Windows 10 beheersrechten toekennen in W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Goede zaterdagmiddag,
Heb een Laptop HP ProBook met W7pro die vastgelopen was (schijf 100%vol) hersteld en W10 geïnstalleerd. Tot daar alles ok. Het SSD schijfje heeft maar 128 GB en zit met alles terug erop weer op 38GB vrije ruimte. Dus binnen de kortste keer weer ambras.
Wil nu de Old Windows eraf gooien en bewaren op externe harde schijf. Die externe schijf is echter ontoegankelijk. Heb geen "administratorrechten".Ook met een stick lukt het niet.
Heb dan via beveiligingsmap geprobeerd om toegang te krijgen maar dat lukt niet.Weten jullie een oplossing?
Grt
Jdr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb jij de Windows 7 geupgraded naar de Windows 10 dan bevind er zich een Windows.old in je root ..
rechts klik op start in de Windows 10 en je klikt op zoeken …
in het zoekvenster type je schijfopruiming en je start deze vervolgens op ..
je klikt verder op "systeembestanden opschonen " en de schijf opruiming herstart nu
*in het beste geval kan je hiermee gemakkelijk een 24 gb mee vrijmaken ..

waarom dat jij daar spreekt om de Windows.old te bewaren op een externe schijf ontgaat me …
terug gaan naar de Windows 7 moet je al zeker niet gaan doen aangezien de Windows 7 op 14 januari of februari 2020 word stop gezet ...
 
Dat is juist, normaal gooi ik den Old Windows er af maar het is niet mijn pc en in het geval van verdere problemen met deze laptop kan ik in deze oude Windows wel iets terug zoeken. Maar daar is het probleem met het herkennen van externe data dragers niet opgelost.
Deze take ownership is die gewoon te installeren en dan worden die externe mappen herkent?
 
Heb take ownership uitgepakt en uitgevoerd, de sleutels zijn aan het register toegevoegd. Er verandert echter niets, toegang geweigerd, en dan kun je "toch doorgaan" maar dan moet ik naar de map "beveiliging" gaan maar die staat niet op de geopende map van de externe schijf. Dat wordt dus weer een heksenketeltje.
 
heb je het systeem al eens heropgestart … tevens vraag ik me ook af of de Windows 10 up2date is ...indien zo dan staat er dus versie 1809 op build 17763.348
 
heb ook een andere externe schijf aangesloten en die is ook niet toegankelijk. Het schijfnummer verschijnt echter in verkenner, ook sticks zijn niet leesbaar.
Met de tweede ext. schijf heb ik wel een tabblad "beveiliging". maar zie niet direct hoe je daar de machtiging kunt aanpassen.
 
ja geloof het of niet maar vandaag heb ik dus ook last van 4 externe aangesloten usb schijven die eigenlijke steeds aangesloten blijven ...denk dat de Windows 10 er voor iets tussen zit !
1 van de 4 werd gezien als een Raw indeling en de andere 3 vallen wel te gebruiken maar daar is er eentje die zegt beveiligt te zijn terwijl ik nooit een beveiliging er op heb gezet ..
die is niet meer (op dit moment dus ) te benaderen ...denk dat ik deze 2 probleem schijven via de Aomei partition master opnieuw dient in te stellen ..
m.a.w eerst wissen en dan opnieuw aanmaken .
 
wel mijn externe schijven kunnen opnieuw gebruikt worden ..zoals eerder meegedeeld te hebben diende ik ze te wissen en opnieuw aan te maken ..
gelukkig voor mij stonden er enkel maar eerdere back-up's op deze schijven ..
 
Geraak er niet uit maar het heeft zeker met Windows te maken, de schijven en sticks werken op iedere andere pc of laptop. Op deze worden ze wel herkend maar je kunt niet openen.
 
kun je ook niet rechts klik doen en de eigenschappen van deze stick's en externe schijven opvragen ..
om vervolgens onder de tap beveiliging u als gebruiker het volledig beheer aan te wijzen .
 
dat is dus een probleem want na rechtsklikken staat er geen tab "beveiliging". Het gaat om een stick usb 3 en een schijf Samsung. Op mijn pc's zijn er geen problemen dus er hapert niets aan deze data dragers.Ik heb nog andere externe schijven misschien daarmee eens proberen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan