Video Streaming bestand H264

Status
Niet open voor verdere reacties.
goede morgen ik heb een mede8ter en deze doet het goed maar een film in het bestand H264 speeld hij niet af wel geluid maar geen beeld de mede8ter staat beneden bij de tv wie kan mijn verder helpen alvast bedankt.
 
met welke kabel is deze aangesloten aan uw tv
HDMI daar zit normaal audio ook video in
als je met kleurkabels werkt moet je zowel wit/rood (audio) en geel = video


1200x727.jpg
 
goede morgen ik heb een mede8ter en deze doet het goed maar een film in het bestand H264 speeld hij niet af wel geluid maar geen beeld de mede8ter staat beneden bij de tv wie kan mijn verder helpen alvast bedankt.
Ik veronderstel hij de meeste mp4, wat vroeger meestal 1080p was, wel afspeelt?
Tegenwoordig wordt er echter ook veel meer 4K en/of HEVC/x265 in lagere resoluties aangeboden, staat dan meestal wel in de bestandsnaam.
Er staat toch geen "2160" in de bestandsnaam vermeld? Dan is het een 4K en zal het niet lukken, je streamer is max 1080p.
Hieronder wat dingen die je kan proberen. Check vooral eerst de gebruikte codec bij de probleem film.

De extensie zegt niet altijd welke codec er gebruikt wordt.

Een mp4 kan evengoed HEVC, x265 of ... iets anders zijn wat je streamer niet ondersteund.
MKV is een container bestand waar alle formaten, incl ondertitels, in kunnen. Weet je dus ook niet welke codec precies.
Is het een h264 mp4 en hij speelt op een computer met VLC, of andere mediaplayer, wel goed af moet je, zoals al voorgesteld, mogelijk de software upgraden.
Tenzij het een 4k film is, dat kan je TV niet aan.

Probeer eerst op een PC, bv VLC, daar kan je ook zien welke codecs er gebruikt worden.
Wel in een venster afspelen, NIET volledig scherm, zie screenshot hieronder.
Dan gaat er een venster open met alle codec info, dat eventueel vergroten, kopiëren en hier plakken.

Als het een mp4 is die op een computer (laptop) wel afspeelt en je tv ook via USB `kan afspelen zou je m eens op een stick kunnen zetten en zo proberen.
Als dat ook niet werkt moet firmware TV mogelijk eerst ook geupdate worden.

Kan ook zijn het zo gecodeerd is het toevallig net niet met je streamer werkt wat een eventuele upgrade hopelijk kan oplossen.
(Gebeurd ook wel met software zoals bv VLC, dan is er ook een upgrade nodig. (Of even terug naar oudere versie tot het probleem verholpen is.)


1698064351809.png
 
Laatst bewerkt:
Probeer eerst op een PC, bv VLC, daar kan je ook zien welke codecs er gebruikt worden.
Wel in een venster afspelen, NIET volledig scherm, zie screenshot hieronder.
Dan gaat er een een venster open met alle codec info, dat eventueel vergroten, kopiëren en hier plakken.
Deze stelling klopt niet. Mag in volledig scherm gebeuren.

Zie eerst of je tv wel die resolutie aankan. Gebruik zeker de HDMI uitgang. Alle oudere uitgangen kunnen die resolutie niet aan.
Is er mogelijks een update van die mede8ter?
Er zijn zat programma's om de resolutie te minderen. Alleen op een heel groot scherm zal je het verschil merken.
 
Deze stelling klopt niet. Mag in volledig scherm gebeuren.
Jawel, klopt wel
Met "full screen" of volledig scherm wordt meestal volledige scherm modus bedoelt zonder windows vensterranden of menu's, wat meeste games ook doen.

Denk je dat toch wel hieruit kan opmaken:
Wel in een venster afspelen, NIET volledig scherm, zie screenshot hieronder.
De foto laat duidelijk een windows venster met menu's zien, dus in venster afspelen, ook al is dat een volledig scherm.
Ik wou het voor TS en eventuele anderen die volgen zo duidelijk mogelijk maken...

Probeer maar eens met de volledig scherm mode ik bedoel (dubbelklik in video of kies in video menu bovenen) maar eens codec info te vinden.
Zelfs met CTRL+J lukt dat niet... (maar wel in windowed ov venster mode...)
 
Laatst bewerkt:
Ai... vergat in post #18 nog te vragen of de TV HD (1080p) of 4K is?
Merk, model, resolutie, foto typeplaatje/sticker?

Als het een 1080p model is en de film 4K zal het ook niet lukken vanaf de streamer.

Is je TV echter wel 4K en ook van USB, netwerk of ander media kan afspelen, dat eens proberen?
 
Laatst bewerkt:
Misschien even melden wat het probleem precies was en hoe je het opgelost hebt?
Altijd interessant te weten, kan zijn nuttig mocht er nog eens iemand hetzelfde probleem hebben.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan