Bereiken van mijn router 192.168.1.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivy

Steunend lid
Vip Lid
Vandaag pas opgemerkt dat ik mijn NAS niet meer kon bereiken ... , probleem in mijn router? blijk nu dat ik die ook niet meer kan aanspreken ... Firewall probleem? Die lijkt in orde. Andere Browser gebezigd, dito resultaat!
Win 10 x 64 (1809 v 17763.253), firefox instellingen bekeken lijkt me ook goed. Enig idéé wat er gaande is? bedankt alvast.
 
Uiteraard kan de NAS defect zijn geraakt. Ook de netwerk kabel kan defect zijn.

Doe eens een ping naar het lokale IP adres van de NAS. Bereik je hem dan wel ?

Probleem in de router zou kunnen als er een netwerkpoort defect is geraakt. Als je verder niets met instellingen hebt gedaan kan daar het probleem niet liggen.
Krijgt de NAS een IP via DHCP of heeft hij een vast IP adres ? 2 apparaten met hetzelfde IP adres geeft conflicten. Allemaal even nakijken dus.
 
het pingen lukt voor beide, inloggen via tablet probleemloos zowel voor nas als modem. De nas krijgt zijn adres van de modem DHCP dus.
 

Bijlagen

  • login modem.JPG
    login modem.JPG
    137.5 KB · Weergaven: 112
Pingen lukt dus. Dan is het geen kabel of netwerkpoort probleem en ook geen firewall die hem blokt.
Probeer de NAS eens met de PC te bereiken op z'n naam door \\Naam van de NAS
Twee schuine streepjes dus met daarachter de naam van de NAS zoals hij in het netwerk bekend is. Je zou hem dan in de verkenner van Windows moeten zien en eventueel mappen benaderen.
 
Laat tijdig reactie door te veel job ( verhuis binnen enkele weken ), opgelost! Instellinge ' E-mail en Accounts / Toegang tot werk of school ' blokkeerde mijn toegangen 192.168.1.x - xx

De account instelling van de werkgever verzorgt blijkbaar een zeer sterk beveilings regime, account verwijderd, alles is terug bereikbaar, als ook mijn back-ups op mijn Nas
.
Tijdens verlof ... niet stiekem de mail van het werk bekijken, gewoon genieten van je vrije tijd dus!!!

Skippy bedankt voor de gedane moeite.

Topic mag afgesloten worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan