Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb begin julie in mijn vrouw haar PC een nieuw moderbord geplaatst.
Nu heeft ze vrij regelmatig een BSOD. Ik heb er "NirSoft BlueScreenView" en "WhoCrashed" op geïnstalleerd.
Vandaag heeft het zich nog eens voorgedaan met dit als resultaat:

System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------
computer name: 7E5B3BB4B4F94B8
windows version: Windows XP Service Pack 3, 5.1, build: 2600
windows dir: C:\WINDOWS
CPU: GenuineIntel Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz Intel586, level: 15
2 logical processors, active mask: 3
RAM: 3220353024 total
VM: 2147352576, free: 2057408512


--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------
Crash dump directory: C:\WINDOWS\Minidump
Crash dumps are enabled on your computer.
On Sun 28/10/2012 10:43:22 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\Mini102812-01.dmp
This was probably caused by the following module: cumon.sys (cumon+0x15525)
Bugcheck code: 0x1000008E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFF8053A760, 0xFFFFFFFFB2392C50, 0x0)
Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\cumon.sys
product: Windows (R) Win 7 DDK driver
company: Windows (R) Win 7 DDK provider
description: CRCMon System Filter Driver
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following

driver: cumon.sys (CRCMon System Filter Driver, Windows (R) Win 7 DDK provider).
Google query: Windows (R) Win 7 DDK provider KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M


Ik heb ondertussen in uitvoeren eventvwr.msc getypt, en alles uit 'Toepassing' en 'Systeem' verwijdert.
Ook heb ik verifier.exe uitgevoerd, waarna ik de PC terug heb opgestart.
Ik weet niet zeker of ik wel degelijk goed gehandelt heb?
 
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------
Crash dump directory: C:\WINDOWS\Minidump
Crash dumps are enabled on your computer.
On Sun 28/10/2012 10:43:22 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\Mini102812-01.dmp
This was probably caused by the following module: cumon.sys (cumon+0x15525)
Bugcheck code: 0x1000008E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFF8053A760, 0xFFFFFFFFB2392C50, 0x0)
Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\cumon.sys
product: Windows (R) Win 7 DDK driver
company: Windows (R) Win 7 DDK provider

Piet probeer dit eens
Download hier de Update voor de Windows Driver Kit , en laat eens weten of dit het probleem verholpen heeft.
 
Laatst bewerkt:
Windows Debugger kan je gebruiken om Windows dump files (BSOD Crash) te analyseren. Dit packet is niet verloren.
Hier een artikel hoe je zulke BSOD dumpfiles kan debuggen. How To Analyze Windows XP BSOD Minidump Files — Elliott C. Back

Misschien is het beter om zoals Pluis voorstelde, de driver te hernoemen. Een LiveCD bij de hand te hebben in geval van falen.
ftp://ftp.belnet.be/mirror/knoppix.net/KNOPPIX_V7.0.4CD-2012-08-20-EN.iso
Je kan deze ISO branden en je PC er eens met opstarten. Dan kan je al eens kennismaken met deze Linux Distro. Er zit een filemanager in waarmee je alle bewerkingen kan uitvoeren op je Windows PC. Op die manier kan je bestanden terugzetten, hernoemen, etc voor het geval dit nodig is.

1) c:\Windows\system32\cumon.sys hernoemen en PC herstarten.
2) Bij falen opstarten met Knoppix en bestand terug hernoemen naar origineel. (Test de knoppix boot cd eerst!)
 
Allereerst bedankt voor de "Knoppix-Iso". Dit kan nog van pas komen.
Maar ik heb eerst een Ghost-image gemaakt, daarna de 'cumon.sys' hernoemd met behoud van de 'sys-extensie'.
Het opstarten van de PC duurt nu wel véél langer. Maar hij werkt nog! Nu maar afwachten zou ik zeggen, ik laat binnen de 2 weken nog iets weten, pro of contra.
Nogmaals dank!
Mogelijk nog een linkje? -> http://blogs.microsoft.nl/blogs/itp...memorydumps-analyzeren-de-simpele-manier.aspx
 
De reden waarom je pc langer nodig heeft om op te starten heeft waarschijnlijk te maken met een timeout omdat hij die driver niet(meer) kan laden. Mogelijk een dependencie voor een andere driver... Alleszinds, laat ons weten als je nog problemen krijgt en dan helpen we je graag verder.
 
bedankt om dit te melden ...
hier mag er dan een slotje op , mocht het zijn dat je hier wil verder gaan stuur je best een pb naar één van de team leden met de vraag dit terug open te zetten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan