Windows 10 Bestandsextensies verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS,
Hoe kan ik een deel van de bestandsextensies verwijderen bij mijn afbeeldingen? Bij een aantal afb. is op de een of andere manier (zag ik na herinstallatie van W-10 en terugzetten van bestanden) tijd en datum aan de titel toegevoegd. Dat wil ik ongedaan maken. Dus tijd en datum verwijderen...
Bij slechts 1 afbeelding kan ik natuurlijk makkelijk "Naam wijzigen" toepassen maar hoe kan ik dit bereiken bij een paar honderd afbeeldingen tegelijk?

Tijd en datum.JPG


Met vriendelijke groet,
Elzo
 
een paar honderd tegelijk zeg je ..
* moeten ze allemaal hetzelfde genoemd worden indien zo selecteer je al deze die hernoemt dienen te worden zodat deze in een licht blauwe schijn komen te zitten rechtsklik daarna en je kiest hernoemen of naam wijzigen ..
let op: elke afbeelding krijgt hierbij dezelfde naam maar ook word elke afbeelding genummerd ...
vb
Ashampoo_Snap_maandag 20 januari 2020_13h12m31s_002_.jpg

*denk niet dat je dit wenst ..
 
deze Bulk Rename Untility kende ik nog niet ...heb zojuist de site eens bezocht en om eerlijk te zijn ik verschoot toen ik de printscreen van dit tooltje zag ...
het ziet er ingewikkeld uit ook veronderstel ik dat dit tool enkel te gebruiken is in het Engels.
 
Het is inderdaad alleen in het Engels.
Het heeft enorm veel mogelijkheden waardoor het er ingewikkeld uitziet.
Voor TS zijn vraag kan je makkelijk Replace gebruiken.
Vb TS wil in een reeks bestanden de tekst 2019-2020 verwijderen.
Selecteer alle bestanden waar je 2019-2020 wilt verwijderen. (bovenaan in het venster)
In het vak Replace typ je of plak je 2019-2020,het vak With laat je leeg en druk op Rename.
In alle geselecteerde bestanden is 2019-2020 verdwenen en dit is wat TS wilt bereiken. (denk ik toch)
 
Nog even een kleine aanvulling hierop. Ik heb gemerkt dat de bestanden op mijn back-up schijf gemaakt met "bestandsgeschiedenis" allemaal een uitbreiding van de bestands-extensie hebben gekregen (datum en tijd). Is dit te vermijden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan