Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede morgen,

mijn vraag gaat over het branden van bestanden.

ik brand met Nero 2015 of met Ashampoo Burning studio 15.

dat doe ik al jaren, en het branden gaat altijd goed, maar nu de laatste tijd, waar mee ik ook brand, zie ik dat een film is gebrand op de dvd, maar als ik het dan wil lezen, dan vind mijn pc helemaal niet op de dvd, ik zie op het schijfje dat hij is gebrand, maar lezen niets. kijk ik dan naar de grote van de dvd zie ik gewoon 4.7 Gib.
ik denk dat ik al z'n 25 dvd heb gebrand maar lezen niets,
is hier iemand die mij zou kunnen vertellen wat er aan de hand is, ( HELP )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk is de brander dan defect.

Heb je trouwens al eens geprobeerd op een andere pc te kijken of er iets gebrand is en er dus bestanden op de DVD staan.

Ook nog even checken of je wel een goede dvd waarvan je zeker weet dat daar data op staat kan lezen met het station. Om uit te sluiten dat het leesgedeelte misschien defect is.
 
Waarschijnlijk is de brander dan defect.

Heb je trouwens al eens geprobeerd op een andere pc te kijken of er iets gebrand is en er dus bestanden op de DVD staan.

Ook nog even checken of je wel een goede dvd waarvan je zeker weet dat daar data op staat kan lezen met het station. Om uit te sluiten dat het leesgedeelte misschien defect is.
Hallo Lana,

Dank voor je reactie,
heb dvd's meegegeven aan mijn broer,
om in zijn computer te kijken of er iets op staat,
maar bij hem ook niets, niets te lezen.,

alleen wel vreemd,
want ik kan wel muziek branden op een CD.
 
Hallo Mik,

Dank voor jou reactie, afsluiten doe ik altijd,
ik brand denk ik al meer dan 20 jaar, vele schijfjes gebrand.

maar dit heb ik nog nooit meegemaakt,
heb niets veranderd aan mijn computer, wordt er gek van.

de brander brand de schijfjes, zie hem ook werken, de dvd is dan klaar, zie op het schijfje dat hij is gebrand, wil ik hem bekijken niets te
zien, ga ik naar eigenschappen van de dvd, zie ik gewoon 4.7 Gib vrij.
 
Met Nero wordt het afsluiten normaal automatisch gedaan. Zie toch maar eens na of die instelling niet verandert is. Heb dit zelf ook al tegengekomen.
 
met welke snelheid worden deze gebrand ....aanbevolen is om steeds de laagste snelheid te gebruiken ...vroeger was dit x4 de dag van vandaag zou dit dan x10 zijn ...de vraag echter of deze cd/dvd's kunnen gebrand worden aan een lagere snelheid ?
heeft volgens mij niets met het afsluiten van de gebrande cd/dvd te maken aangezien dit vanzelf gebeurd ..
 
Laatst bewerkt:
hhhmmm. Branden van een CD lukt dus wel.

Vroeger kwam het regelmatig voor dat je met een bepaald merk of type brander soms een bepaald merk of type schijf niet kon branden. De oplossing was een ander merk schijf kopen. Maar tegenwoordig kom je dit probleem nagenoeg niet meer tegen. Tenzij je natuurlijk nog een hele oude brander hebt.
Je zou het eens kunnen proberen met een ander merk DVD schijfje.
En geef een leeg schijfje van jou mee met de broer en laat hem eens iets proberen te branden met jouw schijfje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan