
Maar de andere back up lukt niet.
 
Mijn netbook draait ook op 1803 32 bit, maar ik ondervind daar geen problemen mee, wel met klikken. Soms dubbel aanzien terwijl ik zeker weten maar één keer geklikt heb, of geen klik registreren. Verder gaat het goed.
 
Hallo,

ik ben nu echt geen computerfreak en vele van de uitleg is voor mij Latijn, maar toch bedankt .
Wanneer ik het een beetje begrijp zo ik best eens een back-up programma downloaden en daarmee een back up maken.

Toch bedankt
Swatjen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan